Facebook data

1
Indo
#90472 Indo 14 år, 5 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Hej,
åker till Indo nov-jan och är det ngn som har bra tips allt från surf till annat mottages det tacksamt. Har varit på Bali/Lombok för 3,5 år sen, men saker och ting ändras, så lite uppdatering skadar aldrig

Logga in för att svara
#90476 Svar: Indo 14 år, 5 månader sen Stoke: 3

Laney
graphgraph

Surfet nog bäst på östkusten då. Nusa Dua och så. Hyra moppe är ju värt. Rekommenderar Sorga Cottages om du ska bo i Kuta.
Ha det så nice/L

Logga in för att svara
#90484 Svar: Indo 14 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Skulle vilja rekomendera Nias eller ännu hellre Asu, en liten ö öster om Nias. Ta dig till Medan, på östsidan av Sumatra. Ta båten till Nias, då kommer du till Gunung Sitoli. hyr en Taxi för att korsa ön, kostar typ 200 kr. Hyr en lokal fiskare till att köra dig till Asu. Njut av surf utan crowd på den lilla ön som du kan gå runt på 20 min. lycka till

Peter

Logga in för att svara
#90492 Svar: Indo 14 år, 5 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Beror ju på vad för sorts surf du vill ha, men håller med Cerderholm, om du vill ha riktig Indo surf stick till Nias och Asu. Kom för några veckor sedan hem från en månad uppe vid Hinako Islands och Nias och Asu (specielt Bawa) plockar upp sjukt mycket svall, vi hade alldrig mindre än en och en halv gubbe. När Nias är platt (knä högt) så är Bawa fortfarande minst en och en halv gubbe och Asu över huvud. Var dock berädd på att det är riktigt långt ut i vildmarken, du har ca en dags resande om du behöver sjukhus (Medan).
Nias (Lagundry) är inte lika tungt och mer lätt surfat men blir riktigt tungt vid dubbel gubbe men så stort blir det nog sällen off season Nov-Feb och inte speciellt crowded då (Asu kommer vara helt tomt på surf turister). Vill du ha mer info så maila mig.

Kapten

Kapten

Logga in för att svara
#90532 Svar: Indo 14 år, 5 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Tack för alla tips. Ska nog prova på lite av de för mig nya ställen ni nämnde - ska bli sååå najs!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!