Facebook data

1
Vilken bräda väljer man?
#91101 Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 0

Filip08
graphgraph

Har tänkt att framöver skaffa mig en kortare bräda. Kör nu en 7'6 funboard och skulle gärna gå ner lite i storlek för att introduceras till kortare brädor. Vilken bör man satsa på? Har kollat in 7s super fish 6'8, Firewire dominator, Webber the pulse och Crown Mölle. Kan tillägga att jag är 192 cm och väger 86-87 kg, är förbi nybörjarstadiet men långt ifrån avancerad. Kan surfa vågväggen men är inte mycket mer än så... Sätter fortfarande ner ett knä i pop-upen ibland etc.

Tack

Logga in för att svara
#91143 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 1

harry
graphgraph

jag 191 och väger 83 typ och kör på en nsp fish 6,4 och en gammal shortboard 7,0, 20, 2,5 här hemma och fångar nog mer med fishen. Tror inte att du ska va rädd för kortare bräda så länge den är lättpaddlad och har mycket flytkraft.

Logga in för att svara
#91174 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 1

lånad,våg
graphgraph

började på funboard, nu nere på 6,4 fish... ett konstigt kliv men jag kom i form på en 7,2 semigun form å stbilitet som en shortboard men flyt som en funboard...... skulle sog köra på åvan 6,4 nsp, hade en i marocko i 2 veckor, väääldigt bra att utvecklas på!

Logga in för att svara
#91219 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

skippa dominatorn iaf. Bra shape men firewire ar skit annars.. bara haft trubbel med mina.

Logga in för att svara
#91226 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Köp INTE en 7S Aussie fish. den är så bräcklig att det får dings av att titta på den. Jag tycker du ska leta efter en 6 3" - 6 7" med mycket volym. Kanske en retro firre eller liknande shape typ vore något. Men försök slippa de kinesiska massproducerade brädorna som kan ha keff hållbarhet.
shooo

Logga in för att svara
#91232 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 7

mr webber
graphgraph

har haft en nsp fish 6,4, var riktigt skön med massor av volym! tålig som fan, min var med om en del smällar mot stenar och grejer men klarade sig jättebra. =)

Logga in för att svara
#91234 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 2

Sanne
graphgraph

paddie skrev:
skippa dominatorn iaf. Bra shape men firewire ar skit annars.. bara haft trubbel med mina.

Vad för typ av trubbel?

Logga in för att svara
#91246 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Ja Paddie Utveckla ditt resonemang ang. Dominator. Är mycket nyfiken på vad du har att säga:-)
Har själv en och är toknöjd samt feedbacken av Nev är superbra då Firewire gänget svarar på alla frågeställningar inom 24 tim. Samt om det nu skulle var fabrikationsfel på brädan så är det bara att skicka tillbaka så får man en ny.
En annan sak jag blev nyfiken på. Varför köpa flera Firewire brädor om du nu bara haft trubbel med dem?

Logga in för att svara
#91258 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

Latta som fasen att knacka, gatt igenom tailen pa en och snappat en annan, bagge va Taj Burrow's. Basta bradan jag surfat shapemassigt men litar inte pa dom langre Mott en hel del som haft samma erfarenhet, en grabb i indo nyssen som knackte sin forsta surfet. Men men kan ha haft otur, o dominatorn kan nag tanka mig har lite mer volym och talighet. Personligen tycker jag bara att det ar batte att kopa 2 billigare traditionella brador an att lagga ut en massa extra for en firewire.

Den jag gick igenom tailen pa fick jag fixad,, men fick antagligen inte ut allt vatten, svallde och sprack overallt haha. den vart helt knas.. Star i denpasar hos en van om nagon vill ha ett fixarprojekt.

Logga in för att svara
#91263 Svar: Vilken bräda väljer man? 14 år, 5 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Varför ska du ha en kortare bräda!?
Skaffa en MC Tavish carver 8'0" istället.
Håller bra. Flyter bra. Svänger bra.
www.mctavish.com.au/video/surftech-carver.php

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!