Facebook data

1
Boende längs atlantkusten med 365-surf?
#96041 Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Funderar på att ta ett sabbatsår alternativt läsa på distans och skulle behöva tips på billigt hus/stuga/lägenhet/boende vid ett ställe där det i stort alltid är surf, behöver dock inte vara bra surf överhuvudtaget? Funderar också på att göra mig av med bilen så det får gärna vara cykelavstånd till surfet.

Alla tips mottages tacksamt
 
Logga in för att svara
#96049 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

 
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
#96052 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
Inlägg: 76
graphgraph
offline

Kauai
 
Logga in för att svara
#96060 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Andiss skrev:
surf.transworld.net/1000086505/videos/azores-to-go-or-not-to-go/

Tack! Det ska jag verkligen kolla närmare på Har du varit där/har något tips på långtidsboende?

Gotsurf skrev:
KauaiKauai USA? i så fall kan man bara var där i 3mån och 6 om man orkar med visumintervju. Jag har tänkt att vara borta i 1år.
 
Logga in för att svara
#96062 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

marry a Hawaiian girl?
 
Logga in för att svara
#96065 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Azorerna har troligvis mest surf i europa, dock har det ryktet av att det ar nagot harigt att surfa dar...dvs laskiga tunga rev. Personligen verkar Portugal - t.ex. Eiriceira omradet som det basta alternativet i Europa. Hyfsat varmt, manga spots.

Irland Bundoran/Lahinch eller Scotland Thurso omradet ar inte heller fel...fast vet inte om du ar sugen pa att surfa med vinterdrakt huva & handskar i storm nar du kan sitta i solen i portugal?!


Om jag hade tagit ett sabbatsar sa hade jag tagit Indonesien...billigt & uberbra surf.
 
Logga in för att svara
#96067 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Azorerna har troligvis mest surf i europa, dock har det ryktet av att det ar nagot harigt att surfa dar...dvs laskiga tunga rev. Personligen verkar Portugal - t.ex. Eiriceira omradet som det basta alternativet i Europa. Hyfsat varmt, manga spots.

Irland Bundoran/Lahinch eller Scotland Thurso omradet ar inte heller fel...fast vet inte om du ar sugen pa att surfa med vinterdrakt huva & handskar i storm nar du kan sitta i solen i portugal?!


Om jag hade tagit ett sabbatsar sa hade jag tagit Indonesien...billigt & uberbra surf.

Indonesien är grymt, men visumkrångel är ju alltid ett h-vete, och numera är det väl dessutom bara 30 dagar till hela Indo. Har kollat en del på Frankrike NV-Spanien, Portugal och Kanarieöarna, samt Reunion och franska Västindien. Så om någon har erfarenhet av att fixa billigt långtidsboende på något av ställena vore det väldigt tacksamt att höra om(och med billig menar jag vad som ryms inom 2 terminers CSN-lån). Azorerna hade jag missat att kolla surfet på, men det verkar ju grymt, så även där skulle tips uppskattas. Sen är ju Franska Guyana(eller hur det nu stavas) också del av EU, där har jag dock inte kollat in något alls. Suger ju lite att man inte kan mer än ett par ord fransk, men men, man kan ju alltid lära sig
 
Logga in för att svara
#96068 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

Du har PM kompis!
 
Logga in för att svara
#96069 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
Inlägg: 344
graphgraph
offline

Med den budgeten så är det Indo som gäller. Visa söker du ett 60 dagars innan avresa.
Väl på plats i Bali så söker du upp en visum agent som fixar allt det praktiska år dig för en slant!
Någon resa ut ur Indo måste du göra under året du ska stanna. Enkelt och billigt att flyga med tex. Airasia till KL eller Singapore stanna där i 2-3 dagar sedan tillbaks igen.
 
Logga in för att svara
#96078 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

MacBeth skrev:
Du har PM kompis!Har lämnat svar i din gästbok. Glömde skriva det i gästboken, men snällt att du orkar kolla med din kompis:)

Surfer skrev:
Med den budgeten så är det Indo som gäller. Visa söker du ett 60 dagars innan avresa.
Väl på plats i Bali så söker du upp en visum agent som fixar allt det praktiska år dig för en slant!
Någon resa ut ur Indo måste du göra under året du ska stanna. Enkelt och billigt att flyga med tex. Airasia till KL eller Singapore stanna där i 2-3 dagar sedan tillbaks igen.
Visumagent? Förklara gärna. Annars har jag varit i Indo och gjort precis det du föreslår, och min erfarenhet är att det som låter så enkelt och billigt när man sitter framför datorn blir fort krångligt och dyrt på plats.
 
