Facebook data

1
Roliga 'ingasurf' resor historier!
#95245 Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Tänkte,efter gazzers förslag, lägga upp en liten bomkörnings,inget surf resor inlägg....lägg till dina roliga historier!.....
här är en från mig

1987 for jag till Japan och bodde där i 6 månader, vi for ofta till Chiba från Tokyo och surfade på helgerna osv. En dag bestämde vi att köra till Shikoku (nästa ön söder om honshu där tokyo ligger).för en 5 dagars surf mission...det här var innan internet prognoser så det var för äventyrens skulle med hopp för otroliga vågor vi hade hört tal om...vi körde genom världens värsta trafik i 8 timmar,sedan körde vi 11 timmar till ner till färjan över till shikoku..när vi kom fram till kusten efter 6 timmars körning genom väldigt branta bergs områden med vägar som norge...var det TOTALLT platt i 5 dagar..hehehehe..jag kommer ihag att vi hade ETT cassette band med ZZ TOP på att vi spelade OM OCH OM OCH OM OCH OM IGEN igen..hehehe
 
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#95246 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
Inlägg: 427
graphgraph
offline

Jag hoppas ni lyssnade på still got the six med ZZ Top
 
Logga in för att svara
#95249 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
Inlägg: 585
graphgraph
offline

Låter som min tripp till Skottland. Antlanten låg helt platt i 10 dagar. Som en svensk insjö och jag satt i en husvagn på campingen och tittade ut på havet i duggregnet eller så åkte vi bil och tittade på hedar och får tills vi storknade och åkte till Irland istället.
 
Logga in för att svara
#95250 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

two years ago I went to Jersey to compete with the swedish team...well we got skunked...both in and out of the water
 
Logga in för att svara
#95254 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

hehe
 
Logga in för att svara
#95255 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Every time I have visited Sweden since 2005 its been FLAT!!
 
Logga in för att svara
#95258 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
Inlägg: 585
graphgraph
offline

Andiss skrev:
Every time I have visited Sweden since 2005 its been FLAT!!

We do that on purpose. We dance around a bonfire and pray to puddles of water where we drown small rodents everytime we know that you are coming. Glad to hear it's working.
 
Logga in för att svara
#95259 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tony
Inlägg: 27
graphgraph
offline

Efter en månads vågtorka på västkusten blåste det oväntat upp en sydvästlig frisk vind. Jag och Mart tog genast beslutet att stämpla ut från våra jobb och snabbt köra upp till Åsa för efterlängtad surfterapi. Så här gick det:

Mart skulle hämta mig med sin gamla bruna Saab. Han stannar på vägen för att köpa lite snacks och råkar samtidigt låsa in bilnycklarna i bilen tillsammans med sin mobiltelefon. Efter en halvtimmas otåligt väntande kommer han joggande hem till mig och förklarar situationen. Jag ringer genast min bror och frågar om vi kan låna hans bil. Det går bra. Vi joggar dit med min bräda och våtdräkt.

Det visar sig att min brors bil nästan är torr på soppa. Vårt hopp står till att nå fram till närmsta mack. 20 meter från macken får vi bensinstopp. Vi försöker skjuta bilen fram till pumpen men vi står i en brant backe och får den inte att röra sig. Efter mycket svett och svordomar stannar till slut en bil och vi får hjälp.

Vi tankar och kör vidare till Marts hus för att hämta hans bräda och våtdräkt. Väl framme kommer Mart på att husnycklarna också är inlåsta i hans bil. Surfprylarna finns i garaget och tursamt nog står takfönstret öppet. Vi får knacka på hos grannen, låna en stege och klättra in. Sedana är vi äntligen på väg till Åsa.

När vi kommit halvvägs märker vi att vindriktningen vridit till väst och att det verkar ha mojnat något. Med blandade känslor av hopp och förtvivlan rullar vi ner mot havet. När vi ser surfspotet är det totalt platt. Några andra surfare packar glada sina bilar på parkeringen. - Ni skulle varit här för ett par timmar sedan...Vi vänder hemåt och på radion spelas "Ma-na-ma-na låten" från The Sesam Show. Havet förblir platt i ytterligare två veckor.
 
