Facebook data

1
Värmande väst för vintersurf.
#92768 Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Logga in för att svara
#92769 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag ska prova min imorrn. återkommer med rapport.

Logga in för att svara
#92781 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

DÅ var den testad i sketna vågor i Mölle, kallt som fan i vattnet med slask och tallriks-is i innerhamnen. Den får godkänt för värmen som höll sig hela tiden (över 2h) litet minusavdrag för att batteriet som ligger på sidan känns lite knöligt, men hindrar inte surf eller paddling direkt.
SKulle inte förvåna mig om detta är framtiden i kalla vatten.

Logga in för att svara
#92786 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Var det så jäkla kallt? Var själv ute här hemma, Halmstad, i 2½ timme med en exel 654 som är tre år gammal utan problem. Nu är jag både fet och varm av mig men hittils har jag inte kännt något behov av en väst eller mera värme. Ökar den på flytkraften eller känns den bara som ett plagg till?

Vågorna här var varken stora eller bra men de var grymt skönt att vara i vattnet och när solen tittade fram blev det riktigt skönt. Ingen crowed heller hahahaha! Jag och tre sjöfåglar...

Logga in för att svara
#92787 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

siri
graphgraph

Va oxå ute en sväng i halmstad, riktigt skönt i vattnet ju! inte alls kallt inge vidare vågor men kul ändå! imorn ser det ju ut å bli bättre

Logga in för att svara
#92791 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 2

teodorH
graphgraph

imorrn blir det fan åka av i mellbystrand!

Logga in för att svara
#92793 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

freddandson skrev:
Var det så jäkla kallt? Var själv ute här hemma, Halmstad, i 2½ timme med en exel 654 som är tre år gammal utan problem. Nu är jag både fet och varm av mig men hittils har jag inte kännt något behov av en väst eller mera värme. Ökar den på flytkraften eller känns den bara som ett plagg till?

Vågorna här var varken stora eller bra men de var grymt skönt att vara i vattnet och när solen tittade fram blev det riktigt skönt. Ingen crowed heller hahahaha! Jag och tre sjöfåglar...

Nej den ökar nog inte på flytkraften linnet är tunt i fleecematerial isolerar säkert en liten aning.
Jaja man är ju olika när det är runt 0-1 gr i vattnet tycker jag det känns kallt, jag har surfat samtliga vintrar rakt igenom sen 97 eller när nu det var första elastodräkterna kom. I alla väder. Lufttempen igår var ju relativt mild, soligt och inte så otroligt mycket vind när jag var i. Kände mig mindre sliten när jag kom upp frös bara om fötterna. Tycker inte västen känns av överhuvudtaget förutom batteriet som nu sitter i väggen på laddning. Batteriet ligger över revbenen så kanske aningen lurigt i kraftigt surf kombinerat med otur.
Tycker ni att det känns för varmt kan ni ju köra i tunnare dräkt?

Logga in för att svara
#92794 Svar: Värmande väst för vintersurf. 14 år, 2 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Erik, haha inte alls för varmt. Men jag förstår vad du menar, stor skillnad i sol och lite vind eller om det är -10 stark vind och ingen sol. Har tidigare surfat med en 5.4 på vintern sen typ 2005 men måste säga att exel dräkten är betydligt skönare. Framförallt känner jag mig mera avslappnad som följd av att jag inte fryser.

Hur som helst, bara älskar vintersurf!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!