Facebook data

1
Fuerteventura (säkert felstavat)
#87775 Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Nej jag vill inte söka på forumet!

Fråga (den kommer)... Tänkte ta en kortare surftrip nu i höst eftersom jag inte kommer loss från jobbet förrän efter nyår. Har dessutom träffat en dam som är cool och orädd (sett henne surfa efter min båt) som vill lära sig surfa.

1) Har Pelle Blanco eller Swingkid nånting med vandrarhem att göra längre på ön. Andra billiga boenden att rekommendera nära bryt?
2) Finns det bra nybörjarbryt där jag kan lära damen att surfa på ön, vart i så fall?

BOS helps those who helps BOS

Logga in för att svara
#87779 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Förr fanns det ett vandrarhem som hette sol y mar har jag för mig. Vet ej ifall det finns kvar?
Nybörjarbryt, jag har inte helt koll men stället som kallas Rocky point eller kanske stränderna på södra delen av F:s västkust om det inte är stort.

Logga in för att svara
#87780 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sol y mar i Corralejo

Logga in för att svara
#87781 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Lite svar

Nej. Kanske Pelle drar dit igen i höst men just nu är han i Frankrike. Och jag själv är i Norge och på väg till Nya Zealand så småningom med lite nya hostel planer..
Mitt tips är att hyra en bil i en vecka ( ca 120 euros om ni hittar rätt ) och ta bara med er ett tält o så dra o campa. Det finns över 150 stränder på ön o gott om ensamna sådana med bra nybörjar surf.. Bäst nybörjar vågor för nybörjare hittar du nog i Corralejos sanddyner ( Cotillo är en för kraftig våg och för mkt folk i vattnet ) Dock lite söder om cotillo finns gott om plats för att campa o surfa. I corralejo kan man hyra rum lite varstans.. Men om ni bara skall stanna en vecka o är 2 pers kan ni nog lätt sova hos någon polare till mig för en billig peng!
Maila för mer info.

Mitt favobryt för nybörjare ligger bakom hamnen i corralejo ( inte vänstern ) .. Där finns en superskön longboardvåg iallafall...

Lycka till

MVH: Swingkid

Logga in för att svara
#87784 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ErikG skrev:
Sol y mar i Corralejo Helt OK - alltid bra folk bland klientel men akta dig för Rachel som är del ägare!!

Logga in för att svara
#87785 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Tack för grymma svar!

Logga in för att svara
#87786 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Camping är en bra idé om man gillar det, kan vara smart att hyra en kombi om man vill slippa smälla upp tält. Lobos är finfint att campa på om man vill surfa högern före och efter alla båtar kommer och går.
Ifall ni kommer till nåt ställe där ni vill hyra så brukar det funka bra att höra sig för i lokala supermercadon. Dom brukar ha koll.

Logga in för att svara
#87788 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Har hört att man kan (om de kollar ..) behöva nånslags tillstånd att campa på Lobos?

Logga in för att svara
#87791 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja man ska egentligen ha tillstånd eller nåt sånt. Jag har bara campat där en eller ett par nätter i sträck. Har för mig det finns ett speciellt område man ska campa på. Lobos är väl nån slags nationalpark?

Logga in för att svara
#87804 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Det var ingen som kollade när du var där?

Logga in för att svara
#87807 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej aldrig. Campade utan tält under bar himmel och oftast bara en natt eller två, direkt intill brytet. Det är en trevlig våg, fast jag tycker den är aningen överskattad.

Logga in för att svara
#87820 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Hola!
Ska tyvärr ej tillbaks i år end. för 2-3v semester...Sol Y Mar finns ej kvar.
Lobos får man bara campa på sommaren när det ej funkar..såklart!
Fråga på La Concha dom har mysiga rum.. o nära t Rocky Point
Sk nog dit i mitten på Oct, kanske ses..
Ha de gött Blanco

Logga in för att svara
#87821 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Is camping permitted?
The only place that camping is permitted is on one site on Isla de Lobos (a small island to the north of Fuerteventura) and you will need a permit to camp there. Permits can be obtained from the following address:
Oficina de Medio Ambiente
Calle del Professor Juan Tadeo Cabrera, 10
Puerto del Rosario

Camping is not permitted anywhere on Fuerteventura itself.
www.fuerteventurainfo.com/faq.asp#camping

Kan ju inte garantera att det stämmer.

Logga in för att svara
#87844 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Campar man på Lobos utan tillstånd kan man få det djävligt. Speciellt tunt i plånboken om dom tar dig.. Bättre att campa runt om på ön. Man får ju eg inte campa någonstans men det är eg skit samma. Så länge ni städar upp efter er och inte droppar in på localsen så är det chill. Har campat måååånga ggr på Fuerte och bara blivit bortkörd en gång av snuten.. Ta med vatten, massor av ved ( hittar man lättast på byggarbetsplatser.. EU pallar brinner bäst kör så det ryker!!
När campade du där Eric?? 1999? Överskattat ? antar att du inte fått den på en bra dag då Själv föredrar jag vänstrar utan crowd...

Logga in för att svara
#87880 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jo 1999 var jag där rätt ofta, har vart där en massa andra år också. Nej kanske aldrig fått den på en bra dag? Hur vet man det? Jag har aldrig campat med tält därute kanske därför jag klarat mig?
Tycker det finns vågor med bättre tryck i på andra öar och ställen runt Canarias.

Logga in för att svara
#87884 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Hmm... Erik är inne och sniffar på nåt... är några av de andra öarna att rekomendera framför Fuerteventura? Betänkt då att jag ska ha en tjej med sig som vill lära sig surfa också... Fast Swingen och Blanco har ifs fått mig nyfiken på fuerte i många år...

Tack föresten!

Logga in för att svara
#87885 Svar: Fuerteventura (säkert felstavat) 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Då är Famara dit val. Hälsa Pedro!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!