Facebook data

1
Ecuador!
#91979 Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 0

AnjaK
graphgraph

Flyger ner till Quito den 8e januari, vet att det finns ett par trådar om Ecuador redan men tänkte att en senare kanske lockar nya tips!
Någon som har erfarenhet av Montanita? Är det väldigt kommersiellt eller har det en localvibe?
Och var längs kusten kan man få bra surf men ändå känna på äkta Ecuador?
Samt några must-do's inlands?
Cheers

Logga in för att svara
#91980 Svar: Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

Kalleknekt
graphgraph

Kul med Ecuador:) Åker ner på onsdag mot montanita till att börja med. Hört att canoa ska vara trevlig och ha bra surf, men det ligger en bit norr. Får rapportera lite när vi är på plats:)
Också tacksam för tips! Framförallt boende nu över nyår i Montanita...verkar galet fullt. Även tips om billiga brädor mottages:)

Logga in för att svara
#91982 Svar: Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Montanita är otroligt bra. Jag var där i över 2 veckor och hade bra surf varje dag. Det är väl lite kommersiellt men jag hade som sagt det riktigt trevligt. Ett tips, bo inte mitt i smeten. Allt är igång till kl 5, sen börjar musiken igen kl 9 och där imellan kör dom runt och tömmer toaletterna vilket både luktar och låter.

Logga in för att svara
#91991 Svar: Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

Kalleknekt
graphgraph

Trevligt! Speciellt med toatömningen...
Är det mycket svenskar där?
Finns det stort utbud av brädor att köpa? Eller kan man hyra en vecka för en billig penning?
Är väl ute efter en 6.8 fish av lite tjockare modell...eller liknande.

God Jul:)

Logga in för att svara
#91997 Svar: Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Oj minns inte hur det var att hyra. Jag hade med mej min. Såg att det finns en bild på min profil från Montanita.

Logga in för att svara
#92024 Svar: Ecuador! 14 år, 4 månader sen Stoke: 0

AnjaK
graphgraph

Tack för tipsen Miche! Har förstått att det är lite komerisellt men också hört mkt gott om det! En fråga, hur lång tid tar det att åka till montanita från quito? många byten? Tänkte börja där, men funderar lite på att börja i canoa iom att det ligger norrut och sen dra mig neråt, men hur är det med att köpa bräda där?
Och kalleknekt, hur länge stannar ni? du får gärna uppdatera mig under tiden med tips, allt uppskattas, speciellt då jag drar ner själv!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!