Facebook data

1
Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011
#95191 Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

20,21 Augusti är det planerat en fet surfträff/surftävling i Varberg i form av Gathering of the tribes 2011. Träffen har hållits 2 ggr innan och blivit lyckad båda gångerna. De flesta sponsorer är klara och fina priser utlovas. Jag skall på möte med de sista sponsorerna och Varbergs kommun nu i helgen och sedan dyker det upp en poster nästa vecka.
Jag skulle behöva lite ställen och sätta upp postern på så maila mig gärna en adress till er butik eller liknande.

Bl.a är klädmärket Animal och surfbutiken Fahléns surfbutik m.fl med och hjälper till med priser och annat.

Klasserna det kommer tävlas i är dam, herr shortboard och unisex Longboard. Priser för bästa våg, galnast wipeout och skönast stil kommer också att delas ut.

Det kommer även finnas olika prova på grejer i både hav o på asfalt, god mat och en fet fest på kvällen med live musik, DJ etc.

Och det bästa av allt är att det är gratis att vara med. Man behöver inte ens kunna surfa. Detta är inte bara en vågsurftävling utan ett möte/event mellan nybörjare och de lite mera duktiga surfarna, en chans för surfare från hela landet att ha kul ihop.
Mer info kommer snarast..

MVH: Swingkid

Logga in för att svara
#95192 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Kul initiativ!

Logga in för att svara
#95197 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Grymt man får väl representera Nerd Crew om inte Gazzer vill ha den platsen i shortboard klassen

Logga in för att svara
#95200 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

kalleotto
graphgraph

kul att det händer ngt! Varför inte köra en 2-3 veckors vänteperiod? det är extremt optimistiskt att hoppas på vågor just de 2 datumen....

Logga in för att svara
#95205 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Hej igen..
Det kommer vara en 2 veckors vänteperiod självklart. Även helgen 27,28 och 3,4 September kommer vara aktuella. Men vi satsar på den 20, 21 Augusti.. Har kontakt med mkt annat inom surfing o dylikt så även om det blir platt så kommer det finnas massa att göra runtomkring.
Denna tävling har inget med SSA, landslags uttagning eller dylikt att göra.. Bara en kul grej för att surfa ut sommaren och in hösten.
Problemet är uthyrning av utrustning, uppbyggnad, lokaler, organisera, domare, sponorer m.m. Därför känns det lite skönt och ha lite officiella datum också.
Oavsett vad så hoppas vi på strålande sol, starka västvindar och skönt folk.

MVH: Johan Otterdahl

Logga in för att svara
#95208 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

kör på den 20, 21. Den 28 har vi ett event i Skåne, förmodligen Mölle.

Logga in för att svara
#95210 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Trist att du inte samarbetar med SSA - som bl.a. 2011/2012 satsar på juniorer.

Logga in för att svara
#95212 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Kul för Juniorerna.

Dom är ju välkomna hit också.
Men min tanke var att alla skall kunna ha kul och att hela tävlings grejen är mer som en kul grej för de som vill vinna feta priser och för de som vill se, vara med och lära sig lite av de som redan kan, oavsett ålder.
Tävlings heaten kommer vara uppdelade på annorlunda sätt än vanligt så att man får mer tid att visa vad man går för och mer tid att surfa. Inga 20 min heat utan beroende på mängden av surfare så blir det 1 timmas heat ( med många surfare ) istället, där de mest skönast stil går vidare.

Grymt fett pris kommer f.ö gå till den med mest stoke! I både dam och herrklassen.

Först o främst hoppas vi på surf och att vi alla skall ha kul.

Nybörjare som tävlingssurfare, shortboard som longboardare.

Jag kommer inte köra den 28 om ni skall ha tävling i Mölle, Vad är det för tävling?

Logga in för att svara
#95217 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Vi får se vad vi får ihop. Antingen blir det en tävling i Mölle eller annan plats i Skåne eller så blir det en plattvattens event i Mölle. Som vi hade senast i Vik eller förra året. Brukar vara runt 30 pers som hänger, städar stranden & hittar på nåt kul. Vi hade paddelrace och SUP stafett förra året.

