Facebook data

1
Marocko vs Portugal ?
#89520 Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Danielw
graphgraph

Funderar på att sticka dit en vecka i vår, någon med erfarenhet? skillnader?

Logga in för att svara
#89523 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

våren tillbringas bäst i Portugal annars är Morokko kung på surfresor ...

Logga in för att svara
#89525 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vintersurf i Marocko ger "perfektion" med lite tur, +15 i vattnet, linjer och pointbreaks överallt. Portugal bjuder nog på betydligt kallare surf och troligen större och "stökigare". Har inte vart där på vintern, men från november och framåt är mitt val enkelt.

Varför inte läsa på i Stormriders guide alt. det som finns på Internet?

Logga in för att svara
#89528 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Borde dra till Portugal imorgon, bra prognos för helgen.... ha ha ha ha.... ta en titt på detta: magicseaweed.com/Supertubos-Surf-Report/196/ Gällande din fråga lyssna på Daniel, Portugal blir fort för stort för oss sverige surfare på vintern... kan dock bli bra ner runt Algarve men Marocko är göööööööt;). go kväll boys....

Logga in för att svara
#89658 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Daniel, jag blir alltid så fundersam över dina sätt svara.
"Varför inte läsa på i Stormriders guide alt. det som finns på Internet?"

Danielw hade ju en fråga som han ställde på forumet. Är inte ett forum till för att byta information? Dock så svarade du till viss del på frågan, men varför avsluta så drygt för?

Karma broder, karma!

Logga in för att svara
#89687 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Palo jag var inte dryg, därav smileyn efter. Jag kan inte alla detaljer eller pros and cons, men visst missade jag säsongen "vår". Att säga att mitt svar var drygt, är som att säga att alla som inte svarade är nonchalanta.

Många känner kanske inte till att det finns väldigt bra sätt att hitta information. Våren är nog den svåraste säsongen att få "garanterat" bra surf "nära".

Så här såg det ut våren 2007 i närheten av Portugal

Ändrat av Daniel: mindre foto
Logga in för att svara
#89688 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Så här var det i Marocko jan 2009

Logga in för att svara
#89722 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

agps
graphgraph

Marocko! No doubt about it. The swells that hit The coast of Portugal, normally travel down to Marocko and vice-versa. Marocko has much more surf options than Portugal and without crowd. I have found myself some beautiful treasures over there. If you can deal with The marockan culture then go for it. One last thing: jag är portugisiska.

Logga in för att svara
#89734 Svar: Marocko vs Portugal ? 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

My take on the "Moroccan culture" it is that if you were in their shoes you'de be doing pretty much the same thing, Sure "you're are my friend" and "1,000 dirams" as a starting point for a item worth a tenth of that can get a bit tiering but once you get past that I find Moroccans to be a amiable, friendly and a compastionat people. They are no less trust-worthy than in western cultures it just looks a little different. I usually say that Morocco is the country where everything is broken but most stuff works, - most of the time. And if the electricity goes out for a week in a small town you just do Tagine or sardine BBQ and keep on surfing .........

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!