|
#90704 |
En helt vanlig helg på TAIGAN,,, 14 år, 5 månader sen |
Stoke: 143 |
|
Börjar 14,30 på torsdag kväll, då åker jag med lastad bil och hämtar, den hyrda surfbilen. Meckar dit takräcket i -5 grader, och åker vidare till Byske. för att hämta upp resten av crewet. Patrik "Professorn" Rhenstroem är grym på prognoser. Han har jobbat hårt hela veckan med att välja destination,,,Här sitter han i data rummet och skapar historia. 
|
|
|
|
|
#90705 |
Svar: En helt vanlig helg på TAIGAN,,, 14 år, 5 månader sen |
|
En buss fylld med Norrlänningar, behöver en massa fett, när dom ska surfa cold water.
Här har jag och Ironman fyllt upp en kundvagn på ICA med fett, i olika sorter,,,, 
|
|
|
|
|
#90706 |
|
Kl 18.15 plockar vi upp iceman och 130kmtoskell hemma hos Ronny och åker vidare till Jävre där vi plockar upp Norrsurf,,,, 
|
|
|
|
|
#90707 |
|
Vi åker vidare och hämtar upp Bore i Luleå. Nu är teamet fulltaligt. Här har vi pisspause mellan Gällivare och Kiruna. 
|
|
|
|
|
#90708 |
|
På Statoil i Kiruna käkar vi banana buffe 01 på natten. Det är sista gången vi äter frukt,,,
För att klara kylan måste vi nu börja äta späck,,,,, 
|
|
|
|
|
#90709 |
|
Kl 07.00 och vi är vi framme. Det är kolmörkt, och vi lägger oss för att sova, och invänta ljuset,,,
Här lastar Ironman och Bore av. Äventyret kan nu börja,,,, 
|
|
|
|
|
#90710 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#90711 |
|
Det här är Norrsurf, och hans första tripp till Norge. Ingen grommy, har surfat på så många olika spott, på sin ljungfru resa som han,, Smeggan, Juha beach, Juhapoint, Rickys, Pissreef samt han va den förste SVENSK att surfa Ryggskott. Han skrev historia då, där,nu. Men, mer om det senare,,
Själv porträtt på Norrsurf. 
|
|
|
|
|
#90712 |
|
RATMAN skrev:
hoppas att ni får något! Faan, Rat, vi är hemma, och FICK som fan, helt grymmt. 
|
|
|
|
|
#90715 |
|
Vi va tre longborders, samt tre kort planke surfare. Första surf passet, va på Smeggan, och kort surfarna va på Graveyards. så vi kunde parkera bilen på samma ställe. Jag fick min längsta våg nånsin, på Smeggan. Satt långt,långt ut och tog av på en våg som tog, mig över viken och till motsatta stranden, när det blev grunt så hoppa jag av. Ni, som varit där, vet vad jag menar,,,,Swellet droppa rätt snabbt.
Här kör jag på en annan våg, på slutet. Foto Mats Norrsurf. 
|
|
|
|
|
#90716 |
|
Bild från Graveyards. Ironman likt Hulken,,,,Foto Andre Bore. 
|
|
|
|
|
#90717 |
|
Dagarna är korta. Så, om man käkar lunch stående, med våtdräkten på så,,,,
Går det mycket fortare,,,, Bullens pilsner korv, om Norrlänningen själv får välja,,,,
Naturligtvis, så blir det kaffe efteråt. Vi är för fan, från Taigan. 
|
|
|
|
|
#90718 |
Stoke: 11 |
|
Store hövding Jocke , det har varit en ära att få följa med taigan crew på den norra slingriga väg som leder mot episkt surf.
Jag känner mig glad och upprymd över resan, därav den ödmjuka tonen.
Tack för vågen på ryggskott, ett minne att vårda.
Eder ögmjuke grommy Norrsurf
Och nu tar vi det på spanska för att öva (enligt google översätt som möjligen inte har helt rätt )
Tienda jefes Jock, ha sido un honor para dar cumplimiento a la tripulación de la taiga en el norte sinuoso camino que conduce a la épica de surf.
Me siento feliz y emocionado por el viaje, por lo tanto, el tono humilde.