Idén med att ha juniorklasser är ju annars att låta yngre förmågor kunna köra mot varandra istället för mot åldringar och därmed kanske oxå vinna priser. Personligen tycker jag det är lite roligare med ett pris till någon som faktiskt kan uppskatta det än till nån som förmodligen har råd at köpa grejjerna själv. Men det är ju bara min tanke, men juniorklasser är me eller mindre standard på SSA tävlingar numer.

Tycker annars att det är skitkul att du gör det här.

Logga in för att svara
#95223 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Som sagt är juniorer varmt välkomna att vara med och tävla. Oftast brukar dom ha mest stoke så då har ju dom ändå störts chans o vinna finaste priserna.

Jag har dock sett betydligt mkt mer juniorer med finare brädor, bättre våtdräkter etc än dom i min egen ålder. Men jag hänger inte med speciellt rika surfare hehe ( har inte surfat så mkt i Svea de sista åren heller ). Själv måste jag låna fenor, leash och våtdräkt för att ens kunna ställa upp o vara med på mitt egna event och jag har kompisar som kommer hit som inte heller har det så bra ställt med brädor etc men älskar att surfa. Dessa skall också få tillgång till brädor m.m. är det tänkt.
Så många som möjligt skall få vara med oavsett om dom vill tävla eller inte.
Oavsett ålder, kön, bräda, nationalitet m.m.
-------------
För de som vill komma med i landslag etc. De borde åka på SSAs tävlingar och läger för att lära sig hur det går till med heat, domare, press, träning, tävling m.m.
--------------
Tycker det är bra att SSA finns för dom som verkligen vill tävla, men jag tror att majoriteten av Sveriges surf-befolkning tycker det hade varit trevligt med något för den vanlige surfaren också som inte är så "tävlings inriktat", därför kör jag detta event Dessutom är Varberg en soft stad med skönt häng, fina stränder och mkt annat än bara surfing.

MVH: Swingkid

GOT2011 kommer vara gratis för alla att vara med och man behöver ingen form av medlemsskap. Snart dyker event info upp på Facebook o lite andra sidor

Logga in för att svara
#95225 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Du har uppenbarligen inte varit på nåt SSA event eller nåt annat svenskt event på länge.

Logga in för att svara
#95226 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

JFL skrev:
Du har uppenbarligen inte varit på nåt SSA event eller nåt annat svenskt event på länge.

Nope så sant som det är sagt

Men jag har haft ett mer eller mindre fullbokat surfhostel hostel med svenskar i två år och där har man träffat de flesta typer inom surfing från landslags surfare till über nybörjare, barn till pensionärer etc. SSA medlemmar till icke SSA medlemmar och sedan efter det surfat de 2 bästa surf-sommrarna (2009,2010) i mitt liv i Sverige. Där jag mött mer folk än någonsin i vattnet. Därifrån har jag byggt mig en uppfattning om vad som folk vill ha m.m.

Men jag kanske saknar idéer helt och hållet och tar mer än gärna emot tips från allt o alla. Det var därför jag startade den här tråden från början.

MVH: Johan

Ändrat av Swingkid
Logga in för att svara
#95228 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Swingkid skrev:
JFL skrev:

Nope så sant som det är sagt

Så varför uttalar du dig då om dom? Låt SSA profilera sina event själva istället och satsa du på ditt egna.

Vad SSA pysslar med bestäms egentligen av två olika saker: dels vad medlemmar faktiskt beslutar och vilka resurser man har. Där den sista är den trånga sektorn. Ju fler som bidrar desto mer kan SSA göra, svårare än så är det inte. Vissa saker går helt enkelt mycket lättare om man är fler. Dom senaste årens aktiviteter har haft upp mot 80 deltagare totalt, kanske fler. Allt ifrån rena nybörjare till dom bästa i landet och vi har för det mesta haft skitkul. Långt ifrån alla har några som helst tankar på landslag.

