Facebook data

1
Marocko
#91560 Marocko 14 år, 4 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Är det våtdräkt på i Marocko så här års? Och då menar jag i området runt Agadir. Eller klarar man sig utan? Har surfat på Teneriffa i oktober och då var vattnet varmt, och Agadir ligger väl på samma höjd typ? Fast nu är det ju december.
Det är obehagligt kallt i norrland för tillfället. Jag var tvungen att ta en resa söderut. Gåshuden måste slätas ut!! Det blev en vecka i Agadir. Beställde idag, åker i morgon. Bättre surf än Egypten som var alternativet, men kallare vatten i atlanten.
Finns det vågor i promenadavstånd från Agadir eller måste man ha fordon?
Är vinet billigt?

Logga in för att svara
#91561 Svar: Marocko 14 år, 4 månader sen Stoke: 0

STJ
graphgraph

Våtdräkt är att rekomendera helt klart. Det går bra att surfa inne i Agadir om man inte är allt för kräsen, södra delen av stranden plockar mer swell än norra, det är bara att knata utmed stranden och se vad som bryter bäst om du inte orkar åka buss/bil norrut. Fredag kommer förmodligen vara knä-midjehögt på södra delen av stranden, lörd sönd platt och mån-torsdag kommer du ha bra med vågor överallt enligt prognosen nu i alla fall. Viktgast av allt, var noga med att beställa franskt vin, marockanska vinet är billigt men odrickbart.

Logga in för att svara
#91566 Svar: Marocko 14 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vinet är bättre nu för itden kan jag säga ... President kostar 45 kr. flaskan ... Bussarna går regelbundet norrut till Ouire (Bannan Beach) eller Tagazought. Ta med några stoppar och hyr collectivtaxi kommer du snabbt och billgt till Bannana.

Här är bilden på mitt "hotel" I Taga ...

Beach breaks i Agadir ser rätt OK men aldrig surfat där.

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!