Fick hem en leverans från Magicseaweed idag och när jag packade upp min BIC 7'3 såg jag att det fanns två pressure dings(eller vad ni nu kallar dom) på den. Dom ser ut som 2 finger. Inte jättedjupa, men iom att jag inte har någon erfarenhet av surfbrädor tidigare vet jag inte om dom kommer bli värre eller om det inte är något att oroa sig över. Jag hade fått uppfattningen att BICar i princip var oförstörbara, men tydligen inte.
Jag har ingen direkt lust att skicka tillbaka brädan till England om det inte är absolut nödvändigt, men tänker heller inte betala fullt pris för en sekunda vara. Kanske går att få pengar tillbaka eller nånting. Behöver er hjälp för att avgöra om jag har anledning att klaga eller inte.
Jag ska ju upp till Lofoten så småningom med husbilen för att stanna några månader och lära mig surfa ordentligt. Har velat fram och tillbaka angående brädköp hur länge som helst nu. Var nere i Chamonix över nyår för att hälsa på kompisar och prova mina ny skidor och dynafit-bindningar. Drog på topptur första dagen, tog ett litet fall, bindningsjävlarna löste inte ut. Helikoptertransport till sjukhuset, brutet ben, avslitna ledband i vristen. Allt åt helvete, så jag tyckte att jag behövde beställa lite surfutrustning för att muntra upp mig och ha något att se fram emot. Ville egentligen inte ha en BIC men hittade den på rea och lovade mig själv att byta till en ordentlig bräda så fort jag tycker att det är nödvändigt.
Nån vänlig själ som kan undervisa mig lite om dings i allmänhet och vad jag kan/borde göra angående dom två jag har på min bräda?