Facebook data

1
Hemma i kylan
#94651 Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Kanske kan betraktas som lite grisigt men just kommit hem till kylan efter 3 mån i 28-29 gradigt vatten och sköna vågor och undrar helt enkelt vilken tjocklek på våtdräkt som gäller om vinden skulle få för sig att skaka fram lite swell? Har en 3/2 av hygglig kvalitet och en vinterdräkt. Brukar inte vara frusen men är det definitivt nu. Just det, södra Sverige. Tackar!

Logga in för att svara
#94739 Svar: Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: -1

JoBo
graphgraph

Var ute i Varberg 1,5 timmar med en 5,3 var riktigt skönt. Tog sedan på min 3,2 för att testa och gjorde ca 40 min med den (mest för att de lilla vågor som varit på dagen dog ut helt mot eftermiddagen) och det var helt okej.
Så med en 3,2 skulle nog gå om du har chans att värma dig lite emellanåt i bilen eller dylikt. Boots hjälper ju också något fruktansvärt.

Tänkte själv provpaddla lite med 3,2 på Torö i helgen,

Logga in för att svara
#94755 Svar: Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: -1

pkristian75
graphgraph

För kycklingarna som inte surfar vintertid så är nog en vinterdräkt eller en 4/3 att rekommendera för oss andra härdade så funkade en 3/2 med hoodie utan problem i veckan i ca 2 timmar sen blev jag trött men inte frusen..

Logga in för att svara
#94757 Svar: Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

som sagt en 3/2a med hoodie och boots så klarar man sig fint på Torö just nu..

Logga in för att svara
#94761 Svar: Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Pussy´s!! 3/2:a med rash under funkar fin fint i kåsa..

Logga in för att svara
#94776 Svar: Hemma i kylan 13 år, 11 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Så om man är riktigt hård surfar man vidare i boardshorts och går upp och trycker en isglass efter ett par timmar. Möjligen söker man lite skugga inne i en tub vid överhettning? :-P

Thanx!! Syns i vattnet, leta efter killen i kycklingdräkt..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!