Facebook data

1
emigrera till vågor?
#95664 emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

apanaffe
graphgraph

Hej! är lite ny till det här forumet har mest läst inte postat så mycket. Men nu sitter jag och funderar över om man skulle flytta i från sverige till ett land med surf, vilket land skulle vara bäst då? typ flest surfdagar/lätt att jobba/leva i. Kan ju börja med europa som det är lättast att flytta till som svensk pga att man är EU medborgare (så tänker jag iaf) vilket är bäst då ?
Portugal?
frankrike?
jag har ingen anning har ej heller surfat på dessa platser och är tacksam för svar

Logga in för att svara
#95666 Svar: emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

kan du franska eller portugisiska då? Kan vara en fördel, om du ska skaffa jobb å bo där......

Logga in för att svara
#95668 Svar: emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

apanaffe
graphgraph

Har bott i Bruxelles så lite franska kan jag... Men jag tänker generellt vilket land skulle vara bäst att flytta till? behöver inte vara portugal eller frankrike det kanske finns något annat land som det är lätt (kanske inte lätt men mindre komplicerat) att flytta till med bra vågor?

Logga in för att svara
#95669 Svar: emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Webslice
graphgraph

Irland känns som ett bra land att fly till. Engelska får ju alla lära sig i skolan så de bör väl inte vara ett problem. Hur det är med att jobba och bo där har jag inte den blekaste aning om.

Logga in för att svara
#95671 Svar: emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Bacca
graphgraph

varför inte Australien? Det går att skaffa working holiday visum. Då får man stanna i ett år och även jobba. Själv flyttar jag till perth i september. Bra klimat och fina vågor. Hoppas man inte behöver komma tillbaka. Lycka till. Vi ses i vattnet down under. Yee mate.

Logga in för att svara
#95675 Svar: emigrera till vågor? 13 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!