Jag och tjejen tillbringade 6 veckor i sri lanka nu i april-maj. Vi bodde först i midigama, sedan ella och sist arugam bay och avslutade i colombo.
Vi hade fantastiska vågor i midigama, bodde på ett grymt ställe som hette villa gaetano för 30 dollar natten inklusive frukost och grym middag. Surfet som det var gångavstånd till var just lazy left och högern utanför rams inn, dessa ställen var inte alls bra när vi var där utan vi körde kabalana beach som i mina ögon var bland det bästa surf jag någonsins fått. En aframe med en snabb bänster och en slappare höger på sand/rev botten som du aldrig nuddade. Rätt bra också för småbarn att leka på den stranden då revet skyddar mot vågorna vid strandkanten där det bara skavlpar lite. Mitt tips är att antingen bo där vi bodde eller på kabalana beach resort som var det ställe där vi lämnade våra prylar och som ligger precis framför brytet. Kostade typ 50 dollar natten för ett rum tror jag.
Ella är också att rekomendera, lite svalare och mycket lugnare än på många ställen. Otroliga berg och otrolig mat! Coolt att gå runt bland teplantage och se hur te görs också.
Arugam bay var i mina ögon ingen höjdare bortsett från surfet som höll världsklass! Blir sjukt crowded med många som fullständingt skiter i att folk redan har vågen och mycket tjaffs, åtminstonde när vi var där. Dock finns många ställen runt abay som också blir fina om man bara åker en bit där crowd sällan blir ett problem. Nu drar jag alla över en och samma kam och ja det är lite politiskt inkorrekt men min syn muslimer och deras tro, inklusive kvinnosyn förbättrades ju inte direkt efter ett besök i a bay heller.
Colombo trodde vi först ionte så mkt om. Men då tjejen fick öroninflammation var vi tvugna att åka dit tidigare än tänkt. Vi blev glatt överraskade, helt okej shopping, okej boende, mkt att se och riktigt riktigt god mat, bland den bästa maten på hela resan.
Måste också säga att folket generellt i sri lanka är bland de trevligaste och glada människor jag träffat. Finns inga länder som jag varit i där alla, från 4 åringar till 70 åriga fiskare hälsar och vinkar glatt, för att dom blir genuint glada av att se en utan att alls vilja annat än att just hälsa.
här finns lite bilder också
surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/84203-lite-bilder-sri-lanka#84297