Facebook data

1
Ahipara / NZ ?
#96180 Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Byter ut Fuerteventura mot Nya Zealand.. Undrar om det finns någon som bott i området eller känner någon runt Ahipara på nordön. Vore najs med lite info.
Hoppas på att starta upp ett trevligt place där ( någonstans på nord ön ) med min tjej inom 2 år..

Vore najs med lite NZ tips.. Helst från någon som bott eller bor där.. Vi drar om ca 8 veckor..

MVH Swingkid

Logga in för att svara
#96181 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

nja.. asså jag skulle spara pengarna och vänta på en sydlig vind, möjligtvis sydvästlig vind som träffar torö.. myket bättre och miljövänligare eftersom att vi surfar och bryr oss om miljön... (ingen ironi alls! lovar!!!)

Logga in för att svara
#96182 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Vi bryr oss också sjukt mkt om miljön. Just därför kommer det att bli ett Eco hostel helt drivet på vind och solkraft, allt kommer vara second hand inköpt, arbetskraften kommer att vara lokal. Dessutom kommer man få bo billigare om man väljer att resa grönt. Vi kommer även att samarbeta med en del natur projekt och oranisationer m.m.

Men än så länge så är det bara en plan!

Och varför dra till Torö när man bor på västkusten? Massa bensin till spillo. Jag föredrar att ta cykeln till surfet...

Logga in för att svara
#96184 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Finns säkerligen några locals från Ahipara här på besök i Skåne. Ska kolla med Nya Zeelands kontingent om de har något att förtälja och meddelar dig sen.

Cykla det e bra det.

Logga in för att svara
#96185 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ett helt AR(!) till nasta Tour de france hur skall man klara detta?!

Logga in för att svara
#96200 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Swingkid...

Jag var i Ahipara under 2000 och blev kär i stället. Sitter på en del info även om jag inte hängt där alltför länge. Har många polare i NZ som visat o pratat om stället när pointen i Shipwreck Bay funkar. Den verkar outclassa Raglan då... så för en goofy som dig blir det nog inte fel.

Vi får snacka om det vid tillfälle.

Peace

Logga in för att svara
#96205 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Ahipara och hela 90 mile beach är magiskt. Var ett par år sedan jag var där så jag har tyvärr inga konkreta tips till dig gällande just Ahipara men kan varmt rekommendera västkusten ett par mil söder om Ahipara också.

Tar du dig nedanför Opononi och tar utgångspunkt ifrån Waimamaku river och söderut så kommer du surfa en massa grymma rev helt ensam. Campade vid rivermouthen där i två veckor och såg två andra surfare...

Lycka till, du lär inte ångra dig!

Logga in för att svara
#96225 Svar: Ahipara / NZ ? 13 år, 8 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Var upp till Ahipara och surfade Shippies 2006 och älskar stället Värsta långa vänstern, men ganska crowded då det funkar. Men som någon sa, det finns hur många bryt som helst som är ocrowdade. Har tyvärr inte så många kontakter just i det området, men bodde i Dunedin på sydön i 4-5 år nånting så hojta till om du vill ha mer allmänna NZ tips och tankar... Nya Zeeland rockar!!!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!