|
#92343 |
offtopic snowboard fråga... 14 år, 3 månader sen |
Stoke: 2 |
|
Har fått tag på ett par snowboard boots billigt. Det är ett par "sample boots" och på etiketten i dojjan står det "not for sale". Det får mig att undra, om det är samma dojja som säljs i affären, eller om det är något sorts skylt ex med sämre kvalitet eller nåt...?
Kanske någon här inne som kan förklare vad som menas med "sample boot" och vet om det är "the real deal"....
/Jonas
|
|
|
|
|
#92385 |
Svar: offtopic snowboard fråga... 14 år, 3 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Hej!
samples är det som fabriken skickar ut till t.ex importörerna, innan den "riktiga" leveransen kommer, typ ett år, några månader innan, så importörerna får kolla hur det kommer att se ut i nästa kollektion, ibland är dom helt likadana, och ibland blir det ändrade på små saker, det som kan ändras då ibland så är färg osv.
Jag har haft DVS shoes som sponsorer nu i ett par år, och där har då importörerna i Finland skickat mig samples ibland, mest på kläder då, och det har fungerat riktigt bra, exakt samma som finns i butikerna, bara att det står på en liten lapp att "not for sale", har haft lika när jag kört för Fox racing, fick samples som kom ut långt innan dom "rikitiga" kläderna började säljas i butikerna, så det var ju kul på sitt sätt, annorlunda och nytt.
Fick dock aldrig några samples av DVS skorna, för att min skonummer var ett nummer större än "samples" nummer, som då var 9.
så enligt mig är det nog samma boot som kommer att komma ut om en stund, om den inte har kommit ut redan, beror ju på hur gammal skon är, och det borde vara the real deal! kanske dom har bytt nåt fabrikat inne i skon efteråt, men jag tvivlar lite, MEN iof så har jag sett samples som har ändrats helt från att vara sample, till den eventuella skon också..och produkter som inte gjort det..
kanske blev invecklat dehär nu, men hoppas jag kunde hjälpa lite iaf!
|
|
|
|
|
#92386 |
Stoke: 3 |
|
och jag kör Freestyle motocross, därmed sponsorerna, det är inte från någon brädsport, fast jag åkt snowboard och skateboard mer än halva livet, och nyligen funnit vågorna..
|
|
|
|
|
#92390 |
Stoke: 15 |
|
det är säkert som turkos säger men ett varningens finger kan vara på sin plats.
Jag fick också ett par boots som det stor sample på och not for sale. körde med dom en stund men det visade sig att sömmarna var riktigt dåliga, dom sprack och gick sönder på mindre än en vecka. Efteråt visade det sig att de var gjorda för att stå i en monter på en mässa alltså inte alls att köra med. Leverantören skrattade glatt och sa att han inte var förvånad att de gick sönder...
Bör väl tillägga att jag också haft andra boots som vart sample som jag haft i en hel säsong utan problem, så det kan vara en chansning.
|
|
|
Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
|
|
#92436 |
Stoke: 45 |
marQs
|
Tjohej min erfaring av sample prylar ær att de både kan vara bættre eller samre, har inte støtt på något som ska vara skylt exemplar i mina dagar.
Ibland gørs det sample prylar som testas av åkare och dylikt och så visar det sig att det inte behøvs sømmar dær eller extra tyg dær eller secret fickor med mera, då skippar dem det før att få billigare produktion, dærmed kan man hitta bættre rejælare å coolare æn de som kommer sæljas om man har himla tur!
Oftast sæmre eller likværdiga och i andra færger æn de som sæljs å de e ju lite kul de med, med færgerna ja. .
=)
|
|
|
|
|
#92473 |
Stoke: 2 |
|
Tackar!
Har testat och de verkar ok...får väl se hur länge de håller.
|
|
|
|
|