Facebook data

1
Kina surf shop.
#91538 Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

JLeft
graphgraph

Tjena, är det någon som varit i denna surf shopen i Santa Teresa?
Hur är det med utbudet på nya brädor? Har förstått att Jaco är ett ställe där det finns mycket shopar osv men att stället ska vara ganska kasst så hoppar gärna det men skulle behöva en ny bräda...
Hur ligger priserna på brädor ungefär? Är det som i USA typ?

Ciao

Logga in för att svara
#91541 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Kan bara yttra mig över prisfrågan.

Brädor gjorda utanför Costa Rica är dyrare i Costa Rica än i USA, typ samma priser som i Europa. En Firewire kostar kring 5200 skr i Costa rica och kanske kring 4000 skr i USA. Det finns dock lokala shapers, t.ex. en i Jaco-området, som säljer billigare brädor. Det finns också helt ok beggade. 2006 köpte jag en beggad 6´4 epoxy av en lokal shaper i en av affärerna i Jaco för typ 15oo skr och sålde igen den till samma affär efter 3 v för 1000 kr.

Logga in för att svara
#91542 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

JLeft skrev:
Tjena, är det någon som varit i denna surf shopen i Santa Teresa?
Hur är det med utbudet på nya brädor? Har förstått att Jaco är ett ställe där det finns mycket shopar osv men att stället ska vara ganska kasst så hoppar gärna det men skulle behöva en ny bräda...
Hur ligger priserna på brädor ungefär? Är det som i USA typ?

Ciao

Karolina är där nu... Maila henne. surfsverige.se/index.php/surfprofil/userprofile/Karolina

Jag tyckte utbudet i ST och Mal Pais var helt ok. Sen beror det på hur kräsen man är och om det är en väldigt speciell typ av bräda man vill ha. Är det så borde man åka till Jaco.

Lycka till!

Logga in för att svara
#91555 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Jag köpte min favvis-baby där (Kina surfshop), Webber fatburner...Kostade 450 dolares när dollarn var ganska låg, vilket den är nu också, så ca. 3400 pix för en hel ny bräda är väl lite billigare än sveadala?

Jacó är en hemsk håla ja, men det kan vara värt ett besök. Köpte min andra baby där en JS Parkomodell 6.3 för 200 dollares (för ca ett år sen), med boardbag fenor leach och en gratis barrunda bjöds för att "close the deal"

Så ett besök till jaco kan du göra och då ta en sväng bort till Playa Hermosa så har du surfat en känd spot sen drar du därifrån illa kvickt! Å andra sidan är ju ST på väg att förvandlas till ett nytt Jacó och numera finns det massvis med surfshoppar så det borde inte vara några problem med att hitta grejjor.

Buena suerte! E

Logga in för att svara
#91558 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Har hört att det finns en shaper som är ok där som man kan förbeställa av. Fick tipset av killarna på 654 men har inte fått mail, än i alla fall. När ska du dit? Drar själv dit i februari, vore gött med lite feedback gällande brädköp etc. Eller att knäcka en bira på plats vore ju förstås än bättre.

Ha det gott!

Logga in för att svara
#91564 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

JLeft
graphgraph

carligula skrev:
Har hört att det finns en shaper som är ok där som man kan förbeställa av. Fick tipset av killarna på 654 men har inte fått mail, än i alla fall. När ska du dit? Drar själv dit i februari, vore gött med lite feedback gällande brädköp etc. Eller att knäcka en bira på plats vore ju förstås än bättre.

Ha det gott!

Vi är ett gäng som drar ner i mitten av januari och stannar i cirkus 3 månader. Alltid trevligt att hooka upp med andra svennebannaner =) Kan hända att jag köper en bräda hemma innan men köper jag där nere kan jag självklart komma med lite feedback.
Peace out

Logga in för att svara
#91659 Svar: Kina surf shop. 14 år, 4 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Missa för guds skull inte playa hermosa. Magiskt bra surf. Inte Costa Ricas vackraste pärla men kvalitén på vågorna slår det mesta.

God tur!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!