Facebook data

1
möllevågen går i graven...
#93130 möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

Svullo
graphgraph

Hamnföreningen kallar det för "Renovering"

Staketet blev mer än dubbelt så långt ända ner i botten.

Nu är 2 st hjullastare på Ören och bygger en pir som ska bli 50 meter längre ön den gamla sten ören.

Dom behöver inte bygglov säger Ördförande.

Hur mycket får man bygga till utan bygglov undrar jag?

Mölle vågen behöver massiv hjälp.

Logga in för att svara
#93131 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

Svullo
graphgraph

molle.se/Övrigaföreningar/MölleHamnförening/Styrelse/tabid/135/Default.aspx

Logga in för att svara
#93132 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Logga in för att svara
#93133 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

bild

Logga in för att svara
#93136 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Logga in för att svara
#93137 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

WTF?? Vi åker dit och gör kaos med dem!!

Nån som kör från malmö? Maila mig jag hänkar gärna!

Logga in för att svara
#93141 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Vad är mölle för hamn är det för fritidsbåtar eller yrkesfiskare hur stor är hamnen dvs hur många båtar ligger där typ?

Logga in för att svara
#93142 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

Svullo
graphgraph

KOM TILL MÖLLE IMORGON KL 0600 KAFFE UTLOVAS!!!

30 lastbilar med granitblock är på väg!!!

Dom är inte kloka...

Logga in för att svara
#93143 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Mölle är blandat med ett mindre antal småbåtar för yrkesfiskare samt den varma årstiden en del fritidsbåtar samt gästhamn. Man klagar på att det svingar in en halvmeters liten dyning in i hamnen när det blåser. Det är förmodligen ett minimalt antal dagar på turistbåtssäsongen man har problem med detta.
Politikerna som sitter i Höganäs har som jag förstått det vilda planer på att vandalisera hela Mölle med massa vräkiga nybyggen runt hamnen, därav deras iver att få förse sina rotarybröders? byggfirmor med kontrakt.
Mölle skulle förmodligen förlora mycket av sin charm och genuina karaktär som nu finns i hamnområdet om kommunen fick fritt fram med sina bulldozers. Surfing har de knappt nån som helst aning om vad det är eller vilken attraktion det har nu och/eller i framtiden.
Kommunledningen sitter i Höganäs på deras skyltar står det att Höganäs numer är en Euro-zon. Får hoppas de inte går i konken nu när stödpengar skall ut till PIIGS-länderna.
Hela saken STINKER rent ut sagt!

Logga in för att svara
#93146 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 26

Mat
graphgraph

Svullo skrev:
KOM TILL MÖLLE IMORGON KL 0600 KAFFE UTLOVAS!!!

30 lastbilar med granitblock är på väg!!!

Dom är inte kloka...

WTF??????

Logga in för att svara
#93148 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 5

hman
graphgraph

De maktfullkomliga små jävla småpåvarna

Bland många andra så ska revisorn få sig ett samtal. Jag har svårt att se att hon kan bevilja ansvarsfrihet för styrelsen om de bygger trots avsaknad av ordentligt bygglov

Logga in för att svara
#93150 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

JFL skrev:
bild

HOLY BEJESUS..ÄR DET EN BILD AV MÖLLE NU??!!
hur i hellvete kan de göra sånna saker utan bygglov ?? man har rätt att överklaga sånna idiotiska beslut!
hoppas att ni slåss emot det här omedelbart och får media med er!!
skandal!!

Logga in för att svara
#93154 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Vi var 20 personer idag. Planerar vidare aktioner imorgon.

Logga in för att svara
#93155 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

"May the force be with you" bröder och systrar i söder. Vi lider med er, säg till vad ni behöver för hjälp med att hindra detta våld på naturen.

Silversurfarn
Salusand soulsurfers

Logga in för att svara
#93157 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 0

capten skägglös
graphgraph

Mölle är naturskyddat område. I sådan är det väll inte tillåtet att bygga? Jag har inte följ Möllefrågan tidigare men nu har exploateringen av de skånska kusten börjat nå sin gräns. Jag bor på Österlen och det är ett bra exempel på område som håller på skjuta sig själv i foten. Tror dock Mölle vinner denna duell av idiotiska beslut av lokalplotiker.

Finns det nått man kan gör?

Logga in för att svara
#93161 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Byförening, har dom mandat att föra allas talan som bor där? Begär inhibition( stopp av byggnationerna) och granskning av bygglovet. Fixa en detaljplanekarta över hamnen, där står all info. Ring och framför allt skriv till länsstyrelsen, då måste dom agera.

