Hej!
Är det någon här på forumet som har erfarenhet av vågsurfing i Storsjön i jämtland? Har hittat till www.surfosd.se , men de sysslar mest med vindsurfing. De har dock ett klipp på en vågsurfare i sjön men det är knappt man ser något så det kan mycket väl vara ett fejk.
ibland finns det vågor i storsjön gubben, men bara ett fåtal gånger per år och det finns bara 2-3 ställen som funkar som vi vet hittils iallafall..och det finns bild bevis på våran hemsida och det fanna en reportage om oss i förra upplagan av 'stan idag' tidning från östersund..peace dude!
Ok!
Hörde talas om repotaget i "På stan". Skulle gärna få tag på den bilagan. Mina föräldrar bor i ett hus på västbyn under sommarmånderna och jag brukar spendera 4-5 veckor där varje sommar. Det ska tydligen vara ett av de ställena där man kan surfa. Om du vet var jag kan läsa repotaget digitalt skulle du gärna få skicka en länk Ratman. Vi kanske ses på västbyn i sommar!
Jo jag vet hur vädret brukar vara under sommaren. Det är på hösten som det börjar blåsa ordentligt.
Ibland kommer det dock en och annan västlig vind in från fjällen, men vi får väl se.
Har en 9,5 fots longboard där just nu som väntar på att testas
Tja.
Jo som Ratman säger går det faktiskt att surfa Storsjön några gånger varje år, jag har dock bara kört en session i år. Räkna inte med alltför kvalitativa vågor, men ibland kan Storsjön förvåna och du kan plocka fram shortboarden
Tipset är att kolla in när det blåser satan från NW som dominerar, sedan leta spots på vindsidan av någon stor vattenyta i sjön.
Det kommer nog bli runt västbyn som jag kommer surfa, eftersom huset ligger precis där.
Kommer kunna hålla god koll på vågorna i alla fall. Och som sagt, det är väl kanske inte så ofta som det friskar på ordentligt, men när det blåser från väster över flaket så kan det nog bli surfbart.
Det låter lovande men synd att jag inte kommer dit förrän 26 juli.
Vill gärna höra en rapport om hur det gick dock. Brukar ni hålla till vid Bynäset eller är det i Rödösundet?
Jag bor i viken med alla pirarna, så om ni är i närheten någon gång är det bara att komma in på en kopp kaffe! Det är det gråa huset längst bort.
Lycka till i morgon!
Haha, trodde du slutat med surf och så dyker du upp men en trailer för storsjösurf starring Snygg-Erik. Tur att handkameran var lite skakig så inte spotet blev för lätt att hitta. Fick lite Clowerfieldkänsla över klippningen av filmen.
Kanske ses i sjön ikväll, jobbar ju ett tag så jag kommer inte i vattnet förrän senare.
Hörde att det var ett gäng ute vid udden igår, familjen hade sett några svartklädda figurer genom köksfönstret. Hur gick det, var det surfbart? Min bror var ute en kort stund lite längre in i viken.
Ganska lite av Stanidags material läggs ut digitalt tyvärr.. Men vill du ha en tidning kan du komma och hämta en på ÖP's redaktion, eller så kan jag maila en pdf =)