Logga in för att svara
#96091 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
Inlägg: 344
graphgraph
offline

Förklara? vad mer behövs? Ok här får du en länk att läsa hur det fungerar.
www.nomad4ever.com/2006/12/15/visa-extension-in-bali-how-does-it-work/
www.bali-expat-business.com/

Kör så det ryker!
 
Ändrat av Surfer
Logga in för att svara
#96108 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Hyr ett hus på Reykjaneshalvön söder om Reykjavik haha
 
Logga in för att svara
#96117 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

ErikG skrev:
Hyr ett hus på Reykjaneshalvön söder om Reykjavik hahaJa faktiskt. Att det är surfbart varje dag är viktigare för mig än sol och värme, men riktigt så långt norrut har jag inte tittat (än iaf). Har dock sneglat lite på både Färöarna och Shetlandsöarna .
 
Logga in för att svara
#96123 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
Inlägg: 621
graphgraph
offline
Donerat Silver

J2011 skrev:
ErikG skrev:
Hyr ett hus på Reykjaneshalvön söder om Reykjavik hahaJa faktiskt. Att det är surfbart varje dag är viktigare för mig än sol och värme, men riktigt så långt norrut har jag inte tittat (än iaf). Har dock sneglat lite på både Färöarna och Shetlandsöarna .


Irland är ingen dum idé...
 
Logga in för att svara
#96126 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

coma
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Varför inte Newquay, England? En skön liten by med många spots i staden och inpå knuten. Staden andas surfkultur och på vintern är det lätt att få tag i billigt boende. Den billiga punden gör det helt klart överkomligt att leva där också. Dessutom är Newquay och Cornwallregion så milt att palmer klarar av att växa vilt där året om. Det ser du inte på Island?
 
Logga in för att svara
#96132 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Qanik skrev:
Irland är ingen dum idé...
Har du någon egen erfarenhet av boende där?

coma skrev:
Varför inte Newquay, England? En skön liten by med många spots i staden och inpå knuten. Staden andas surfkultur och på vintern är det lätt att få tag i billigt boende. Den billiga punden gör det helt klart överkomligt att leva där också. Dessutom är Newquay och Cornwallregion så milt att palmer klarar av att växa vilt där året om. Det ser du inte på Island? Måste säga att England är tilltalande pga språket, samt billiga biljetter ifall man vill fram och tillbaka för någon tenta. Har du sjäv bott där under en period? Vad kan man hyra ett litet hus/stuga för?
 
Logga in för att svara
#96139 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Bott pa Irland sedan 2004. Egentligen svart att styra fran Sverige - enklast att ta steget ak dit du vill bo ett tag och forsok styra upp. Del I ett hus gar pa ca 200euro per manad. Lagenheter finns egentligen inte.

Jobb - svart att fa tag it.
 
Logga in för att svara
#96140 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Bott pa Irland sedan 2004Intressant. Hur många dagar surfar du/är det surfbart på ett år(jag är inte kräsen alls)? Kör du mycket eller håller du dig till ett 'hemmabryt'?.

Egentligen svart att styra fran Sverige - enklast att ta steget ak dit du vill bo ett tag och forsok styra upp. Ja, det är ju så, och det är väl ok om man tar bilen, men att stå på en flygplats med ryggsäck och bräda det blir fort gammalt.

Del I ett hus gar pa ca 200euro per manad. Lagenheter finns egentligen inte.Det är ju helt ok. Jag har till och med tänkt mig att upp till 5k i nödfall.

Jobb - svart att fa tag it.Blir nog studier på distans så det är sak samma för mig
 
Logga in för att svara
#96141 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

J2011
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Ingen här på forumet som har spenderat en vinter i Marocko och kan dela med sig om att bila ner, visumkrångel, hur svårt det är att hitta ett hus att hyra för en längre tid och vad man får räkna med att det kostar? Såg precis att flyg till Agadir är riktigt billigt. www.flygresor.se/marocko
 
Ändrat av J2011
Logga in för att svara
#96142 Svar: Boende längs atlantkusten med 365-surf? 12 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Kor hemmabryt, "orkar" inte kora weekend warrior efter 50timmars vecka
Far mellan 100-200dar per ar beroende pa vad du vill surfa.

Jag hade akt nagonstans varmt om det "endast" ar ett ar ledigt du vill ha.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!