Däremot tycker jag det är lite synd att du inte tycker att juniorer ska premieras. Det gör SSA numer och det är den inriktning som jag lätt tycker är roligast själv. Det borde rymmas i det event du snackar om, men det är ju upp till dig om du tycker att du själv är för fattig för att låta en yngre surfare få priser istället.

Logga in för att svara
#95233 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Bara så du vet det så tycker jag det är skitkul att du ger dig på att arrangera ett event i Varberg. Jag tycker det verkligen behövs och hur du gör och så, är helt upp till dig själv.

SSA är inte till enbart för landslaget utan för oss alla. Det är helt ok att inte se det på samma sätt om jag, styrelsen eller medlemmarna gör, eller att inte tycka att SSA lever upp till det som står i stadgan. Men jag tycker som sagt att det är märkligt och trist att du envisas med att uttala dig om något du dels inte vet något om och dels något du säger att inte är intresserad av.

Logga in för att svara
#95235 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Anser inte jag skrivit någonting negativt om SSA här ovanför och inte om juniorer heller. Som sagt är alla välkomna..
Lite synd bara att SSA skall lägga sig i direkt varje gång man lägger ner jobb o själ i att skapa ett soft surf - event för allt o alla. ( är inte första gången det händer ).
Orkar inte gå in på allt här känns fel!

Love peace and waves / Johan

Logga in för att svara
#95238 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

JFL du har mail.. Låååångt mail

Logga in för att svara
#95239 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

KÖR SÅ DET RYKER SWINGEN!!! Vi som känner dig vet vad du bränner för och du är inne på rätt spår helt å hållet anser jag ..... Gissa vem KAN dyka upp!!! Kram till dig och Linn! Gaz

Logga in för att svara
#95240 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

SSA har knappast lagt sig i det här eller? Däremot påpekade jag & Andiss att t.om SSA kör juniorklass numer och det av bra anledningar. Tar upp det i mitt extremt långa mailsvar som jag fortfarande filar på. Annars ska jag sluta tjata om det. Övrigt SSA snack drog du själv igång. Återigen fattar jag inte varför du inte kan låta SSA sköta sina egna events? Jag påstår inte att du har varit negativ, bara att du pratar i nattmössan om saker du inte vet särskilt mycket om eller som inte har med ditt event att göra alls.

Och på tal om sluta tjata? EM 2007? Get over it.

Kör på!

Logga in för att svara
#95244 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Kanske läge att ordna en minibuss från Uppsala

Jag får hoppas på pris för bästa vurpa eller uslast utpaddling.

Någon som är sugen på att följa med? Gazzer?

/jonty

Logga in för att svara
#95247 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Ska precis gå ut med en stor tävling med feta priser den helgen på Stadt, så synd med krock. Kan ni flytta den en helg Swingen? Vi har gjort allt jobb och skulle precis gå ut med det nu. Vi kan inte flytta helg för vi har reserverat boende åt alla den helgen och inte ledigt helgen innan eller efter för oss. Annars kunde vi ha flyttat den också såklart.

Minibussar från Göteborg, Stockholm och Sundsvall direkt till Stadt och boende till extra bra priser.

Vill du vinna flygbiljett + 1 vecka på surfcamp i Marocko i vinter + en massa andra priser, så boka in helgen redan nu...

Men som sagt mer info kommer i slutet på veckan.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#95286 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Nej, ni får båda planera om, jag har planerat en stor fet fest med surf hemma och alla skall komma, ni får ställa in!

