Facebook data

1
Jag ska faktisk inte till Costa Rica.....
#92161 Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Har redan avverkat det plus nästan alla frekventa svennebanan ställen i Europa, centralamerika och Skåne. Asien tar vi nästa år. Men jag har ett ställe jag inte varit på: Kanarieholmarna.

Många trådar handlar om dessa öar och söker jag på Lanzarotte, Fuerteventura och Tenerife så får jag lite träffar...Men Gran canaria..nja inget...Jag vet att ön är surfbar och att det säkert har besöks av några här på forumet. Nu kommer säkert en del att avråda mig från att åka dit och ge mig tips och höja de andra tre öarna till skyarna på bekostnad av Gran canaria, men det finns en sak som Gran Canaria vinner stark på. Att resan dit är nästan halva priset än de andra öarna. dessa slantar hade jag tänkt lägga på boende och bilhyra.

Nu till frågan: tips om fina ställen? boende? kanske pärlor långt borta från Playa del gringo ingles osv? någon som varit där? Ligger brädhyrspriser på samma nivå som resten av europa? Und so weitter....

Har hittat en resa för 1300 pix tor från Köpenhamn över påsk och är sugen på att boka den snarast...

Tack i förhand för all hjälp!!!

E

Logga in för att svara
#92162 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Jasså GC snäckan! Åker till Colorado nästan tre veckor i mars annars hade jag gärna åkt med till nån liten ö. Kolla med Ibon som är local borta på öarna om ingen kan ge svar här.

www.grancanaria.com/patronato_turismo/Surfing-en-angelaegenhet-foer-kvinnor.21567.0.html

Logga in för att svara
#92163 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

bloom
graphgraph

Har bara surfat stranden i Las Palmas när jag var där och den var helt ok, när det kommer till att hyra bräda låg det på runt 30-40 euro dagen så det blir dyrt om du ska surfa en vecka. Jag köpte en begangnad bräda i en av surfbutikerna i Las Palmas och när det var dags att åka hem så sålde jag tillbaka brädan till samma butik jag köpte den ifrån med en förlust på 20 euro.

Logga in för att svara
#92164 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#92171 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Logga in för att svara
#92173 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Annika ja GC Satt och googlade resor och Gran Canaria var överlägset billigt att åka till. Colorado säger du..? wtf? Var ska du hitta på i jänkarlandet? Och ja glömmer vår vän ibon. Får alltid för mig att han bor i San Seb...

Bloom! Tack för tips jag misstänkte att det skulle vara så! då får min baby JS väl hänka med. Tror inte att jag hade kunnat vara utan den i en vecka ändå...

Och ErikG tack för hjälpen. du lyckades alltså vaska fram ett fyra års gammal tips...How? men det var snällt den gav värdefull info
e

Logga in för att svara
#92175 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Verkar inte som sökfunktionen riktigt levererar som den ska? Visste att jag skrivit nåt får nåt år sen så jag letade upp det via sökning på mina egna inlägg.
JAg tycker surfet på GC är rätt ok, kraftiga vågor på sina ställen. Ön är väl mer urbaniserad än tex Fuerteventura och Lanzarote. Las Palmas är en rätt trevlig stad.
Vill du åt orörda spots så kolla runt på VSV sidan. Google earth har lite ledtrådar.

Logga in för att svara
#92206 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det finns ett Costa rica, på Grand Canaria också !!! Om du far dit ??? så, slår du två fluger i en smäll !!!!!???

Logga in för att svara
#92222 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Nämensedärvaträjvlit!

jocke 2.0 skrev:
Det finns ett Costa rica, på Grand Canaria också !!! Om du far dit ??? så, slår du två fluger i en smäll !!!!!???

Logga in för att svara
#99972 Svar: Söker tips på locals på Gran Canaria 13 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Det som är bra med GC är att ön är ungefär lika stor som t,ex landskapet Uppland så det går ju att åka runt ön över dagen om vågorna är bättre på andra sidan än där boendet är. Skillnaden är bara att det är mer kuperat med en vulkantopp mitt på ön och beroende på vägval så kan man hinna fram innan prognosen blir sämre allt beror på hur bra man hittar efter kartan.

Locals på GC
För att förhindra diverse bomkörningar/bussåkande på Gran Canaria så tänkte jag det skulle vara smart att ta reda på mer säkra källor genom de som bor där året runt. Jag undrar därför om någon här har tips på kontakter till "locals". Har sett på google att Surfrider foundation har verksamhet på ön men hittade inga passande kontaktuppgifter på deras hemsida. Någon annat nätverk/surfklubb eller liknande funkar oxå bra att tipsa om då jag hellst inte bara vill umgås med turister när jag drar dit denna månad.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#100011 Svar: Söker tips på locals på Gran Canaria 13 år, 3 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Localsen på Gran Canaria är inte dom snällaste speciellt inte på El Confital men den vågen är ändå för hårig för en nybörjare. Såvida din spanska inte är perfekt kommer du också få svårt med localsen då de flesta suger på engelska Locals hittar man generellt sätt oftast på krogen eller stenade på stranden på dessa öar såvida inte surfet är perfekt och då håller dom sig till sina secrets. Bara joina dom så går det nog bra hehehe.

