Facebook data

1
Spots Nya Zeeland sydön
#92478 Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tuna
graphgraph

Då var det snart dags för en surftrip till nz. Har surfat rätt mycket på nordön men tänkte testa sydön mer denna gång. Är det någon som kan tipsa om bra spots?
Dunedin och Kaikoura bör man väl besöka, nåt annat ställe man inte ska missa? Är det förresten tillräckligt med en bra 4/3 a nu, det är ju trots allt sommar där?

Hade varit kul att få lite tips, om nån varit där. Tack.

/t

Logga in för att svara
#92480 Svar: Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag surfade en del med några kiwis från sydön när jag var i Indonesien. En var från Invercargill och sa att det var grymma tunga beachbreaks i området. Porpoise bay?
Ha i åtanke att det finns mycket vithaj i vattnen därnere.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#92482 Svar: Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Fråga Helena här på forumet, hon har bott i Dunedin rätt länge så hon är expert. Annars är det syd/östlig swell så dra till Kaikoura och surfa mangamanui. Är du runt Christchurch så dra till Magnet bay, längre söderut så är Timaru rätt nice. Purpoise bay är grymt, kan bli rätt tufft väder där nere då kan man hitta lite skyddade vågor och surfa med delfiner i massor eller Porpoises som dom heter.
Syd ön är grym men jag måste säga att jag fick bättre surf på norra =)

Logga in för att svara
#92483 Svar: Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jag bodde i Dunedin i 4 ar och kan surfbreaken dar innan och utan St Clair ar brytet i stan, och funkar pa sydswell. Nar det ar litet vid st Clair ar Black head ett riktigt kanonbryt som funkar pa litet sydswell men ar allra bast vid lite storre sydost eller ostlig swell. St Kilda ligger ocksa i stan, och vid ratt forhallanden kan man fa riktigt tunga tuber dar. Det finns nagra bryt pa den norra delen av Dunedin, Aramoana och Murderers ar de basta. Det finns aven en hel hog med bryt ute pa "Peninsulan", och den basta ar nog Allans beach, eller the cove. Det kan bli riktigt tungt vid storre swell och ar ett riktigt kvalitetsbryt. Om man inte ar sa van surfare sa ar Warrington och Karitane norr om Dunedin bra spots. Soder om Dunedin finns en rad bra bryt som ofta inte har nan crowd. Brighton och Blue tops ar tva av dem.

Jag har surfat Kaikora nagra ganger och Mangamanu ar min favorit, en lang hoger. Det ar nog det vackraste brytet i varlden skulle jag tro

Det ar sant att det finns en och annan haj dar nere, men det ar nog mer haj vid nordon.

En 4.3 vatis racker gott och val pa sommaren, boots inte heller nodvandigt. Ha sa trevligt och uppdatera garna. Halsa Dunnos, det ar basta platsen pa jorden for mig

Logga in för att svara
#92484 Svar: Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Kolla in Nic´s blog, hon har en massa foton fran surf och annat i Dunedin:

phoam.blogspot.com/

Logga in för att svara
#92502 Svar: Spots Nya Zeeland sydön 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Tuna
graphgraph

Tusen tack för svaren! Blir inte lite sugen på att åka nu! (fast det där med vithaj... burr)
Nicke: håller med om att surfet på nordön är grymt, kommer att surfa där en del nu också
Hea: Ska hälsa Dunedin så gott Hoppas på Kaikoura denna gången, satt på stranden i 4 dagar sist och väntade på en liten våg men då var det platt, haha. Kan tänka mig att det är jättefint när det funkar.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!