Facebook data

1
Travellers Complex vs. SDII
#96793 Travellers Complex vs. SDII 13 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Tja!

Någon bräd-/shapekunnig som har lust att hjälpa mig med mitt brädval? Har idag en Webber Afterburner 6'4'' - 19 1/2 - 2 1/2, vol 30 l, och behöver uppgradera.

Funderar på dessa två:
www.hydroflex-surfboards.com/surf-boards/view/travellers-complex/index.php
www.hydroflex-surfboards.com/surf-boards/view/sdii/index.php

Till och börja med undrar jag hur det är möjligt att Lost 6'0'' har lika mycket volym som Bufo 6'4''. Var kommer extra volymen in i Lost:en? Vilka egenskaper i shapen är det som renderar Lost:en mindre versatil (1-6 ft)? Någon med erfarenheter av Bufo/Hydroflex? Finns inte mycket att läsa på nätet tyvärr.

Är 182 cm, väger 75 kg och surfar vad som helst (över Torös standard) upp till 10 ft, beach, point, snabbt, snällt...

Tacksam för hjälp!

(Väntar på svar från Hydroflex men får gärna input från andra kunniga)

/Emil

Logga in för att svara
#96795 Svar: Travellers Complex vs. SDII 13 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Lost brädan ser ut att ha mer yta akteröver? Svårt att säga??? Shapen på lost brädan påminner en aning om Lost Rocket som inte heller är så bred på mitten men har mycket yta bakom mitten, jag har en lost Rocket 5´6" som jag är mycket nöjd med. Trodde den skulle vara för liten att surfa med men icke..Kanske aningen jobbigare att paddla tillbaka ut efter åken.

Logga in för att svara
#96824 Svar: Travellers Complex vs. SDII 13 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Tack Erik!

"If you are talking about the 6'0" Lost SD 2 vs the 6'3" Bufo Travelers Complex, its because the SD2 is a wider througout the board (Nose, width and tail) the Travelers Complex is more pulled in more like a Lost Whiplash or F1.

If you are looking for something that will work up to 10 ft I would suggest getting the Travelers Complex or Whiplash."

Blir nog Bufon, trots att jag hade velat ha något kortare.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!