Ja, jag skojar, det finns väl utrymme för båda, att chansen att vädret här hemma just DEN helgen slår in är väl 1 på 5 i bästa fall, men fint inititaiv, känner mig inbjuden eftersom jag inte kan surfa.

och Jonas, jag hade iaf. trevlig i Marocko, även om du snarkar som faean! :-P

Logga in för att svara
#95296 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag skrev redan om GOT 2011 för 2 månader sedan här på surfsverige och att den skulle vara i Augusti. Datumen blev satta för en månad sedan efter att jag fixat sponsorer. I och med Mölle tävlingen veckan efter den 28 blir det svårt att flytta den dit och innan den 20, 21 är jag uppbokad med spelningar varje helg. Och sedan drar jag o damen söder ut efter den 10 september.
Men vafan, jag avbokar en spelning....
Jag får la ge mig och flytta den en vecka innan då så blir alla nöjda och glada och för första gången sker det tre surf events på en månad skulle jag tro haha. Va kul!!!

Så nu blir det GATHERING OF THE TRIBES event 2011 DEN 13-14 AUGISTI istället !!! om 9 veckor..
Postern kommer upp nästa vecka och även hemsida och facebook grupp.

Kan dessutom medela att jag fått en cool sponsor till eventet som jag drömt om att ha i många år! Så vissa första priser kommer bli lite utöver det vanliga Mer om detta nästa vecka

MVH: Johan

Logga in för att svara
#95297 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Coolt !! Härligt med samarbetsvilja ! Det gör dig stor.

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#95300 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Tack, kul med lite samarbete. Det händer ju inte varje helg att vi har events. Eller jo, nu gör det

Logga in för att svara
#95301 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Och lycka till. Hoppas allt går vägen för dig Johan och att det inte blir alltför mycket strul at ändra.

Logga in för att svara
#95302 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

You need a commentator Swingen?

Logga in för att svara
#95303 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

fan va skoj! kommer helt klart vara där, eller ja, åtminstone på festen

Logga in för att svara
#95308 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Jäkligt kul att någon sätter igång lite olika saker om dagen. all cred till er alla
Jag ser fram emot att delta på så mycket som möjligt i sommar. Jag och Göran hade ju cederholms surfcamp för några år sedan, en kul grej men utan vågor
Oavsett vem som är involverad och som arrangerar så är det kul med ideer och nyskapande. SSA har gjort mycket bra den senaste tiden, bara synd att man inte har haft chansen att åka med...men nästa gång
Nu ser det ut som man måste boka många helger, swingens arr i varberg, Lapoint på stad, fest hos Daniel och en skånetur med SSA....härlig sommar framför oss gubbar och gummor

//Peter

Logga in för att svara
#95310 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Derekgutierrezcastro
graphgraph

This sounds so fun! I live close to varberg,
Recently moved to Sweden from Costa Rica and
It Will be so fun to compete again!
I really believe that Sweden have the surf-spirit.

Logga in för att svara
#95313 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Hej!

Jag vill som ordförande för SSA ge stor cred till Swingkid som drar igång ett sådant här arrangemang. Det är precis så här som jag vill att surfscenen i Sverige ska se ut och utvecklas. Det är jättebra och viktigt med lokala eldsjälar som sätter igång och genomför saker med lokal förankring. Jag har sagt/skrivit det tidigare att SSA gärna ställer upp med stöd till olika idéer och events, men att SSA inte ska komma ut till lokala surfspots och arrangera saker. Undantaget är SM-tävlingarna men även där sker detta i djupt samarbete med lokala föreningar/krafter.

Känner du Swingkid att du vill ha någon hjälp av något slag att ro ditt event i hamn så tveka inte att höra av dig till mig eller någon annan i SSAs styrelse. Oavsett om du behöver hjälp eller inte så önskar jag dig lycka till.

Aloha! Nu drar jag till Salusand för International surfing day
Martin

Logga in för att svara
#95369 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Roadtrip till varberg asså.. trevligt!!

Logga in för att svara
#95421 Svar: Vågsurf event i Varberg i Augusti 2011 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Malla
graphgraph

SWEET! Att du ändrade tävlingen till en vecka innan, alltså. Jag är FETPÅ, låter som en perfekt avslutning på semestern! Säg till om jag kan hjälpa till med något, swingan!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!