Facebook data

1
hur allvarligt är det med delaminering?
#92476 hur allvarligt är det med delaminering? 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Hola! Har precis inlett semestern med att skaffa en bräda som är trevlig att surfa men som har delaminerat. Större delen av glasningen på ovansidan sviktar vid vaxning. Nu är frågan om brädan ska få följa med hem vid resans slut eller om det bara blir en massa bekymmer. Kanske bättre att sälja innan avfärd. Vad säger expertpanelen?

Logga in för att svara
#92479 Svar: hur allvarligt är det med delaminering? 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

JAg skulle vilja påstå att det är krångligt att laga och få till det bra. Dumpa brädan om det ssom du säger är större delen av glasningen vilket låter som väldigt mycket. Är det bokstavligt talat eller?

Logga in för att svara
#92674 Svar: hur allvarligt är det med delaminering? 14 år, 2 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Sent omsider, tack för ditt snabba svar ErikG! Brädan är tryggt kvar på fuerte och jag är hemma i sverige. Det var hela den vaxade delen av glasningen som sviktade, dvs hela däcket förutom nosen. Men det kanske finns olika stadier av delaminering eftersom killen i butiken mer verkade intresserad av tonen (?) när han knackade med knogen i däcket och sen konstaterade att det var ett visst inslag av delaminering, måste erkänna att jag inte fattade exakt vad som hände. Jag fick iaf tillbaka tillräckligt med pengar för att bli nöjd.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!