Facebook data

1
Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips?
#89864 Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Mäds
graphgraph

Da va de snart dags att svanga hoger och paborja resan soderut. Washington, Oregon och Cali kanns lungt, forutom hajar, locals och risken att ata ihjal sig. Men nar man korsar gransen till Mexico sager folk att de kan borja heta till. Nagon som har gjort denna resa och kan tipsa om eventuella misstag man kan undvika?

Logga in för att svara
#89868 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Kommer göra samma till nästa sommar dock blir det husbil och camping som gäller. Uppskattar alla eventuella tips. (kommer köra San Diego - Panama)

Logga in för att svara
#89869 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

vilken tid på året börjar du och hur lång ska du åka?
Mexico no problem om du kör på dagen
finns millioner av tips, men behövs mer info från dig

Logga in för att svara
#89870 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

pete hyena
graphgraph

Misstag är en del av livet. Ofta är det då det riktiga äventyret börjar!

Jag körde San Diego - Panama för tio år sen, med ungefär noll förkunskap, förutom var det fanns bra vågor och ett par ord spanska. Det gick hur bra som helst och var helt fantastiskt, och jag lärde mig jävligt mycket.

Oroa dig inte Mäds!

Logga in för att svara
#89876 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Ja, Mexico är över huvud taget inga problem. Såvida du inte beter dig som en idiot. Förutom just precis vid gränsen kanske. Å andra sidan har jag åtskilliga löjligt grava fyllor i TJ på mitt samvete och har iaf överlevt. Men antar att du inte alls har för avsikt att hänga just där - och det gör du rätt i.

Lycka till!

Logga in för att svara
#89877 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Damn it. Önskar jag tog mig tid att göra en sådan resa också. Låter grymt.

Logga in för att svara
#89878 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

När jag var i central america mötte jag endel folk som gjorde liknande resor. Fick rekomendationen att inte köra när det är mörkt. Skulle nog säga att det rekomenderas i alla länderna där. Speciellt Guatemala, el Salvador och Nicaragua (antar att du stanna på västkusten i det första länderna iaf). CR och Panama är lugnare. Vad är planen efter Panama? För där tar det ju stop.

//bazmei

Logga in för att svara
#89897 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Avundsjuk man blir!! Jag har funderat pa att gora den resan i aratal... An sa lange har jag inte kommit langre an till Ensenada....

Hursom, detta forum tacker Baja ganska val: www.bajanomad.com
Kanske kan ge en bra start.

"Peace, Love and Fish Tacos"

Logga in för att svara
#90167 Svar: Tofino----Costa Rica med bil, nagon med tips? 14 år, 5 månader sen Stoke: 0

Mäds
graphgraph

Jag hade tankt kora om nagra veckor och siktar pa att vara i San Diego runt/over jul ungefar. Sen blir de Mexico i nagon manad och sa vidare. Tankte va hemma igen vid slutet av mars. Tror ni de kan vara en rimlig tidsplan? Har ocksa hort att man helst ska kora dagtid, men vissa sager att polisen kan vara javlig med.. E dom lika jobbiga som de indonesiska konstaplarna? Ska man muta till hoger och vanster och hur mycket? Internationellt kortkort?
Sen har jag inte funderat pa om jag maste ansoka om visum... josses hur ska de har ga...!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!