Gracias por la ola de lumbago, una memoria para acariciar.
Su grommy humilde Norte Surf
|
|
|
|
|
#90723 |
|
Om, nån undrar över vilken våg, Norrsurf pratar om, så kommer förklaring senare.
Och, om ni också, undrar varför han skriver på spanska,,,,, så kommer förklaringen nu.
Om, 6st surf snubbar åker 250mil i en liten buss, så blir det tajt och stabilt efter ett tag.
Så, på hem resan så börja vi lyssna på. 130kmtoskell`s spanska språk kurs. 130kmtoskell har nämligen en date, i Barcelona. Med en donna, som delar lägenhet, med 2st andra senoritas.
Så,,,, vi satt där alla, och plugga spanska,under buss färden, över ett snöigt vinter Norge/Sverige. Och skoja om att, nästa gång, så kommunicerar vi, på spanska,,,,, 
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|
#90724 |
|
Vänta, vänta, vi måste ha en bild oxå,,,  Long walk to Juha beach/point. 
|
|
|
|
|
#90727 |
Stoke: 11 |
|
Es difícil trabajo realizado en la escuela de surf?
|
|
|
|
|
#90813 |
|
Efter bullens pilsner korv, med starkt kaffe, så drog vi till Juha point. Här tar Ironman av på en våg,,, 
|
|
|
|
|
#90814 |
|
Ironman, Tar en våg, men. Inser att, Du,dude du,dade, du wing,,, 
|
|
|
|
|
#90815 |
|
Ironman tar en våg på Juha point. Det va inge vidare där,, så vi drog till Rickys. Det finns dock, inga bilder från Rickys. Så vi får titta på en bild, där vi går, (promenixar) på Juha beach. 
|
|
|
|
|
#90816 |
|
Och, här sitter vi, på kvällen, och tittar/chillar på dagens surf, bilder som vi laddat ned, på min, lapptop. 
|
|
|
|
|
#90817 |
|
Det va dag 1. Nästa gång, så blir det dag 2. Lördag,,,, Här får ni en teaser från lördagen,,, 
|
|
|
|
|
#90823 |
|
Lördag morgon,,,Kort planke surfarna, drog till Chippan, sen till Graveyards,,,Enligt "proffesorn" så borde swellet droppa nu.... Men, Rhenstroem, är inte det förste. Proffessore, som hatt fel. Faktum är att. Rhenstroem, hadde skit fel,, Vågerna , blev fetare , fetare, och fetare, och större. And, bigger under dagen.
Vem, älskar inte en sån, "profet" som har "fel",,,,,,,Här kommer en bild, som visar hur fel, el proffessore, Rhenstroeme, har, samt visar hur "gudomlig" el proffesor är,,,,,,, 
|
|
|
|
|
#90824 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#90825 |
|
UFO. Ja, watta fuck,,,, ibland,, undrar, man,,,,, Surfa med Ironman, då scorar, man alltid,,,,
Åh, andra sidan, så säger Ironman, att, är Jocko, med, så, är det alltid våger,,,,,
Kanske är vi jing o jang när vi är tillsammans,,,, ?????????? !!!!!!!
|
|
|
|
|
#90826 |
|
Bah, dravel,, här är en bild på Ryggskotte vågen. Men,,,,, mer om det senare,,,, 
|
|
|
|
|
#90891 |
|
Dag 2. Lördag. vi longborders surfa Ryggskottet,på morgonen. Men. mer om det sen. vi tar kortplankerna först, dom paddla ut på Graveyards och fick, fina våger, då vågerna va bättre än prognosen antytt om. Själv klart, så va det Ironmans, hårda arbete, som betala sig,,,,,
13kmtoskell Takeoff foto Andre Bore 
|
|
|
|
|
#90892 |
|
Ställer sig upp,,,,foto Andre Bore. 
