Facebook data

1
Isläget vid skånebryten?
#92143 Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Gott Nytt på er, men det kunde ju börjat bättre...
Sa nej till en hel del "Government Drugs" igår (Nyårsafton) för att komma iväg och inleda året med lite fet vågsurf. Var på plats i Glommentrakten vid soluppgången, MEN blev helt tom:-(...
Såg ut att vara fina sväll ca 100 m ut men innan det öppna vattnet var det fullt av is, tjocka isflak och drivis blandat om vart annat. Helt omöjligt att ta sig ut ens med kite utan att pajja bräda eller kropp!
Enda spotsen med fri is som jag kunde hitta var Bua (p g a Kärnkraftverket) och i viss mån då Glommen.

Så, hur långt söder ut måste man åka för att få öppet vatten och surf? Räcker Bjärehalvön t ex?

Logga in för att svara
#92145 Svar: Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Glöm det..ta fram skidorna istället eller åk en charter. Det är väl snarare norrut du ska dra Skagerack är väl troligen det stråk som fryser sist i Sverige.

Logga in för att svara
#92155 Svar: Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

ErikG skrev:
Glöm det..ta fram skidorna istället eller åk en charter. Det är väl snarare norrut du ska dra Skagerack är väl troligen det stråk som fryser sist i Sverige.
Ok Erik, trist att höra... Har kollat Öckerö men det var också kört:-(. Förbannade is

Logga in för att svara
#92160 Svar: Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

Mölle är också kört

Logga in för att svara
#92167 Svar: Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Halmstad bjöd också på besviken min när jag rekade på morgonen. På nyårsafton var det öppet vatten en ett stort isschook ute på öppet vatten. På morgonen hade det blåst in och täppte till alla surfmöjligheter..
Gissar att det inte är lönt att ge sig över till västkusten imorgon helelr då...

Logga in för att svara
#92170 Svar: Isläget vid skånebryten? 14 år, 3 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Nej, i Varberg ser det ut så här.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!