|
#87459 |
Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen |
Stoke: 11 |
Miche
|
Jag besökte Ghana, kom hem för 5 timmar sen och har lagt upp lite bilder på miche.se
Någon annan som varit där under vinterhalvåret? Nyfiken på hur vågorna är då.
|
|
|
|
|
#87463 |
Svar: Busua Beach, Ghana. 14 år, 8 månader sen |
Stoke: 28 |
|
Nice photos!! Vad säges om ett liten reportage kanske?
|
|
|
|
|
#87471 |
Miche
|
Är tyvärr inte så bra på skriva reportage men kan säga att det är nog det enda ställe jag besökt där de lokala surfarna frågar om jag vill hänga med ut i vattnet eller där de ber om ursäkt om de kommit i vägen. Ghana är för alla säger de. De fick t.o.m mej att överväga att köpa en bit mark för att bygga ett vandrarhem och en skateboardpool 
|
|
|
|
|
#87472 |
Stoke: -1 |
kax
|
Var där februari -09 och hade det riktigt fint. Besökte även Cape three points tillsammans med några lokala surfer från blackstar surf shop. Busua är ett bra gömställe på vinterhalvåret. Våorna blir nog bättre efter februari men vi var helnöjda. Billigt ställe oxå o inte många som kände till det när vi var där. Kunde inte komma in på din hemsida. Ska försöka ladda upp några bilder oxå./kax
|
|
|
|
|
#87474 |
kax
|
Miche skrev:
Är tyvärr inte så bra på skriva reportage men kan säga att det är nog det enda ställe jag besökt där de lokala surfarna frågar om jag vill hänga med ut i vattnet eller där de ber om ursäkt om de kommit i vägen. Ghana är för alla säger de. De fick t.o.m mej att överväga att köpa en bit mark för att bygga ett vandrarhem och en skateboardpool 
Jag drömmde om exact samma sak när jag var där, bodde hos Petes Place bredvid Blackstar o funderade på o gå in som partner på hans ställe som ligger precis på stranden o bygga om det till ett vandrarhem.
|
|
|
|
|
#87482 |
Stoke: 14 |
|
det låter riktigt gott Miche  var var du någonstans?
|
|
|
|
|
#87483 |
Miche
|
cederholm skrev:
det låter riktigt gott Miche var var du någonstans?
Ja det var riktigt bra, jag stannade enbart i Busua.. såg inte så mycket mera. Kan varmt rekommendera att åka dit men glöm inte att söka visum och Malaria tabletter är ett måste, vilket jag bägge höll på att glömma 
|
|
|
|
|
#87484 |
Stoke: 0 |
|
Härliga bilder Miche!
Blev väldigt sugen på att åka till Ghana. Väldigt exotiskt i mina ögon!
|
|
|
|
|
#87485 |
Miche
|
kax skrev:
Miche skrev:
Jag drömmde om exact samma sak när jag var där, bodde hos Petes Place bredvid Blackstar o funderade på o gå in som partner på hans ställe som ligger precis på stranden o bygga om det till ett vandrarhem.
Vad fick det att inte gå in som partner? Jag träffade aldrig Peter men hörde gott om honom. Hur som helst så har jag börjat komma igång. Vi får se nu men det verkar bli ett litet vandrarhem med en skatepool. Jag var ju hos hövdingen 2 ggr där nere, fick hans tillåtelse och har redan betalat en viss summa för underskrifter mm. Sen har jag anställt en liten byggfirma och vi har kommit överens om pris och tid 
Så vi får se om det blir något kul av det hela eller om jag förlorar allt jag sparat 
|
|
|
|
|
#87486 |
Miche
|
hinge skrev:
Härliga bilder Miche!
Blev väldigt sugen på att åka till Ghana. Väldigt exotiskt i mina ögon!
Härligt att höra. Det behövs lite turism och i januari ska det hållas en surftävling. Biljetter ligger nu på 6700kr och det tar ca 10 tim med flyg.
|
|
|
|
|
#87487 |
Stoke: 33 |
|
Eftersom det ar vinter pa sodra halvklotet ar nog sasongen som bast nu i Ghana......
|
|
|
|
|
#87492 |
kax
|
|
|
|
|
#87493 |
Stoke: 28 |
|
"Förhoppningsvis kanske tanten på Black Mamba hals hugger karln precis som hon o hennes man hade gjort med den tidigare hövdingen. "
?!?!?!?!?!? Hahahhaha!! kunde behöva lite sånt utmätning av rättvisa i Landetlagom också .. öööh eller ...... ??
|
|
|
|
|
#87494 |
Miche
|
Jo jag besökte Green Turtle Lodge och det var riktigt stort och fräscht. Var lite meckigt att ta sig dit bara och ingen surf vad jag såg. Cape 3 points besökte jag också, och som överallt var alla trevliga. Pratade idag med killen jag köper (hyr) marken av och alla papper ska komma till mej om ca 10 dagar så nu kör jag på. Black mamba rastan är väck, tyskan tror jag är död eller hennes man hörde jag. Hon var rätt gammal vad jag förstod.
|
|
|
|
|
#87504 |
Stoke: 0 |
|
Hur är Ghana över jul, är det för tidigt? Jag har kompisar som var i Senegal över jul och då var det ständig pålandsvind på de flesta spots, tydligen är svenska sommaren bästa tiden för surf där.
|
|
|
|
|
#87512 |
Miche
|
Hörde att från augusti till oktober skall vara bäst men att det finns vågor året runt. Jag ska dit i januari igen så då vet jag 
|
|
|
|
|
#87514 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|