Facebook data

1
HJÄLP med längd på Firewire Dominator
#93354 HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

Halloj!

Nu ere så att jag kollat på dominatorn men är lite kluven vilken size man ska köra,
På de flesta reviews säger dom att man inte ska va rädd att droppa i längd ,men frågan är hur mycket ,
Enligt deras hemsida såligger jag runt 6,4 -6,8 men vågar man kliva ner på 6,2?På reviewsen säger dom 6,6-6,8 för gröna surfare, Har surfat en lightning bolt minimal 7,0 innan, Skulle klassa mig själv som Gröngöling, Blir mest surf i stockholms området,men även en o annan utlands resa!

Väger 85kg
187 lång

Tacksam för svar

Logga in för att svara
#93355 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

roligaste får du antagligen med en större bräda under överskådligt tid.

//Gaz

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#93357 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

Har mailat lite med olika web butiker , och de flesta tycker minsta jag bör köra eftersom jag är grön är 6,4.

Är det nån som har erfarenhet av just den brädan?

Logga in för att svara
#93360 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

Hank
graphgraph

Själv funderar jag på 6'10:an men så väger jag 15 kg mer också. Tror som Gazzer att du har roligare och mer nytta av en bräda som är lite längre.

Logga in för att svara
#93378 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Hej, Har brädan själv, och är väldigt nöjd med den (som jag skrivit i tidigare trådar). Jag har en 6.0 men hade kanske kunnat gå ner en storlek. Jag har däremot aldrig känt att jag behövt en kortare bräda. Den blir är så pass kort ändå och smidig att svänga ändå (köp den som quad). Blir de mer sug i vågen kan jag ibland känna att den är lite väl bred. Men då väljer jag hellre en annan bräda.
Volym är trotts allt din vän i svenska vatten. Och när man har tjocka vinterdräkten på så går man inte bara upp ett par kilo i vikt man blir styvare också. Och då kan de vara bra med den extra volymen.

Enligt FWs byersguid bör du ha en 6'6" (85kg = 187 lbs).
www.firewiresurfboards.com/quiver_buyersguide.php?boardid=buyersguide

Tror du kommer bli nöjd med ditt köp! De är lite dyra men du får nått för pengarna!

Lycka till

-Qanik

Logga in för att svara
#93379 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

Halloj

Tack för svaren!

Jag tror att jag vågar mig ner på 6,4an eftersom jag har en 7,0 också,Man vill ju ha en bräda som man kan utvecklas mycket på! eller är jag dum som kör så kort?

//

Logga in för att svara
#93381 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Behåller du 7'0"an så funkar de säkert.
Körde ett liknande upplägg ett tag. Har en förliten bräda som jag köpte bara för att den var så billig att jag inte kunde låta bli . Kör den ibland halva sessions tills jag blev för sliten, och bytter till normalstor bräda till handra halvan. De har hjälpt mej utväcklas en hel del faktiskt. Dock får man vara medveten om att man har mindre skoj i vattnet när brädan är för liten.
I ditt fall så växer du i den kortare brädan efter ett tag. Så de är inte värre än att den ligger på hyllan en stund

Logga in för att svara
#93385 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

6.4" låter som ett bra val! KÖP....KÖP...!!!!!

Du är ju inte TOTAL nybörjare eller hur!?

Grym bräda btw!!!!

Logga in för att svara
#93386 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

Halloj
Total nybörjare är man ju inte,har rätt bra koll på bitarna:)
Har bokat en 6,4 på secretspot nu,så om 2-3veckor har jag den
Tror det kommer bli svin bra:) tack för all hjälp!
Hör av mig såfort jungfrufärden är avklarad:)

Hare fint

Logga in för att svara
#93391 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ja om 2-3 veckor är det fest!

Logga in för att svara
#93392 Svar: HJÄLP med längd på Firewire Dominator 14 år, 2 månader sen Stoke: -4

BiGFredd
graphgraph

Det vet du!

Vi får hoppas på storm!

//

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!