Lycka till från NSK

Logga in för att svara
#93169 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 3

gson
graphgraph

Jag blir så trött! Nä, får väl slänga sig i bilen och köra 100 mil hem, klarar inte av att sitta här på avstånd o inte kan göra nåt! Grrrr...

Logga in för att svara
#93171 Svar: möllevågen går i graven... 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

OTROLIGT!!! Miljökonsekvensanalys? politikerna har väl gjort ett stort tabbe eller? Mållös i frågan ... bajs på de!!

Logga in för att svara
#108340 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det ryktas att det nu åter är dags för förlängning av den yttre stenpiren! Stämmer det?

Logga in för att svara
#108345 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Lilja har nämnt något om det, men ingen aning om hur mycket det ligger i det.
Jag har suttit och kollat igenom den nya detaljplanen som kommunen har haft ute för samråd (sista dagen för kommentarer var 10 jan) men inte kunnat hitta något om utrymme för en utbyggnad av någon av pirerna. De nämner vid flera tillfällen surf som ett riksintresse! Det skulle vara bra om vi var fler som spanade igenom dokumenten, det är lätt att missa något.

www.hoganas.se/sv/Invanare/Bygga-bo--miljo/Kommunens-planarbete/Detaljplaner1/Molle-14-2-mfl/

Logga in för att svara
#108347 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag tittade också igenom det där dokumentet innan jul, undrar lite om hamnarbeten inte ingår i detaljplanen.
Höganäs kommun marknadsför sig på stora reklamplakat med bilder av surfare i Mölle! Är det hyckleri eller är det olika fraktioner som jobbar mot varandra?
Eller vet inte den högra handen vad den vänstra gör?

Logga in för att svara
#108349 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Nej utbyggnad står nog inte direkt med i detaljplanen, men jag tror att detaljplanen måste göra utrymme för möjligheten till en sådan utbyggnad, eftersom bygglov inte får strida mot detaljplanen.

Vi kanske borde kontakta kommunen och fråga direkt...

Logga in för att svara
#108353 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: 2

hane
graphgraph

ErikG skrev:
Jag tittade också igenom det där dokumentet innan jul, undrar lite om hamnarbeten inte ingår i detaljplanen.
Höganäs kommun marknadsför sig på stora reklamplakat med bilder av surfare i Mölle! Är det hyckleri eller är det olika fraktioner som jobbar mot varandra?
Eller vet inte den högra handen vad den vänstra gör?

Precis min tanke också, snacka om hyckleri. De kan ju i så fall börja med att plocka ner "Välkommen till vårt paradis"-skylten med surfaren. Det framgår ju även av planbeskrivningen att "Möllevågen" lockar surfare från hela Sverige och även andra länder.

Tvi!

Logga in för att svara
#108372 Svar: möllevågen går i graven... 11 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Verkar som om planprocessen nu är under steg 3 granskning då dokumentet samrådsredogörelse är färdigt. Nu är det granskning som gäller vilket även innebär att medborgare får lämna skriftliga synpunkter som måste redovisas i nästa steg som är granskningsutlåtande om demokratin funkar som den ska. Det jag la märke till från dokumentet under rubriken Konsekvenser av detaljplanens genomförande s.31 med underrubrikerna Sociala konsekvenser och Fritid och folkhälsa var att det stod så här:
Mölle hamn används idag som utgångspunkt för olika aktiviteter relaterat till friluftsliv
och turism och i planförslaget ges dessa verksamheter bättre förutsättningar för utveckling. Med Mölle hamn som en tydligare målpunkt påverkas möjligheterna för
fritidsaktiviteter och därmed folkhälsan positivt.

Med denna text verkar samrådsredogörelsen inte utgått från några negativa synpunkter från den eventuella synen av surfingen och alla protester. Har ingen gett såna synpunkter i steg två senast 10jan?
Vilka ansvarar för turismen i staden rent politiskt eftersom att detta är en fråga kring demokrati? De om några borde ju kunna komma med granskningar speciellt med tanke på

hane:
"Välkommen till vårt paradis"-skylten med surfaren.

Alla som vill vara granskare måste var det skriftligt inom en treveckors period när de lämnar sina synpunkter för att det ska tas med i beslutsunderlaget. Man måste var sakägare eller kända berörda för att få påverka i detta steg.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!