Facebook data

1
Att "öppna" en reparation
#87437 Att "öppna" en reparation 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Tja, jag lyckades dinga min bräda i Ericeira för några dagar sen och jag provade att tillfälligt reparera det med silvertejp, men det fungerade inte det läckte. Jag tror att jag använt något bättre silvertejp tidigare för det har hållit. Jag ville först inte reparera det med quickfix för att jag ville att foamen skulle torka ordentligt innan jag repararar dingen. Men eftersom inte tejpen fungerade så var jag tvungen att använda quickfix för jag ville surfa de sista dagarna av semestern.

Så min fråga är att är det någon idee att "öppna" reparationen (och låta foamen torka ordentligt)nu när jag kommit hem och ifall att det är så är det då bäst att öppna det med kniv? Det kan vara ganska jobbigt att slipa ner det... Det fanns helt klart en spricka som vatten kunde komma in i.

Är tacksam för alla svar.

Logga in för att svara
#87438 Svar: Att "öppna" en reparation 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Köp en slipmaskin din jåp.

Logga in för att svara
#87496 Svar: Att "öppna" en reparation 14 år, 8 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Det är alltid kul att utöka verktygsquivern. Nån slipmaskin du/ni kan rekommendera som inte kostar en förmögenhet? Allt som kostar mer än 300 spänn på Clas Ohlsson är i min ögon hyfsat avancerade prylar ...

www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=slipmaskin&nh=100

Ändrat av hman
Logga in för att svara
#87498 Svar: Att "öppna" en reparation 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Beror ju helt på budget och vad man ska ha den till eller hur mycket man tänkt slipa.
En excenterslip är rätt allround och man kan avverka rätt mycket material rätt snabbt.
Det går ju att slipa av dings med vinkelslip tom om man är försiktig, det går fort att få bort stora mängder.

Logga in för att svara
#87502 Svar: Att 14 år, 8 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

ErikG skrev:

Det går ju att slipa av dings med vinkelslip, det går fort att få bort stora mängder.

Vinkelslip

Logga in för att svara
#87503 Svar: Att 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Har alltid lånat en excenterslip och jag har varit nöjd med resultatet och precis som ErikG säger så är den rätt allround så jag tror att jag skall köpa en i något skede.

Men min viktigaste fråga var att är det någon idee att "öppna" reparationen för att torka efter att den varit intäckt en vecka?

Logga in för att svara
#87511 Svar: Att 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ja det måste vara torrt plasten kan ha svårt fästa dvs din gamla lagning är troligen inte helt tät, det blir också missfärgningar i skummet pga jonerna i saltvattnet. Idealet om man orkar är att skölja rent med batterivatten och sen torka.

Logga in för att svara
#87513 Svar: Att 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det där med att laga dings som inte är torra är rätt meningslöst på en polyesterbräda. Bättre är att fixa när man kommer hem och under tiden sätta tejp över. Bästa tejpen är självhäftande aluminiumfolie som finns i biltillbehörsbutiker.
Epoxybrädor med skumkärna av EPS är annorlunda de kan suga massor av vatten och bör alltid torkas helt OCH lagas riktigt innan man surfar igen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!