Facebook data

1
komplement till 7s superfish 6.2a
#91581 komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: 3

mjersen
graphgraph

letar efter en ny snabbare bräda som komplement till min 7s 6.2a.. Men har dålig koll på vad jag ska inskaffa. Är 175 och väger knappt 70 kg., Nån som har tips?

Logga in för att svara
#91584 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Gör detsamma. Kör en 7S Superfish 6.0 och är av samma size som du, så när som på ett par centi. Funderade ett tag på en ny epoxy retro fish (bra flyt i mushy-vågor o mer stryktålig), men kikar nu på en Firewire Dominator som jag tror är mer allsidig och något att utvecklas mer på. Jag vill dessutom få lite mer volym på en bräda med smalare nos och mer rocker, då känns Dominatorn som ett alternativ då den är bred och fet. Frågan är hur mkt snabbare den är jmf med Superfishen?

Logga in för att svara
#91588 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Nja....som en ägare själv av en Dominator 6.0 vill jag säga: Brädan är grym, men, väldigt mycket volym. Nästan 35 liter! Trots att det knappt känns. I ditt fall skulle jag nog kolla på en riktig shortboard, ungefär dim 6.2-6.4 x 18 7/8 x 2 3/8. Mycket roligare när vågorna är bra eller större å punchigare!

Dominatorn är som en fish. Men roligare å snabbare. Men ingen shortboard dock!

Men jag rekomenderar brädan starkt iallafall! (kluvet svar kanske)

Logga in för att svara
#91589 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Okej, läste igen! Du vill ha en fet bräda men ändå rätt snabb. Då kan Dominatorn vara nåe!

Grym bräda! Å det kommer du att märka när du köpt en!

MEN.......mycket volym! Å ter sig lite som en fet fish iallafall i jämfört med en riktig shortboard.
Du kanske borde ha en shortboard i din shiver runt 6.2 x 18 7/8 x 2 3/8 oxå....om det blir större!

Logga in för att svara
#91590 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: 3

mjersen
graphgraph

mm känns som dominatorn blir för lik min superfish.. Så kommer nog satsa på en shortboard ist.
Behöver nått nytt till SA nu i vinter, så köper en där nere, =)

Logga in för att svara
#91598 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Tack Danne för dina svar!

-Som sagt, ville från början ha något som bär bättre under vintersurfet. Skulle jag då välja en 6.2" Dominator, får jag lite med performance och samtidigt lite mer volym.

Logga in för att svara
#91668 Svar: komplement till 7s superfish 6.2a 14 år, 4 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Jag har en också en 7s 6'2'' och kompletterade den med en shortboard 6'4'' 19'' 2 3/8. Den har mycket nosrocker och inte så mycket volym i tailen, en schysst allround-bräda helt enkelt. Vet att www.cisurfboards.com har någon produktionsmodell med precis de måtten men kommer inte ihåg vilken modell.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!