Swingkid skrev:
Localsen på Gran Canaria är inte dom snällaste speciellt inte på El Confital men den vågen är ändå för hårig för en nybörjare. Såvida din spanska inte är perfekt kommer du också få svårt med localsen då de flesta suger på engelska
Locals hittar man generellt sätt oftast på krogen eller stenade på stranden på dessa öar såvida inte surfet är perfekt och då håller dom sig till sina secrets. Bara joina dom så går det nog bra hehehe.
Mkt hur surfet är har att göra med låg och högvattnet på ön. För nybörjare skulle jag rekomendera beach breaksen längs Maspalomas öken söder om Playa del ingles eller Las canteras i Las Palmas..
Skall bli kul o se surf bilder IST.. Upp till bevis nu
Tack för dina råd Swingkid!
Ja rätt person på rätt surfställe ska det vara, det håller jag med om. Tänkte inleda min första surfdag på ön genom umgås med surflärare då de lovat åka till de bryten som passar den dagen och vågprognos, ett secret beachbreaks blir det nog

.
Sen ska jag testa de ställen jag snappat upp via internet. Har fått kontakt med några locals i området som dock ej surfar men ska kolla med deras "hängställe" om vilka det kan vara. Min spanska är flytande på de fraser jag behärskar men förmodligen så kommer jag stå som ett frågetecken om någon svarar mig haha.
Ska kolla in låg och högvattnet och utöka mina kunskaper via magicseaweed. Localsen som är avancerade och skippar att surfa om det är för fjuttiga vågor är säkert snälla om jag meddelar att jag just tagit del av dem. Har redan fått kontakt med Adelina som brukar surfa i landslaget och i Eurosurf, hon verkar inte så osnäll men hon verkar ha varit mycket på Fuerte enligt hennes surfbilder så kanske beror på det.
En o annan bild blir det säkert.