Facebook data

1
OLYMPUS SP-800 UZ
#87311 OLYMPUS SP-800 UZ 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Funderat länge på att skaffa en kamera för att fota surf med men priset på en digital systemkamera med teleobjektiv (som även filmar i HD) är ganska maffigt. Till slut hittade jag Olympus SP-800UZ som verkade ha en riktigt bra zoom (30x optisk). Från de recensioner jag hittat på nätet verkar den ganska lovande men tänkte kolla om det är någon här på forumet som har lite erfarenhet av kameran och ifall videoupptagningen och foto passar sig till att fånga surf?

www.olympus.se/consumer/29_digital-camera_sp-800uz_specifications_22721.htm

Logga in för att svara
#87358 Svar: OLYMPUS SP-800 UZ 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Jag har också kollat lite på den och läste i en recension att man inte kan använda zoomen om man vill filma med ljud. Antar att det kan vara för att motorn till zoomen för en massa oväsen kanske. Om du inte behöver ljud för att filma surf går det fint att använda hela zoomen men för min egen del var det en dealbreaker när jag fick reda på det.

www.photographyblog.com/reviews/olympus_sp_800uz_review/

Logga in för att svara
#87368 Svar: OLYMPUS SP-800 UZ 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Ja det där är ju riktigt kasst. Frågan är om ljudupptagningen var något att hurra över från början. Tyckte den lät ganska värdelös. Man kanske skulle satsa på något rejält ändå, finns ju en ganska betryggande andrahandsmarknad för systemkameror från de välkända märkerna.

Logga in för att svara
#87375 Svar: OLYMPUS SP-800 UZ 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Av dom jag kollat på hittills tycker jag att Canon sx20is har haft överlägset bäst videokvalitet. Riktigt bra ljudupptagning också. Dock "bara" 20x zoom. Och så är den jättedålig på att ta seriebilder. Men jag tycker att både den och sx1:an borde uppdateras väldigt snart, så jag tänker avvakta och se.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!