Jag bodde i Dunedin i 4 ar och kan surfbreaken dar innan och utan

St Clair ar brytet i stan, och funkar pa sydswell. Nar det ar litet vid st Clair ar Black head ett riktigt kanonbryt som funkar pa litet sydswell men ar allra bast vid lite storre sydost eller ostlig swell. St Kilda ligger ocksa i stan, och vid ratt forhallanden kan man fa riktigt tunga tuber dar. Det finns nagra bryt pa den norra delen av Dunedin, Aramoana och Murderers ar de basta. Det finns aven en hel hog med bryt ute pa "Peninsulan", och den basta ar nog Allans beach, eller the cove. Det kan bli riktigt tungt vid storre swell och ar ett riktigt kvalitetsbryt. Om man inte ar sa van surfare sa ar Warrington och Karitane norr om Dunedin bra spots. Soder om Dunedin finns en rad bra bryt som ofta inte har nan crowd. Brighton och Blue tops ar tva av dem.
Jag har surfat Kaikora nagra ganger och Mangamanu ar min favorit, en lang hoger. Det ar nog det vackraste brytet i varlden skulle jag tro
Det ar sant att det finns en och annan haj dar nere, men det ar nog mer haj vid nordon.
En 4.3 vatis racker gott och val pa sommaren, boots inte heller nodvandigt. Ha sa trevligt och uppdatera garna. Halsa Dunnos, det ar basta platsen pa jorden for mig