Mkt hur surfet är har att göra med låg och högvattnet på ön. För nybörjare skulle jag rekomendera beach breaksen längs Maspalomas öken söder om Playa del ingles eller Las canteras i Las Palmas..

Skall bli kul o se surf bilder IST.. Upp till bevis nu

Logga in för att svara
#100014 Svar: Söker tips på locals på Gran Canaria 13 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Swingkid skrev:
Localsen på Gran Canaria är inte dom snällaste speciellt inte på El Confital men den vågen är ändå för hårig för en nybörjare. Såvida din spanska inte är perfekt kommer du också få svårt med localsen då de flesta suger på engelska Locals hittar man generellt sätt oftast på krogen eller stenade på stranden på dessa öar såvida inte surfet är perfekt och då håller dom sig till sina secrets. Bara joina dom så går det nog bra hehehe.

Mkt hur surfet är har att göra med låg och högvattnet på ön. För nybörjare skulle jag rekomendera beach breaksen längs Maspalomas öken söder om Playa del ingles eller Las canteras i Las Palmas..

Skall bli kul o se surf bilder IST.. Upp till bevis nu

Tack för dina råd Swingkid!
Ja rätt person på rätt surfställe ska det vara, det håller jag med om. Tänkte inleda min första surfdag på ön genom umgås med surflärare då de lovat åka till de bryten som passar den dagen och vågprognos, ett secret beachbreaks blir det nog .

Sen ska jag testa de ställen jag snappat upp via internet. Har fått kontakt med några locals i området som dock ej surfar men ska kolla med deras "hängställe" om vilka det kan vara. Min spanska är flytande på de fraser jag behärskar men förmodligen så kommer jag stå som ett frågetecken om någon svarar mig haha.

Ska kolla in låg och högvattnet och utöka mina kunskaper via magicseaweed. Localsen som är avancerade och skippar att surfa om det är för fjuttiga vågor är säkert snälla om jag meddelar att jag just tagit del av dem. Har redan fått kontakt med Adelina som brukar surfa i landslaget och i Eurosurf, hon verkar inte så osnäll men hon verkar ha varit mycket på Fuerte enligt hennes surfbilder så kanske beror på det.

En o annan bild blir det säkert.

Logga in för att svara
#100059 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 13 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Oj!! den här jättegamla tråden har poppat upp igen... Det kanse blir GC ändå, just nu i Nicaragua och surfat offshore cleana små, men spetsiga vågor och ska åka om två dagar....Börjar redan planera nästa trip då det suger i surftarmen redan (håret har inte ens torkat från sista session men ja...). ...Kollade runt nu och billigaste resan till Marocko går på 3500 riksladler vilket är en del...Portugal är billigt, men vart där tre gånger (Sagresområdet) och vill prova nåt nytt....Kanske blir gamla goda GC, har dock hört en del gnarly saker om det så ja....

Swingkid, har du bott där också? Är du där i krokarna nu btw? fuderar på att kanske besöka Pelle och så kanske man får äntligen träfafs IRL? Ha det bra grabbar! och jag pratar ju flytande spanska så jag borde bli sjuk populär bland the locals

Logga in för att svara
#100071 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 13 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

GZaa skrev:
Oj!! den här jättegamla tråden har poppat upp igen... Det kanse blir GC ändå, just nu i Nicaragua och surfat offshore cleana små, men spetsiga vågor och ska åka om två dagar....Börjar redan planera nästa trip då det suger i surftarmen redan (håret har inte ens torkat från sista session men ja...). ...Kollade runt nu och billigaste resan till Marocko går på 3500 riksladler vilket är en del...Portugal är billigt, men vart där tre gånger (Sagresområdet) och vill prova nåt nytt....Kanske blir gamla goda GC, har dock hört en del gnarly saker om det så ja....

Swingkid, har du bott där också? Är du där i krokarna nu btw? fuderar på att kanske besöka Pelle och så kanske man får äntligen träfafs IRL? Ha det bra grabbar! och jag pratar ju flytande spanska så jag borde bli sjuk populär bland the locals

Direkt från GC.
Localsen är för närvarande trevliga, finns ju massvis med ställen att vara på och många av dem är tomma fastän fungerande surfvågor.

Logga in för att svara
#100078 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 13 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

GZaa provat Norwegian till Maroko? Vissa dagar är billigare än andra ..

Logga in för att svara
#100129 Svar: Jag ska faktisk inte till Costa Rica..... 13 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Gazzer skrev:
GZaa provat Norwegian till Maroko? Vissa dagar är billigare än andra ..

Ja jag har provat. måste ju flyga från köpenhamn och det finns inget billigt de datum jag kan

Jag har kolalt allt nu och billigaste är att flyga till Lissabon, men vet ej om det lockar. vill ju helst till Marocko! får väl fortsätta jakten då.. tack ändå Gazzer!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!