Facebook data

1
Busua Beach, Ghana.
#87459 Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Jag besökte Ghana, kom hem för 5 timmar sen och har lagt upp lite bilder på miche.se
Någon annan som varit där under vinterhalvåret? Nyfiken på hur vågorna är då.

Logga in för att svara
#87463 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Nice photos!! Vad säges om ett liten reportage kanske?

Logga in för att svara
#87471 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Är tyvärr inte så bra på skriva reportage men kan säga att det är nog det enda ställe jag besökt där de lokala surfarna frågar om jag vill hänga med ut i vattnet eller där de ber om ursäkt om de kommit i vägen. Ghana är för alla säger de. De fick t.o.m mej att överväga att köpa en bit mark för att bygga ett vandrarhem och en skateboardpool

Logga in för att svara
#87472 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Var där februari -09 och hade det riktigt fint. Besökte även Cape three points tillsammans med några lokala surfer från blackstar surf shop. Busua är ett bra gömställe på vinterhalvåret. Våorna blir nog bättre efter februari men vi var helnöjda. Billigt ställe oxå o inte många som kände till det när vi var där. Kunde inte komma in på din hemsida. Ska försöka ladda upp några bilder oxå./kax

Logga in för att svara
#87474 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Miche skrev:
Är tyvärr inte så bra på skriva reportage men kan säga att det är nog det enda ställe jag besökt där de lokala surfarna frågar om jag vill hänga med ut i vattnet eller där de ber om ursäkt om de kommit i vägen. Ghana är för alla säger de. De fick t.o.m mej att överväga att köpa en bit mark för att bygga ett vandrarhem och en skateboardpool
Jag drömmde om exact samma sak när jag var där, bodde hos Petes Place bredvid Blackstar o funderade på o gå in som partner på hans ställe som ligger precis på stranden o bygga om det till ett vandrarhem.

Logga in för att svara
#87482 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

det låter riktigt gott Miche var var du någonstans?

Logga in för att svara
#87483 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

cederholm skrev:
det låter riktigt gott Miche var var du någonstans?

Ja det var riktigt bra, jag stannade enbart i Busua.. såg inte så mycket mera. Kan varmt rekommendera att åka dit men glöm inte att söka visum och Malaria tabletter är ett måste, vilket jag bägge höll på att glömma

Logga in för att svara
#87484 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

hinge
graphgraph

Härliga bilder Miche!
Blev väldigt sugen på att åka till Ghana. Väldigt exotiskt i mina ögon!

Logga in för att svara
#87485 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

kax skrev:
Miche skrev:
Jag drömmde om exact samma sak när jag var där, bodde hos Petes Place bredvid Blackstar o funderade på o gå in som partner på hans ställe som ligger precis på stranden o bygga om det till ett vandrarhem.

Vad fick det att inte gå in som partner? Jag träffade aldrig Peter men hörde gott om honom. Hur som helst så har jag börjat komma igång. Vi får se nu men det verkar bli ett litet vandrarhem med en skatepool. Jag var ju hos hövdingen 2 ggr där nere, fick hans tillåtelse och har redan betalat en viss summa för underskrifter mm. Sen har jag anställt en liten byggfirma och vi har kommit överens om pris och tid
Så vi får se om det blir något kul av det hela eller om jag förlorar allt jag sparat

Logga in för att svara
#87486 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

hinge skrev:
Härliga bilder Miche!
Blev väldigt sugen på att åka till Ghana. Väldigt exotiskt i mina ögon!

Härligt att höra. Det behövs lite turism och i januari ska det hållas en surftävling. Biljetter ligger nu på 6700kr och det tar ca 10 tim med flyg.

Logga in för att svara
#87487 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Eftersom det ar vinter pa sodra halvklotet ar nog sasongen som bast nu i Ghana......

