|
#88503 |
The Search - Fredag 3:e September 14 år, 7 månader sen |
Stoke: 33 |
|
Eftersom ett av de mer kända ställena var helt knaspackat, eftersom vi redan surfat detsamma på torsdagen och eftersom vi hade hela dan på oss drog vi på en liten upptäckarresa. Vi hittade massa trevligt. Bland hittade vi en våg på en ö som bröt offshore och tubade. Vi var tvugna att åka massa småvägar, gå genom skog och sedan paddla ut till ön. Jag har ingen aning om någon surfat vågen tidigare?

|
|
|
|
|
#88504 |
Svar: The Search - Fredag 3:e September 14 år, 7 månader sen |
|
|
|
|
|
#88505 |
|
|
|
|
|
#88506 |
|
Mer blider från ett helt annat ställe på "The Search" kommer senare
|
|
|
|
|
#88507 |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#88509 |
|
|
|
|
|
#88511 |
|
Det kommer inga kartor, inga vägbeskrivningar, inga namn. Jag ville bara dela med mig lite stoke 
|
|
|
|
|
#88513 |
Stoke: 49 |
|
Shut up!!!!!! Var är moderatorn?? Ta bort tråden NU!!!!! Detta ÄR ett ettiketsbrott!!!! Jag har surfat på den där vågen i 30 år och ÄGER ensamrätten till det. Är ni galna! Tänk, nu kommer 3000 tokholmare och pissar ner med sina trendiga frillor och Californien (med C) importerade retorfishar. Den lokala bonden komer spärra av den lilla traktorvägen. JAG vet vad man får och inte får skriva och jag har den internationella surfgemenskapen bakom mig.
JB
|
|
|
|
|
#88517 |
|
Gött o grattis! 
|
|
|
|
|
#88519 |
|
Fina bilder å bra story 
|
|
|
|
|
#88521 |
Stoke: 6 |
Nicko
|
mistarippa skrev:
Epic...
|
|
|
|
|
#88526 |
Stoke: 2 |
nic
|
den har surfats många gånger bl.a. av redax själv & det finns verkligen anledning att hålla det hemligt eftersom det annars finns mycket stor risk att ingen kommer kunna surfa den utan en väldigt väldigt väldigt väldigt lång promenad....
keep up the stoke!
p.s. Ett tips är att inte vara så specifik när man beskriver hur/var man rekat på känsliga ställen, sist det dök upp bilder från det här brytet så var det en hel drös som hittade dit tack vare bilder & beskrivningar.
|
|
|
|
|
#88528 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Just det här är nog inte den vågen jag tror du tänker på Nic. Tror att jag känner igen stället, men skärgården är knökfull av små öar och det där kan vara i stort sett var som helst.
|
|
|
|
|
#88529 |
|
Jag tror inte heller det. Småvägar, skog och öar finns det jävligt gott om.
Jag förstår inte hur fan vi själva hittade dit ens.
MEN ändå, Nic och marre_k.... Point taken! Jag har inte tidigare varit med och hittat ett spot som vi gjorde helt på egen hand utan vägbeskrivningar, bilder eller dylikt. Kan nog putsa lite på HUR man framställer sin (rövar)historia efteråt. Samt att jag inte visste hur känsligt stället är (eftersom jag faktiskt trodde vi hittat nåt "eget") Men som sagt, point taken.
Peace!
|
|
|
|
|
#88533 |
Stoke: 68 |
|
såg fint ut..hoppas ni fick några bra vågor!..lite överreaktion från vissa tycker jag... de här grabbarna bara visade en bild på en våg....Peace
|
|
|
|
|
#88534 |
|
Tack för att du delar med dig av din stoke!
Tycker för övrigt att det här är ett schysst sätt att publicera bilder.
|
|
|
|
|
#88538 |
Stoke: 3 |
MesS
|
RATMAN skrev:
såg fint ut..hoppas ni fick några bra vågor!..lite överreaktion från vissa tycker jag... de här grabbarna bara visade en bild på en våg....Peace
word!
|
|
|
|
|
#88539 |
nic
|
mistarippa skrev:
Kan nog putsa lite på HUR man framställer sin (rövar)historia efteråt. Samt att jag inte visste hur känsligt stället är (eftersom jag faktiskt trodde vi hittat nåt "eget") Men som sagt, point taken.
Peace!
Det var precis så jag menade! =) Stoke till dig...
|
|
|
|
|
#88540 |
Stoke: 28 |
|
BIC Reef  eller inte ...
|
|
|
|
|
#88542 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Förstår din stoke, mistarippa! Alltid kul hitta nya vågor på egen hand och sen få lite bekräftelse genom att lägga ut bilder här. Jag har själv gjort det och förstår känslan.
Man vill gärna dela med sig - visst - men man kan senare oxå bli putt när det dyker upp massa folk och man inte får surfa lika mkt.
t ex
Viktigt ta till sig det Nic skrev!
Ett tips är att inte vara så specifik när man beskriver hur/var man rekat på känsliga ställen, sist det dök upp bilder från det här brytet så var det en hel drös som hittade dit tack vare bilder & beskrivningar.
ride on & keep up da stoke! (eller hur man nu säger) 
|
|
|
Ändrat av Esta
Logga in för att svara
|
|
#88545 |
Stoke: 45 |
marQs
|
nice våg!
tack som fan, blir en dunderspot för mig och mina nybörjar surf vänner! =)
ja måste tala om vägar för jag har stor erfarenhet av dem, stänger en ägare en väg för trafik öppnar man den igen, det går genom att ta reda på om ägaren får bidrag för vägen eller platsen den leder till ev, eller om platsen den leder till är en plats dit man har anledning att komma, vilket oftast inte är en kuststräcka eller sjö för surf eller fiske, mer en butik eller ett hus och sånt, men vem vet om man inte kan claima att man vill ha tillgång till kusten i det land man bor, jobbar och betalar skatt.
i värsta fall får man alltid cykla, skida eller färdas på valfritt djur.
kanske borde jag inte berättat det här men vi lever ändå i informationens ålder så några knapptryck i högra hörnet på skärmen ger en allt man vill veta, inkl alla rev, klippor, uddar, stränder med mera med mera.
|
|
|
|
|
#88593 |
Stoke: 68 |
|
fuck marQs...glad you confused everyone...!!!!!!!!!!!!!
:-D
|
|
|
|
|