Facebook data

1
Wooden Surfboards från Finland!
#91950 Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

En liten julhälsning från Hangö, Finland. 100% hollow and 100% wood

Ändrat av oceanartanddesign
Logga in för att svara
#91956 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

God Jul & gott nytt......etc. Men, visa brädan!
100% hollow och 100% H2O, Nynäshamns surfklubb styrelse ( 3 bobbing heads in the impact )

Logga in för att svara
#91964 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

Lyckades inte ladda bilden till detta inlägg! Finns lite bilder på min profil kolla där.

Logga in för att svara
#91967 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Verkligen snygga brädor! Berätta gärna hur Du gjorde dom. Är det typ, Grain Surfboards eller eget påhitt? Vikt? Jag är sugen på att bygga en träbräda och funderar på Grain-stuket.

Logga in för att svara
#91969 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

Tackar för det . Alla brädor är mina egna påhitt, vad gällande vikt så blev 6'4'' ca 4,3 kg och mini-mal ca 5,7 kg! Fish brädan skall ännu få lite ytbehandling så meddelar asap. Skulle tipsa dig att kolla denna blogg för tips och idér, woodensurfboards.blogspot.com/. Sedan anpassa en lämplig teknik för den modell du skall bygga! Hjälper dig väldigt gärna att komma igång med ett project. Kan inte säga om Grain är bra eller dåligt, men det blir nog billigare om du gör allt själv!

Logga in för att svara
#92119 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 6

frenchy
graphgraph

Hi, congratulations for your work from another proud builder/owner of HWS. what do you mean by 100% hollow? no spine and no ribs inside, just deck and bottom attached to rails? I'm getting curious...

Logga in för att svara
#92150 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

Klingsurf
graphgraph

Kul att se lite fler som bygger i trä!
Har själv gjort två hittills, fler lär det bli...
Se denna tråd: surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/83673-braedbygge-tva-traebraedor-klara#83673

God fortsättning!

Logga in för att svara
#92302 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

Klingsurf: Riktigt snygga brädor du byggt , får man fråga vad du har för material som deck på din fish! Hoppas det blir fler...

God fortsättning till dig med!

Logga in för att svara
#92305 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

frenchy skrev:
Hi, congratulations for your work from another proud builder/owner of HWS. what do you mean by 100% hollow? no spine and no ribs inside, just deck and bottom attached to rails? I'm getting curious...

Hello, my boards do have frame work inside! But it's not filled with foam in the nose area nor tail. As I've seen many builders do! Although, my frame is carved out to reduce weight and to keep air circulating in the board. It is possible to build a board with just rails but it makes it difficult to get the deck convex shaped!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#92306 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

det är kul med trä! detta är min kreation,skapad av reglar från byggmax funkade bra att surfa tills den var halfull med vatten, jag hadde vist polerat lite väldjupt på ett ställe. självklart ville inte vattnet rinna ut, så nu ligger brädan på tork med en massa små hål i sig.

Ändrat av columbus
Logga in för att svara
#92371 Svar: Wooden Surfboards från Finland! 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

oceanartanddesign
graphgraph

columbus skrev:
det är kul med trä! detta är min kreation,skapad av reglar från byggmax funkade bra att surfa tills den var halfull med vatten, jag hadde vist polerat lite väldjupt på ett ställe. självklart ville inte vattnet rinna ut, så nu ligger brädan på tork med en massa små hål i sig.

Den ser ju riktigt nice ut, tråkigt med vatten i brädan! Du får tårka den försiktigt att du inte får någe sprickor i den! Får man fråga vad du använt för trä!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!