Logga in för att svara
#87492 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Miche skrev:
kax skrev:
Miche skrev:

Vad fick det att inte gå in som partner? Jag träffade aldrig Peter men hörde gott om honom. Hur som helst så har jag börjat komma igång. Vi får se nu men det verkar bli ett litet vandrarhem med en skatepool. Jag var ju hos hövdingen 2 ggr där nere, fick hans tillåtelse och har redan betalat en viss summa för underskrifter mm. Sen har jag anställt en liten byggfirma och vi har kommit överens om pris och tid
Så vi får se om det blir något kul av det hela eller om jag förlorar allt jag sparat

Jag kom bara till dröm stadiet sen så var ja tvungen att vakna och åka tillbaka till helvetet här. Nä då, men kör hårt på din grej det är precis rätt tid att investera i Busua o jag tror inte du kommer förlora några pengar. Bra att du fick godkänt från chefen där oxå, hörde att de kan bli lite strul annars. Vet inte om du besökte Green Turtle Lodge, hursom helst så var det två britter som öppnade det stället från skratch med bara någon liten bungalow. Nu hade det blivit riktigt fräscht me palapa bar och restaurang o flera bungalows o stället var visst värt ett par mille nu. Pete e super schyst liksom alla andra jag träffa där förutom nån störd rasta, som hade occuperat marken nedan Black Mamba, o krävde stålar av folk som gick på stranden utanför hans sketna stuga. Men det finns ju alltid CP:n överallt. Förhoppningsvis kanske tanten på Black Mamba hals hugger karln precis som hon o hennes man hade gjort med den tidigare hövdingen. Hursomhelst, kommer garanterat dra dit igen när jag får chansen.

Logga in för att svara
#87493 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

"Förhoppningsvis kanske tanten på Black Mamba hals hugger karln precis som hon o hennes man hade gjort med den tidigare hövdingen. "

?!?!?!?!?!? Hahahhaha!! kunde behöva lite sånt utmätning av rättvisa i Landetlagom också .. öööh eller ...... ??

Logga in för att svara
#87494 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Jo jag besökte Green Turtle Lodge och det var riktigt stort och fräscht. Var lite meckigt att ta sig dit bara och ingen surf vad jag såg. Cape 3 points besökte jag också, och som överallt var alla trevliga. Pratade idag med killen jag köper (hyr) marken av och alla papper ska komma till mej om ca 10 dagar så nu kör jag på. Black mamba rastan är väck, tyskan tror jag är död eller hennes man hörde jag. Hon var rätt gammal vad jag förstod.

Logga in för att svara
#87504 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Hur är Ghana över jul, är det för tidigt? Jag har kompisar som var i Senegal över jul och då var det ständig pålandsvind på de flesta spots, tydligen är svenska sommaren bästa tiden för surf där.

Logga in för att svara
#87512 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hörde att från augusti till oktober skall vara bäst men att det finns vågor året runt. Jag ska dit i januari igen så då vet jag

Logga in för att svara
#87514 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

magicseaweed.com/spot-seasonal-overview.php?spotId=581

MSW har statistik för i stort sett hela världen ser ut som Maj har störst svall eller Maj till september

Logga in för att svara
#87517 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

ErikG skrev:

MSW har statistik för i stort sett hela världen ser ut som Maj har störst svall eller Maj till september

Tänk på att regnsäsongen är mellan maj och juli. Förra året hade dom en tävling i januari, dom ska ha det nu med så det borde fungera då med.

magicseaweed.com/Busua-Beach-Surf-Classic-2008-Content/1079/

Logga in för att svara
#87560 Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Miche skrev:
ErikG skrev:

Tänk på att regnsäsongen är mellan maj och juli. Förra året hade dom en tävling i januari, dom ska ha det nu med så det borde fungera då med.

magicseaweed.com/Busua-Beach-Surf-Classic-2008-Content/1079/

Miche skönt att se att du är nyfrälst. Nästa gång du drar är jag med och håller koll på dig som jag brukar!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!