|
#92749 |
Indien, Thailand, Malaysia?? 14 år, 2 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Nån som surfat i dessa länder och kan tipsa om spots, bäst tid att åka osv??
Jag ska iväg med min tjej i mars..
Jag har surfat många år och i en drös länder och undrar om det verkligen finns surf i dessa länder.. Hursomhelst ska jag iväg i 2månader och får välja en plats att surfa på i en månad och behöver veta vilket av dessa länder som är mest vågsäkert i mars!
mvh,
pussywhipped
|
|
|
|
|
#92750 |
Svar: Indien, Thailand, Malaysia?? 14 år, 2 månader sen |
|
|
|
|
|
#92752 |
Stoke: 0 |
|
kolla wannasurf.com där kan du hitta spots som är nära dit du tänkte åka
hoppas de hjälper, ta en våg åt mej
|
|
|
|
|
#92753 |
|
det har jag redan gjort men jag föredrar att få tips av någon som vart där, sett och surfat.. men tack till dig ändå mayhem för att du ansträngde dig och svarade peace till dig för det!
|
|
|
|
|
#92756 |
Stoke: -2 |
|
|
|
|
|
#92757 |
|
du ska ha ett monstruöst tack för det! nu vet jag var jag ska åka direkt!
är det lugnt för tjejer att gå runt där med bikini?
kan man hyra eller köpa bräda där?
skulle ta med mina egna men det funkar helt enkelt inte med flygbolagen..
kanske har du nått bra tips om boende?
med stokad hälsning,
bengalito
|
|
|
|
|
#92770 |
|
Dar finns inte mycket till brada att varken hyra eller kopa (iaf nar jag var dar sist). Kanske finns nagon gammal longboard du kan hyra. Som sagt ett stalle med ganska lite folk liksom. Tror din basta bet ar isf att skriva till de manga dykskolorna som finns pa vastsidan - vet att det finns en del surfare bland dessa. Kolla aven Tioman islands surfklubbs hemsida. Kanske kan fa hjalp av dem. De ar dock bara nagra pers liksom. Skall rota fram nagra bilder nar jag kommer hem och lagga upp. Finnsen massa skona boenden pa den extremt lugna ostsidan. Hyra brada borde dock vara lattare perinthian - lite mer kant att det finns surf dar. Kopa brada har jag noll koll pa, kanske finns det en bradbutik i kuala lumpor???
|
|
|
|
|
#92771 |
|
By the way, har du checkat sri lanka? Skall rocka sa sjukt hart!
Undrar aven vilket flygbolag du aker med - har du redan bokat resa? Har inte haft nagra storre problem att flyga runt sydostasien med brada.
|
|
|
|
|
#92776 |
|
ska flyga med emirates hittade sjukt billiga biljetter till kuala lumpur från munchen.
emirates tillåter en bräda gratis men ner till munchen med airberlin blir krångligare+ att damen vill resa runt mycket i asien..
jag nöjer mig egentligen med vilken bräda som helst bara den inte e vattensjuk så jag får väl rota runt lite på nätet..
har vart på sri lanka ett par ggr och surfat de flesta bryt som e bra på öst och sydkusten men föredrar indo pga cleanare förhållanden och softare locals.
men nu blir det inget indo även om jag vill det så måste jag kompromissa den här gången.. ser gärna lite bilder om du orkar lägga upp några:)
bamsetack!
|
|
|
|
|
#92811 |
Stoke: 0 |
|
Om du, eller någon annan ska till bangkok så tycker jag att Rayong är väldigt underskattat, bara nåra timme ifrån Bangkok och kan få riktigt schysta vågor, samt så brukar man ha nästan alla vågor till sig själv. Lite längre mot cambodia, altså nån timme till finns en strand som heter ChaoLao vilket är typ där alla thailänningar åker på semester. Där finns också många spots och man kommer helt klart vara ensam bland naturen, helt magiskt. Men sen om man orkar crowds så blir de vågor i phuket också, men det är inte konstants swells i de först spotsen
|
|
|
|
|
#92815 |
|
ska verkligen kolla upp rayong då!
tror du det funkar i mars april?
tackar och bockar för svaren!
|
|
|
|
|
#92826 |
Stoke: 10 |
|
Indien: Kerala
Thailand: Pakarang och Phuket
Malaysia: Cherating
Enda stället jag vet att du kan få tag på brädor att hyra är Thailand.
Inget av ställena är superconsistent. Men tiden du åker är rätt i alla länderna.
Själv skulle jag satsa på Pakarang där det även finns brädor att hyra. Ligger straxt norr om Khao lak.
|
|
|
|
|
#92827 |
|
kollade in pakarang och det ser ju jävligt fint ut för att vara i thailand!
tack alla ni som tipsat! surfsverige är ju kanon att ha ibland!
kanske kan jag nu faktiskt klämma in några sessions mellan alla nationalpark och tempelbesök i dessa länder som egentligen inte är någon "surf destination"
muito obrigado!
|
|
|
|
|
#92831 |
Stoke: 4 |
ATA
|
Var i Pakarang och surfade några dagar nu i början av januari. Egentligen ska det vara platt men tack vare la niña fick vi några dagar med midje-axelhögt. Det finns en utmärkt bräduthyrning där man tar en bräda och får sen byta precis när man vill, dom har allt från shortboard till SUP. Om det är stort surfar man på pointen annars är det ganska snabba beachbreak.
|
|
|
|
|