Facebook data

1
Slackline?!
*
#93410 Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 0

Bouven
graphgraph

Halloj!
Jag har sysslat lite med slackline och skulle gärna utveckla mina färdigheter. Jag känner mig dock lite ensam inom området och skulle gärna komma i kontakt med andra som också håller på. Är det någon som vet nått schysst community/forum för slackline? Eller som håller på själv och har lite bra tipps?
Eftersom många surfare tränar ballans på olika vis tänkte jag att surfsverige var ett bra forum.
Amanda

Logga in för att svara
#93415 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Slackline, är det när man blir hängd i ett rep upp och ned iklädd tighta skinnkläder, en skinnhuva med dragkedja för munnen i vilken man stoppar in en plastboll.

I sådana fall är du välkommen. Jag o några andra kompisar inom polisen brukar träffas några gånger i månaden, vi hittar inte heller något bra forum för detta.

Kul att fler har börjat få upp ögonen för detta. Vi blir fler och fler.

Ändrat av tobbe
Logga in för att svara
#93423 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

tobbe skrev:
Slackline, är det när man blir hängd i ett rep upp och ned iklädd tighta skinnkläder, en skinnhuva med dragkedja för munnen i vilken man stoppar in en plastboll.

I sådana fall är du välkommen. Jag o några andra kompisar inom polisen brukar träffas några gånger i månaden, vi hittar inte heller något bra forum för detta.

Kul att fler har börjat få upp ögonen för detta. Vi blir fler och fler.

Logga in för att svara
#93425 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Slack line är sörre i norge än i sverige. Borde faktiskt vara riktingt bra balansträning för surfing. Många klättrare och skid/snowboard åkare använder de.
Jag skulle rekomendera att du kollar på norska sidor (de stavar de slakk line), eftersom de är större där.

Lite info finns så klart på slakkliine.no men de kanske inte är vad du letar efter?
slakkline.no/no/laer-om-slakkline/sporsmal-og-svar/

Lycka till!

Logga in för att svara
#93427 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Helt jävla livsfarligt är vad det är. Vem kommer på att man ska gå på en slacklina? finns inget syfte med det. Bra träningstillfällen finns dock uppsök valfri gästhamn och gå på förtöjningstamparna på diverse yachts

Logga in för att svara
#93443 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

ånga rot
graphgraph

Vill verkligen varna för slackline! Kan i början verka harmlöst men är i själva verket en inkörsport till tyngre gyckleri. Innan du vet ordet av är du en fullfjädrad gycklare som tigger pengar för en risig fire show på en strandfest i Thailand. Jonglering, diablo och hela paketet kommer som ett brev på posten...har sett allt för många ungdomar fastna i detta djävulens grepp!

Logga in för att svara
#93445 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

ånga rot skrev:
Vill verkligen varna för slackline! Kan i början verka harmlöst men är i själva verket en inkörsport till tyngre gyckleri. Innan du vet ordet av är du en fullfjädrad gycklare som tigger pengar för en risig fire show på en strandfest i Thailand. Jonglering, diablo och hela paketet kommer som ett brev på posten...har sett allt för många ungdomar fastna i detta djävulens grepp!

Hahaha...klockrent ånga rot! Till fullfjädrad gycklare glömde du: fiskarbyxor (såna stora som man knyter runt midjan), dreads, didgeridoo och en mocka/skinnväst modell lite mindre än den som raggarna bär,....(ja fördomarna haglar men litta kul får man väl ha).....
Jag håller själv med slackline och än så länge så har jag varken köpt en diablo eller jongleringsbollar...Sjuk sugen på dreads dock..Kan detta vara ett tecken på att jag snart fångas av gycklardjävulsberoendet?

Logga in för att svara
#93470 Svar: Slackline?! 14 år, 1 månad sen Stoke: 0

Bouven
graphgraph

Tack för alla råd och (framför allt alla) varningar! Har förstått att gycklarbyxor är "big-no-no", ska försöka passa mig från dom! HAHA

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!