Facebook data

1
Bali vaccinering för Bali ?
#90794 Bali vaccinering för Bali ? 14 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tja
Jag ska tillslut göra som alla andra och åka till Bali. Blir där några veckor över jul, kommer förmodligen inte åka till någon av de andra öarna pga att jag inte är där så läge.
Vad gäller angående vaccinering mm?

Övriga tips är också välkomna.

Peace!

Logga in för att svara
#90798 Svar: Bali vaccinering för Bali ? 14 år, 5 månader sen Stoke: 1

Hector
graphgraph

Tja.
Du kommer behöva vaccinera dig mot Hepatit a och b. Sen är det även bra att vara vaccinerad mot Tyfoid när man reser i u-länder. Kan ju finnas områden med malaria men det kollar du ju lätt upp då är det bara att köpa med lite piller. Och eftersom du bara ska vara borta i några veckor kan jag tipsa om att ta Ducoral, det är mot turistdiareé. Jävla ovärt när magen börjar krångla när man ligger och guppar ute på sin bräda.
Hyr moppe och kolla swells varje dag så kommer du få en kanon resa!
Peace !

Logga in för att svara
#90888 Svar: Bali vaccinering för Bali ? 14 år, 5 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Just nu är det värsta flatspellen här, knappt så att nånting bryter ordentligt men nusa dua och serangan är annars säkra kort den här tiden på året. Kolla in med farbror doktorn om vilka vaccinationer du behöver. Ingen malaria på bali, så det behöver du inte oroa dig för! Däremot finns det dengue fever ute på landet, så det kan vara bra att köra myggkräm på kvällarna om du bor utanför kuta, vilket jag rekommenderar...
Några klassiska tips: Hyr en moppe. Köp en guidebok. Kolla upp vilka spots som funkar på vilken tide. Ta det lugnt i trafiken på väg till surfet... så får du nog en härlig resa!

Logga in för att svara
#90889 Svar: Bali vaccinering för Bali ? 14 år, 5 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

herr Pirat.. imorn bryts flatspellen, äntligen!!!

Quanik.. även om du bor i Kuta så bör du va noggrann med myggmedel, har bott här 7månader nu och haft oturen att åka på dengue 2ggr, kan meddela att gång två inte är jättekul.

Logga in för att svara
#90901 Svar: Bali vaccinering för Bali ? 14 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Myggnät som är tätt är det viktigaste.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!