Logga in för att svara
#95260 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

AndyHill
Inlägg: 20
graphgraph
offline

Min kompis Erik och jag beslöt oss för att hyra bil och köra upp till Stadt förra sommaren. Veckan innan hade haft bra prognos och folk vi snackade med hade varit nöjda så att det kunde vara platt hade vi föträngt fullständigt. Efter att ha hittat en bil som gick att hyra för en tillräckligt låg summa så gav vi oss iväg.
Detta var under den veckan i Juli som i typ alla delar av Sverige och Norge utom tydligen Stadt hade extremt vackert och varmt väder med temperaturer över 30 grader på de flesta ställen. Just i Stadt visade det sig dock vara 14 grader kallt och konstanta stormvindar från land. Sen var det ju förståss fullständigt platt under hela veckan vi var där samt att det regnade större delen av tiden. Tältet vi hade med oss var det billigaste från Jula som både tog in vatten konstant och blåste iväg ett antal gånger och vi hade kläder för sommarvärme. Maten vi hade köpt på överskottsbolaget innan vi åkte bestod i fiskkonserver av det mer vidriga slaget och massa sweet sweet folköl att dränka sorgerna i.
Haha att vi stannade i en vecka var mer dumdristighet än något annat.
Tur att det är så vacker natur där. Känns ju ändå som man fick ut nått av det förutom en förkylning.
Fan, om jag åker dit nån annan gång skall jag bo på nån av surfcampen även om det är mitt i sommaren.
 
Logga in för att svara
#95275 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Tony skrev:
Efter en månads vågtorka på västkusten blåste det oväntat upp en sydvästlig frisk vind. Jag och Mart tog genast beslutet att stämpla ut från våra jobb och snabbt köra upp till Åsa för efterlängtad surfterapi. Så här gick det:

Mart skulle hämta mig med sin gamla bruna Saab. Han stannar på vägen för att köpa lite snacks och råkar samtidigt låsa in bilnycklarna i bilen tillsammans med sin mobiltelefon. Efter en halvtimmas otåligt väntande kommer han joggande hem till mig och förklarar situationen. Jag ringer genast min bror och frågar om vi kan låna hans bil. Det går bra. Vi joggar dit med min bräda och våtdräkt.

Det visar sig att min brors bil nästan är torr på soppa. Vårt hopp står till att nå fram till närmsta mack. 20 meter från macken får vi bensinstopp. Vi försöker skjuta bilen fram till pumpen men vi står i en brant backe och får den inte att röra sig. Efter mycket svett och svordomar stannar till slut en bil och vi får hjälp.

Vi tankar och kör vidare till Marts hus för att hämta hans bräda och våtdräkt. Väl framme kommer Mart på att husnycklarna också är inlåsta i hans bil. Surfprylarna finns i garaget och tursamt nog står takfönstret öppet. Vi får knacka på hos grannen, låna en stege och klättra in. Sedana är vi äntligen på väg till Åsa.

När vi kommit halvvägs märker vi att vindriktningen vridit till väst och att det verkar ha mojnat något. Med blandade känslor av hopp och förtvivlan rullar vi ner mot havet. När vi ser surfspotet är det totalt platt. Några andra surfare packar glada sina bilar på parkeringen. - Ni skulle varit här för ett par timmar sedan...Vi vänder hemåt och på radion spelas "Ma-na-ma-na låten" från The Sesam Show. Havet förblir platt i ytterligare två veckor.


hahahaa rolig ingasurf resa!!
 
Logga in för att svara
#95276 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Tony skrev:
Efter en månads vågtorka på västkusten blåste det oväntat upp en sydvästlig frisk vind. Jag och Mart tog genast beslutet att stämpla ut från våra jobb och snabbt köra upp till Åsa för efterlängtad surfterapi. Så här gick det:

Mart skulle hämta mig med sin gamla bruna Saab. Han stannar på vägen för att köpa lite snacks och råkar samtidigt låsa in bilnycklarna i bilen tillsammans med sin mobiltelefon. Efter en halvtimmas otåligt väntande kommer han joggande hem till mig och förklarar situationen. Jag ringer genast min bror och frågar om vi kan låna hans bil. Det går bra. Vi joggar dit med min bräda och våtdräkt.

