Facebook data

1
För dig som ska lära dig surfa
*
#87770 För dig som ska lära dig surfa 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Hittade några riktigt bra youtube-klipp för att hjälpa dig(oss) på vägen.

Bakgrund: För några år sedan drog jag till Bali för att stanna några månader och lära mig surfa. Gick en tredagarskurs i Kuta med dåliga instruktörer och fruktansvärt dåliga, sönderblåsta förhållanden. Lärde mig absolut ingenting. Köpte bräda och drog ut i vattnet för att pröva, men iom att jag inte visste vad jag höll på med blev det inte riktigt till någonting. Sedan skar jag upp knät ordentligt och kunde inte surfa efter det. Sammanfattning: fiasko.

Nu i vinter tänkte jag pröva igen. På ett engelskt surfforum hittade jag en länk www.youtube.com/user/innocentsurfschool#p/u/1/I62X7kgzivw som folk rekommenderade. Efter att ha kollat alla whiteboard wednesday-klipp känner jag nu att jag har precis den grund som jag behöver för att paddla ut. Jag gick från att ha känslan av att inte riktigt veta vad jag borde göra och när jag borde göra det, till att nu VETA att sålänge jag kombinerar alla element som jag såg på video, och öva öva öva, så kommer det bli en riktigt surfare av mig. Dessutom känner jag att jag kommer lära mig mycket snabbare nu, iom att det är saker som dom tar upp som det skulle tagit mig evigheter att komma på själv.

Kanske jag överdriver lite, och kanske man lär sig allt detta på en bra surfskola, men jag tycker ändå ni ska ta en titt på klippen. För mig var det en verklig aha-upplevelse. Finns säkert saker där som lite mer erfarna surfare kan ha nytta av också.

Logga in för att svara
#87808 Svar: För dig som ska lära dig surfa 14 år, 8 månader sen Stoke: 1

Toobs5_0
graphgraph

alltid något att snappa upp... gracias

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!