Facebook data

1
Camping Torö?
#94715 Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 0

mayhem_kid
graphgraph

Whattup guys,
Bor strax norr om stockholm, så jag tänkte fråga om det är tillåtet att slå upp tält ute vid torö någon gång när det verkar vara swells flera dagar i rad. Det är ju som ganska svårt att hålla igång med surfet när man bara är 16 och måste be föräldrarna köra ut en hela tiden, vilket dom sällan är så taggade på. Jag tänkte bara fråga så att man inte skulle göra nåt olagligt men främst faktist att fråga vad ni tycker också, so im not like intrusive on any locals out there, gotta show the right respect you know, so i figured id check with how people feel.
thanks again for any answers, have only lived here a year and a half so i dont really know whats right and wrong here in sweden.
Thanks guys

Logga in för att svara
#94716 Svar: Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

allemansrätten ger dig väl tillåtelse att slå upp tält, så länge du inte befinner dig på någons tomt inom 70 meter från huset (inte helt säker på uppgiften), och på torö finns ju en väldig massa skog långt från några hus där du kan tälta. det är väl en natt som gäller men det är ju bara att flytta tältet någon meter så kan du vara där så länge du vill.

kör hårt, get shacked, stay true

Logga in för att svara
#94750 Svar: Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Passa dig bara för "no-free-lunch"! Annars ett bra sätt att uppleva surfing på riktigt anser jag. Campade ofta i SoCal när jag var typ 13-15 år av samma anledning! En gång regnade reéllt hela natten (kändes det som men det regnar inte "hela natten" i SoCal ..) och jag och min tjej (!) och två polare till låg under brädorna med handdukar som tält! Boy, those were the days!!

Visa respekt för din omgivning och det mesta brukar ordnar sig .... även med poliser, markägare och andra surfare .. Stay Stoked, Have fun!

Logga in för att svara
#94778 Svar: Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 0

mayhem_kid
graphgraph

Fan du beskriver juprecis min dröm ju! Fast det kommer väll utspela sig lite annurlunda hör i sverige, men jag vill bara kunna surfa o sedan njuta av naturen and just like, kinda withdraw from the world.
Måste bara fråga, växte du också upp i USA eller?
And thanks a lot for the response btw

Logga in för att svara
#94798 Svar: Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

det finns redan upptäckta och faktiskt oupptäckta surfställen i hela Stockholms skärgård. Du bor norr om Stockholm så det inte fel att börja där samt längre norrut ........ min uppfattning är att det finns flera uppåt än neråt en det bara att kolla på sjökort främst eller hoka med andra surfare. Traditionellt nämnar man inte spots på ett forum (Internet) därför få du kryptiska eller difusa svar här ..

Logga in för att svara
#94857 Svar: Camping Torö? 13 år, 11 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Det är ganska ofta det är folk som campar här ute.. ligger just nu faktiskt ett gäng här ute i skogen och myser vid elden! lite avis faktiskt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!