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|
#90893 |
|
Nedför vågen. foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90894 |
|
Speed. foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90895 |
|
Bottom turn. foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90896 |
|
Och här, en närbild, på 130kmtoskell. foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90897 |
|
Och, en till. foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90899 |
|
Slam,,, foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90900 |
|
Solsken, snöklädda fjäll, glassy, no crowd. you and your buddies, Surfin Norway när det är som bäst.foto Bore. 
|
|
|
|
|
#90914 |
Stoke: 1 |
|
Åh så vackert att skåda. Tack för en fin story Kronjocke! Får en att längta hem till Taigan. Hälsa grabbarna!
|
|
|
|
|
#90957 |
|
Skidåkarn skrev:
Åh så vackert att skåda. Tack för en fin story Kronjocke! Får en att längta hem till Taigan. Hälsa grabbarna! Storyn är bara kommen halv-vägs, Du skulle vart me´ Jag ska hälsa till da crew,,,
|
|
|
|
|
#90986 |
|
Rygg skottevågen, va spanad på, runt 2003:e Men, det dröjde 7 år, innan vi, på Taigan, crew gick dit,,,,
Då hade, våra Norske, bölge brätte, kamrater, från Harstad, redan paddlat ut,,,,,före oss, Grrrrrr.
Norrmennen, döpte vågen till Lumbago,,,,Men, eftersom vi Norrlänningar inte är så förtjusta i att svänga oss med latinska ord, så kallar vi den, för Ryggskottet,,,, rätt och slätt,,,,
Nästa gång, ni hör av mig.Så kommer, reportaget, om vårat surf, på Lombago/Ryggskottet,,,
|
|
|
|
|
#91120 |
|
PÅ Begäran, i en annan tråd,,, Marioana, vill veta mer om Alaia bräder,,,,
130kmtoskell. Mr. Leif Markland har fett, med erfarenhet, av Alaia bräder,,,
Här. är hans senaste skapelse,,,,
Kolla Grabbar, va djävla nöjd han är,,,Respekt,,,
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|
#91121 |
|
Ps. Kolla in sista bilden,,,, Till höger, Smeggan, tide water pool. Och till vänster, Atlanten,,,
Tänk er då, Fet flod, high tide, Big waves,,,, Denna lilla, strand tunga, är då en piling left hander. Och, beahen på Smeggan, är den våg, du bör surfa,,,(om du är en Svenne bannana ) Men,om, du inte vill dö, Så kan du göra det, på ett giant Graveyards, Va inte rädd,,, Dööööööööö
Men, mer om det senare,,,,,
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|
#91122 |
|
Jasså,,, ni tror jag skojjar Aprillo,,,eh.Nä,nähä. Dessa, två båtvrak, är parkerat på Gravjan, och chippan,,, 
|
|
|
|
|
#91123 |
|
jocke 2.0 skrev:
Ps. Kolla in sista bilden,,,, Till höger, Smeggan, tide water pool. Och till vänster, Atlanten,,,
Tänk er då, Fet flod, high tide, Big waves,,,, Denna lilla, strand tunga, är då en piling left hander. Och, beahen på Smeggan, är den våg, du bör surfa,,,(om du är en Svenne bannana ) Men,om, du vill dööö, Så, kan du göra det, på ett giant Graveyards, Va inte rädd,,, Dööööööööö

Men, mer om det senare,,,,,
|
|
|
|
|
#91124 |
|
jocke 2.0 skrev:
Tänk er då, Fet flod, high tide, Big waves,,,, Denna lilla, strand tunga, är då en piling left hander. Och, beahen på Smeggan, är den våg, du bör surfa,,,(om du är en Svenne bannana ) Men,om, du inte vill dö, Så kan du göra det, på ett giant Graveyards, Va inte rädd,,, Dööööööööö

Men, mer om det senare,,,,, Jag tog bort INTE i texten,, men sen,, ??? Det syns en, och, !!
|
|
|
|
|
#91125 |
|
Aha,, det försvan. Det ska va . Om du vill Döö,,,
Och, i original texten, va det. Om, du "inte" vill dö,,,, Vilket är, fel,,,
Rätt ska va rätt,,,
Alltså,,, Om, du vill döööö. så, kan du göra det, på ett Giant graveyards. Jepp,, Bin there.Done that.
Jag tappa leachen, där 98. Jag fick paddla, för livet. Och, då vägde jag 35kg mindre, och va 13 år yngre,,,, Hehehehe,,,, Ändå,,, körde, dom, alla, classic trixen,,, Du vet,,,, Ropa på Ma,,
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|