Facebook data

1
Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe?
#95268 Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Davo
graphgraph

Hej, kära. Nu när dollarn är så låg tänkte jag passa på att radera sparkontot på lite internetshoping. Vet ni någon schysst sida som säljer surftillbehör/kläder och som skickar till Sverige? Kollat runt lite men ännu inte lyckats hitta något...

Mvh/ David

Logga in för att svara
#95281 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

akta tullen!! det kan vara billigt att köpa och frakta hit..sedan..6 veckor senare kommer tullens JÄÄÄÄÄVLAR räkning!! bara en tips från en 'tulloffer' ;-P

Logga in för att svara
#95283 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

om du letar efter bargains. sök i UK, t ex www.shore.co.uk, www.freakfish.co.uk etc. När det gäller kläder vet jag inte, där köper jag direkt från US och straffas av både tull och moms. Tullen är inget större problem, det är momsen och postens avgifter som är dyra i min erfarnhet av 10-15 US orders.

PS. De jävlarna (läs UPS/DHL etc) vill ha betalat cash vid leverans på något som du inte vet vad det kostar, ergo COD, som inte finns ens som begrepp i Sverige. DS.

Logga in för att svara
#95287 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

MrFreddie
graphgraph

www.ronjonsurfshop.com tycker jag är bra och de skickar till sverige

Logga in för att svara
#95319 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Davo
graphgraph

Tack allihopa för era tips! En fråga bara; slipper man tull och moms ifall man beställer från UK? Antar att tullen är noll i alla fall...

Logga in för att svara
#95321 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Japp! Så länge du handlar inom ett EU-land slipper du Tull avg och svensk moms på varan.

Logga in för att svara
#95344 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Logga in för att svara
#99984 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

Norrsken
graphgraph

Jag bumpar denna, och frågar samtidigt om någon vet hur det funkar med tull och moms om jag beställer en bräda till Norge?

Logga in för att svara
#99998 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Norrsken skrev:
Jag bumpar denna, och frågar samtidigt om någon vet hur det funkar med tull och moms om jag beställer en bräda till Norge?

Det är i alla fall tull på att skicka grejer mellan Sverige och Norge och eftersom dom inte är med i EU är min gissning att du får betala tull på det mesta. Det är förmodligen billigare och beställa till Sverige och sen frakta över själv eller med hjälp av nån man känner.

Logga in för att svara
#100000 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Jag trodde tullen hade snällare tullregler mot Schengenländer, fast det kanske inte är så?

Ändrat av pennywize
Logga in för att svara
#100001 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Norrsken skrev:

Om du beställer brädan till Norge från en butik från UK eller USA kan du kolla in Norges tullregler här
www.toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?id=66240&epslanguage=no

Logga in för att svara
#100020 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

Norrsken
graphgraph

Tack för det! Nu gav jag upp det här med import. Hittade det jag sökte i den lokala surfshoppen. Har dessutom kommit i kontakt med en som gör egna, grymma (såg det ut som) brädor.
Z`up!

Logga in för att svara
#100028 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Zúp?

Logga in för att svara
#100055 Svar: Surfåterförsäljare i US som skeppar till Swe? 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

Norrsken
graphgraph

Set up - jag fick det jag ville!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!