Facebook data

1
Skeppa brädor?
#91332 Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hallå.
Jag behöver skeppa iväg brädor ( 4 st ) till Ghana men det alternativ jag hittat kostar 13.000kr vilket är på tok för mycket. Jag har hört med surfbutiker i Europa men dom gör det inte. Har någon en susning vilket som är bäst/billigast?

Ett annat alternativ är att hitta en butik som ligger i Afrika som där kan skicka till Ghana. Googlat runt men hittar tyvärr inga butiker alls som säljer via webben. Vet att det finns en del som varit mycket i Syd Afrika.

Tackar på förhand.
/Miche

Logga in för att svara
#91335 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kontakta Spider murphy på Safari surfboards i Durban sydafrika. Durban är Afrikas största eller en av de allra största hamnarna i Afrika, de är rätt vana att skicka brädor med båt.
Det är nog enklast om du ringer.
Lycka till med affärerna

Logga in för att svara
#91336 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ghana var väl iofs fransk koloni? Kanske enklare skeppa från frankrike? Fan vet

Logga in för att svara
#91337 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Tack ErikG, ska kolla upp det där.. tror Ghana var Brittisk men den butik jag kontaktade i England ville inte skicka ner

Logga in för att svara
#91338 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Grymt, hittade sidan och skickat mail!

Logga in för att svara
#91343 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 3

Kung_Petter
graphgraph

Bra idé med att gå via sydafrika! Jag o tjejen skeppade hem våra brädor från Cape Town, från första bästa postkontor. Kostade väl ca 800-1000kr för en 7,6a o en 6,3 shortboard inkl inpackning av glassade fenor osv. Vi slängde även med lite kläder, tält o sovsäckar också så de blev rätt mycket vikt totalt. Vi stack vidare till Asien och kom hem tre och en halv månad senare. Brädorna kom en vecka efter oss. Så de tar lite tid så att säga men det funkade perfa!

Jag tror dock att frakten Sydafrika->Ghana kommer bli skyhög, bör väl gå o hitta nån annan stor hamn i nåt grannland där?

Logga in för att svara
#91345 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Ja det var ganska dyrt men billigare där än från här hemma. Med 2 long och 1 minimal tror dom att det skulle hamna på runt R15.000. Är det billigaste hittills. Jag själv tar med mej 2 fiskar och bara det är ju 1.5ookr.

Logga in för att svara
#91346 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

$800 för frakt alltså..

Logga in för att svara
#91354 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

buy me a plane ticket & i´ll bring them to ya

Logga in för att svara
#91359 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det måste finnas billigare sätt. Kanske du får skaffa kontakter på plats, nån importör i Ghana som du kan samarbeta med. Eller som du säger flyga in själv med dom.

Logga in för att svara
#91360 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Eller så gör dom som Erik sa, kontakta shaper i sydafrika. Tex spider eller DArcy och säger att du ska starta camp i Gana och behöver lite brädor. Dom är säkert intresserade av att synas lite. Dra på med att du kommer marknadsföra deras prylar mm. Gissar på att det blir billigare än att skeppa dom från sverige. Köpte brädor när jag var i sydafrika och de var SJUKT billigt. Spider i butikerna kostade runt 1600:- svenska kronor för 2 år sen. ink fenor och rep. fanns billigare alternativ också.

Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
#91363 Svar: Skeppa brädor? 14 år, 4 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Skickade ett mail till DArcy också så, tackar för tipset!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!