Facebook data

1
God jul från Öland!
#91992 God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Vilken jävla julklapp! Sverigesurf öland indo-style. Axel-huvudhöga cleana, branta, hårda sköna fina set. 3-4 vågor var 5:e minut, platt emellan, cross-offshore, noll crowd, stafett-surf efter alex. Kan inte sluta skratta och le. Brukar inte skicka upp bilder och spots till höger och vänster, men jag bara måste dela med mig av min julstoke! Kass mobilkamera, snabbfoto innan surf, ingen surfare på bilderna, men så jävla vackert!

Tack öland, tack östersjön, tack elis, tack alex!

Logga in för att svara
#91993 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Försökte lägga upp ett filmklipp, men misslyckades. Återkommer om jag orkar

Ändrat av JohanB
Logga in för att svara
#91994 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Logga in för att svara
#91999 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

galet, grattis!
gissar att det är samma spot som de där episka bilderna från NO-stormen tidigare i höstas? får bli en road trip snart...

Logga in för att svara
#92007 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Mycket trevliga bilder

Logga in för att svara
#92011 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Helt korrekt, samma spot! Hakar gärna på roadtrip när det går av ner från stockholm där jag hänger för det mesta. Hoppas de riktiga heltidslocalsen inte misstycker, men jag har aldrig sett någon crowd på öland.

Logga in för att svara
#92015 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej nu får ni ge er..sluta gör det där speciella stället till ett allmänt spot..seriöst

Logga in för att svara
#92017 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Erik, spräng bron...!

Logga in för att svara
#92018 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Jag har inget emot o ha ett par kompisar i lineuppen. Nåt crowedproblem har vi aldrig haft och kommer inte o ha på många år om inte surfingen blir ännu större i sverige...
Senaste året haft fler solosessions än med folk i vattnet, jag har inget emot o bjuda in kompisar till o dela en våg. Och följer det med ett par kompisar till kompisen så överlever jag det också...

Logga in för att svara
#92019 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej fyfan gör inte det där stället till ännu en plats där man får åka glasfiberslalom...Älskar ni så innerligt att idka surfing som nån slag jävla kontaktsport så finns det massor av andra ställen på västkusten att göra det på. Eller varför inte nere på östkusten där man för inte alltför många år sen kunde få sig en vettig surfupplevelse, numer går det knappt att parkera.
Sluta gör surfingen till nån jävla dokusåpa tack!

Logga in för att svara
#92020 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag fattar ärligt talat inte grejen, vad är det för fel att dela bilderna med sina polare och sen nöja sig med det. Måste varteviga surftillfälle kablas ut till hela omvärlden? Vad är vitsen????

Logga in för att svara
#92021 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Aj då, trampade visst på en öm tå där. Ber om ursäkt för det Erik. Bilder och album är återställda till att endast visas för vänner.

Ja vad är vitsen? För min del var det att jag kände sånt behov av att dela med mig av min otroliga stoke och glädje. Jag blir själv glad och uppskattar när andra, personliga vänner eller inte, delar med sig av sina härliga surfupplevelser. Jag surfar också hellre med ett par till i line-up än helt solo, oavsett om det är gamla vänner eller nya bekantskaper.

Jag trodde ärligt talat att det här skulle vara lungt. Dels är det ju som Elis skriver i princip obefintlig crowd på de här delarna av öland. Förra året fick jag glädjen att dela julsurfen med Elis efter ett antal jular själv i vattnet. Jag nämner inget namn på stället eller ens några indikationer på var det är förutom att det är Öland. Om nån nu mot all förmodan skulle lyckas leta sig dit på rätt prognos utan hjälp från nån som hittar bara med hjälp av dessa bilder skulle jag bli otroligt imponerad.

Det här måste va det ämne där surfsverige och surfvärlden är som mest oeniga och som ständigt skapar de hetaste debatterna. Jag har min åsikt, men försöker verkligen ändå visa respekt mot de som tycker annorlunda. Nästa gång blir det mer privat delning.

Ni är varmt välkomna att snacka vidare om ämnet över en bastu nästa gång våra vägar möts på ön.

God fortsättning!

Logga in för att svara
#92042 Svar: God jul från Öland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Men vad gör ni om ni har fel?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!