Facebook data

1
Bästa longboarden för...?
#93512 Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Hallå alla longboarders!
Har aldrig testat en 9.0 äkta longboard förrän nu föregående helg i Hoddevika, men vill absolut ha en efter denna resa.
Var nästan ett måste i Hodde denna helg, då vågen var rätt slö i take off men massa power och vatten när man väl kommit iväg. Funkade fint med min 6.0 Pukas SR första och andra dagen men jäkligt kallt att duck diva allt vitvatten där, så jag testade longboard och fick smak.
Riktigt roligt också OM "RÄTT" bräda tyckte jag dessutom.
OBS! Testade Bongan och gillade den absolut, men det är ju en rätt fet investering för en arbetslös, så vill inte köpa grisen i säcken.
Jag vill ha en med lite entry rocker men tillräckligt mycket i tailen för att den ska bli rolig när man väl är på vågen. Jag kommer inte använda den för branta vågor med bra face då jag kör short board, men i allt från STORA men lite slöare vågor till smått skräp här hemma när inget annat funkar.
Vad har NI för erfarenheter och tips inför mitt första longboard-köp?

Tack på förhand,
/N

Logga in för att svara
#93521 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

www.bicsportsurfboards.com/technology/comp,32.html

Är inte alls som hinkplastbrädorna, utan dessa brädor är riktigt bra!
Kostar att köpa longboard, men uppdelat på alla år du kan ha den så är det inte nått att tala om!
Annars så är Bongan riktigt bra säger alla som jag vet har skaffat en!
Välkommen in bland de långa brädorna!

Logga in för att svara
#93533 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Tack Perka.
Har just lagat min 11 år gamla 8.0 Watercooler Polyester och den får väl duga tills jag hittar min "Baby"

Logga in för att svara
#93578 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Hawiian Pro Design,Takyama baby, en sådan som jag och Cederholm kör. Ingen longboard är billig. Jag har en skrotad epoxy Backdoor custom baserad på Bongan (lite mer nose rocker) (scrap courtesy of Adamski), som du kan få köpa, men den kräver en del jobb.

www.shore.co.uk/surf/surfing/surftech-surfbaords/surftech-2011-takayama-noah-ka-oi-comp-sand-9f0.html

Logga in för att svara
#93580 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Hej Nicco

jag måste hålla med Daniel här. Hawiian Pro Design,Takyama är ett säkert kort. jag provade många longboards innan jag hittade "hem". men det är ju också som Daniel säger, ingen bra longboard e billig. här betalar man per tum
Jag hoppas du finner en bräda som du trivs med. du var en av dem med mest stoke jag sett efter första dagen med longboard, härligt att se

Logga in för att svara
#93582 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Stort TACK för alla goda råd:-)
... och för gott sällskap i Hodde så klart.
Daniel: Tack även för erbjudandet om "skrotade brädan", men jag väntar nog tills jag har råd att köpa en riktig "guldklimp", eftersom en longboard är en fet investering som jag ser det.
Går nog på en Hawaiian Pro Design, Takayama som det ser ut nu. Sjukt cool design också by the way, vilket ju aldrig varit något prio för mig innan MEN denna vill jag kunna ha i taket eller på väggen i min "Man Cave".
And once again; Sorry for my munchie-break-out at the "Fast/Slow Food Restaurant" on the way home... Hungry, tired to the bone and had a really said phone call just before...
CU soon on the water I hope:-)
Hade en epic strapless wave surfkite session in Läjet igår! Hörde det var ok i Åsa också va? Idag kör vi igen!!!

Logga in för att svara
#93591 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: -1

pkristian75
graphgraph

Välkommen till longboardklubben...du kommer att upptäcka att man kan göra mycket med dessa...titta bara på klippet nedan med Bonga Perkins själv på pipe

Logga in för att svara
#93599 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Provade själv en longboard igår i Chile. Det var grymt och är också helt såld.
Mycket intressant tråd, helt plötsligt. Tackar

Logga in för att svara
#93664 Svar: Bästa longboarden för...? 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

Japp man fastnar lätt sen är det kört. man vill aldrig kliva av.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!