Det visar sig att min brors bil nästan är torr på soppa. Vårt hopp står till att nå fram till närmsta mack. 20 meter från macken får vi bensinstopp. Vi försöker skjuta bilen fram till pumpen men vi står i en brant backe och får den inte att röra sig. Efter mycket svett och svordomar stannar till slut en bil och vi får hjälp.

Vi tankar och kör vidare till Marts hus för att hämta hans bräda och våtdräkt. Väl framme kommer Mart på att husnycklarna också är inlåsta i hans bil. Surfprylarna finns i garaget och tursamt nog står takfönstret öppet. Vi får knacka på hos grannen, låna en stege och klättra in. Sedana är vi äntligen på väg till Åsa.

När vi kommit halvvägs märker vi att vindriktningen vridit till väst och att det verkar ha mojnat något. Med blandade känslor av hopp och förtvivlan rullar vi ner mot havet. När vi ser surfspotet är det totalt platt. Några andra surfare packar glada sina bilar på parkeringen. - Ni skulle varit här för ett par timmar sedan...Vi vänder hemåt och på radion spelas "Ma-na-ma-na låten" från The Sesam Show. Havet förblir platt i ytterligare två veckor.


hahahaa rolig ingasurf resa!!
 
Logga in för att svara
#95277 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Här är en till...
1989-90 reste jag och min polare 'Coyt' igenom europa 2 ganger...ett år var vi baserad rakt ovanför en folktom Pedra Blanca och Backdoor på klippan i Ericeira i våran Bedford Van...det var helt platt en hel månad men vi brydde oss inte för att det var fint väder och ölen var billig...WCT gänget kom till byn då och det fanns inga vågor heller och vi kände väl några stycken 'oz' grabbar från WCT så det blev FEST istället..vi for till en disco och det var skit mycket folk som hade kommit dit för att hänga med WCT gänget och festa också...min polare Coyt blev minst sakt aspackad och vi hamnade på 'mezzanine' våningen typ 3½ m ovanför dansgolvet med bara en höfthög räcke runt omkring så man kunde se rakt ner till dans golvet...precis ner musiken slutade imellan 2 låtar hoppade han upp på räcket och HOPPADE RAKT NER MITT PÅ DANS GOLVET SKRIKANDE SOM ETT VILTDJUR så att alla vände om i denna korta tystnaden och såg han att han flög genom luften, och han landade på fötterna MITT PÅ DANSGOLVET..
PRECIS detta ögonblick när han landade, startade nästa låt och han började ROCKAR FETT på dansgolvet och alla bara brast ut i skratt och applauderade och han blev 'party kungen' hela kvällen!!
Det endast problem var att nästa morgonen kom vågorna upp reallt och det var feta 6 fots tubar som krashade utanför våran Van..det var bara bra...för MIG...men min lilla 'party kung' kompis Mr Coyt kom på att han kunde inte stå på en fot alls och efter en hel dags tittande på mig i tuben blev han förbannad och vi for till sjukhuset..efter runtgen...det visade sig att han hade brutit sin fotled och fick inte surfa i 4 veckor..han satt back i bilen med en flaska super bock varje dag och var tvungen att titta på mig när jag surfade..oftast själv i vattnet i perfekta vågor hehehehe...
 
Logga in för att svara
#95295 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Ha ha, class reminds me of a “surftrip” to play ingles in Teneriffe. Surf wasn’t all that so we ended up going out a few nights and there are a lot of English charter tourists so you end up partying bit harder than normal.
Anyway back to the story, me and buddy having a great time at a bar and decided to head off, we had 2 english birds in tow and decided to show off by sliding the handrails in a stairway. I went first – all good. Buddy went next and went overt the rails. I freaked out and ran down to check if he was ok on the stairs below, he wasn’t there! I checked next set of stairs and found him – happy out. We both cracked up and started laughing. The English birds just looked at us, shook their heads and left. We reckon he fell 4meter and not a scratch!!
 
Logga in för att svara
#95304 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

hah grymt sköna historier! fler fler fler!
Fan Ratman du måste ha hur många som helst!
 
Logga in för att svara
#95329 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

ja jag har skit många roliga !..ska fundear lite och återkommer imorgon!
 
Logga in för att svara
#95337 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

Han hinner inte surfar innan det blev mörkare än mörk!! Vi körde genom Uppland i värsta stormen med träd omkullblåsta på vägen ............. hela paketet ...

