jacobw skrev:
sitter och funderar lite här....
sugen som fasen på att köpa en, men den kortaste som finns kvar är 6'4. surfar normalt shortboards i 6'2-6'4 klassen och de tycker ju man ska gå ner 2-3 tum. hur kommer en 6'4 bete sig för mig som är 184 cm/76 kg? för mycket flytkraft?
jag tänkte mig då som en allround indo-bräda, för de typiska dagarna på bali (huvudhögt till dubbel gubbe).
kommer jag bara uppskatta den extra paddelfarten och tidigare entry på lite större och brantare vågor, eller finns det några problem?
med så bra pris är det ju svårt att låta bli!
Skulle inte rekommendera denna bräda då för det ändamålet! Den blir lite för bred och svår att få ner kanten på när det blir lite tyngre, snabbare vågor.
Plus jag lade märke till en sak när jag själv var på Bali i sommras, hade då en bräda som liknande denna bräda med rounded pin och bredare nos för att komma in tidigare på vågorna. Effekten av bred nos är bra när det är stora men mer flacka vågor, när det var mindre (headhigh) och brantare så blir man hängande på toppen av vågen och pitchad innan man börjar "falla" in i vågen. Jag la märke till detta fenomen när jag bröt den brädan och köpte mig en mer traditionell shortboard 6,0.
Bara en parentes!