Facebook data

1
Indo surfcamp - Lapoint lr Lombok?
#92494 Indo surfcamp - Lapoint lr Lombok? 14 år, 3 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Hej!
Jag sitter här i vintermörkret & funderar på sommarens resmål. Tänkte dra till Indo och kanske spendera nån vecka eller 2 på surfcamp. Har testat campet på Lombok (vilket jag verkligen gillade), men jag vet inte om det funkar tidsmässigt den här gången.
Eventuellt är Lapoints camp på Bali ett alternativ. Nån som har erfarenhet av det eller kanske t.o.m. varit på båda campen & kan ge lite info om +/- mellan de båda??

Logga in för att svara
#92506 Svar: Indo surfcamp - Lapoint lr Lombok? 14 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Väljer att inte svara på frågorna du ställt, mest pga att jag inte varit på ngn av dem
Varför inte bara åka dit och hyra ett billigt rum nära surfet? Får garanterat mer vågor då du slipper vänta på alla som inte orkar gå upp på morgonen för att hinna med bussen till breaket.
Kan tipsa dig om att ta dig till balian och hyr in dig på ngt ställe, lite folk och bra vågor.

Logga in för att svara
#92508 Svar: Indo surfcamp - Lapoint lr Lombok? 14 år, 3 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Jag kom just hem från drygt 3 veckor på Bali. Sista veckan bode vi på Kima surfcamp i serangan (de har några på olika ställen runt Bali). Anledningen att vi bode där var att vi ville ha mer effektiv surfing på tomma vågor. Och de fick vi! Som duktig (läs inte nybörjare) surfare så missar man en del av deras video sessions och den inkluderade frukosten. Men å andra sidan så letade guiderna upp tomma cleana vågor. tex surfade vi Balangan med minimal vind och 6-8 fot med totalt 10 pers i vattnetnågra mornar på raken. Och då var vi 5 st.
Bussen går 06 på morgonen, inget väntande på de som inte orkar upp, och guiderna kan verkligen ön och bryten. Visst allt var inte perfekt, men med de vågor de skakade fram åt oss så var de värt varenda €.

www.kimasurf.com/

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!