TV4 köpte den för en net summa fast ingen surfade!!!


 
Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#95385 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

och så tar vi en no-surf surf photo .... en av killarna på LaPoint utanför Tagazought ...
 
Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#95400 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

PÅ 80 talet brukade vi smyger bort till solomon öarna..det fanns ingen surfare som visst om de utan en grupp av kanske 6-7 stycken..på den tiden brukade vi fara dit och trampa på fots med ryggsäck oftast fanns det inga människor alls och vi bodde i tält på olika ställen..en gång hittade vi en otroligt bra rev och vi tältade på stranden..det här var extremt riskabelt föratt det finns krokodiler i vissa delar av solomon öarna..iallafall..första dagen skulle vi paddlar ut till skjukt bra surf..perfekta 4-6ft 150m långa tubar som bröt perfekt över en väääldigt grunt koral rev..men halv vägs ut..typ 500m från land såg vi någonting stor och mörk färgad simmar typ 2m under oss..vi tittade närmare och såg att det var en 5m lång krokodil!!! vi bestämde omedelbart att vände om och vi paddlade tillbaka hela tiden med koll på ryggen..det blev inget surf på detta rev och det blev inga tälta på stranden heller på denna plats!..fi tusan vad stor den jäveln var!!
 
Logga in för att svara
#95401 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

haah fyyy fan! synd att det inte fanns GoPro på den tiden
 
Logga in för att svara
#95402 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 2

carligula
Inlägg: 78
graphgraph
offline

Sjukt obehagligt! Nästan så man hör Hajen-musiken i bakgrunden..
 
Logga in för att svara
#95450 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

Surffoto utan surf eller surfare - MEN undrar om det finns nån matamatiskt kunnig person som kan räkna på chansen att min födelsedatum finns på den här båten i Tagazought! Jag knäppte bilden vid ankomst och bara flera dagar senare märkte att varenda siffra stämde!! 48/08/18 Weird ... Båten finns kvar i hamnen om det når som tror att det är photoshoppad!! Så det så!!
 
Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#95453 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

ännu mer konstigt att obewan kenobe står där också
 
Logga in för att svara
#95618 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 9 månader sen Stoke: 1

ThereseH
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Hahahhaha bra initiativ! kvider av skratt

Det är alltid platt när jag är i Stadt. Ställer mentalt in mig på att jag ska dit och grilla för att inte bli besviken. Och då kör jag ju bara 130 mil enkel väg för att komma dit.
Förra sommaren bröt jag två tår och brakade in med ryggen i ett växthus när jag skulle gå ner på klippor Blev handikappad på ett väldigt ocoolt sätt i fyra veckor
 
Logga in för att svara
#95633 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

ett par dagar sedan fick jag bästa åket på hela dan av alla som var där men ingen filmade den .....
 
Logga in för att svara
#95639 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

du behöver inte film bevis för att visa din våg gazzer..du har det i din minne för livet!!
 
Logga in för att svara
#95699 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

en till historia..när vi bodde i portugal träffade vi ett gäng unga grabbar från österike (austria) (de var typ 18-19 och vi var 28-29)..som vi kallade för 'the A team'..de bodde i ett tält på samma klippa som vi hängde på framför backdoor och pedra blanca..en kväll när det hade varit platt i typ en vecka åkta jag och min kompis coyt in på stan i ericiera och blev minst sakt ass packad och körde hem typ 4 på morgon och körde 'donuts' med våran bil runt och runt och runt och runt deras tält full gas med tutan på non stop i 15 minuter!! hehe..det var väldigt torrt så det blev en jä---vlar damm moln som bildades och min kompis coyt som körde vägrade sluta! fan vad jag skrattade så jag gråt i passageras stolen..nästa dagn såg vi att vi hade kört hela fram höger stöt dämparen RAKT GENOM HELA KAROSSEN hehe vi var tvungen att be om ursäkt till 'the A team' (de bara skrattade åt oss) och sedan far in på stan och svetsa tillbaks stöt dämpr'n..haha...
 
Logga in för att svara
#95702 Svar: Roliga 'ingasurf' resor historier! 12 år, 9 månader sen Stoke: 6

Hira
Inlägg: 197
graphgraph
offline

HA HA HA! Den var rolig!
Skrattar bäst som skrattar sist...eller...
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!