Facebook data

1
Peru
*
#86290 Peru 14 år, 10 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jag har nagra veckors semester som jag tankte ta ut i slutet av aret, slutet av november till slutet av december och funderar pa Peru. Ar det nagon som har tips om boende? Funderar pa nat surf camp eftersom jag reser ensam. Har googlat en del, men har ingen koll pa vad som ar bra och vad som ar mindre bra. Om ni har tips pa andra stallen sa tar jag tacksamt emot

Logga in för att svara
#86296 Svar: Peru 14 år, 10 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

mancora e rätt soft.. det ligger i norra peru. lite mer turistat men ändå chill.. finns en vänsterpoint där som kan bli riktigt bra

Logga in för att svara
#86304 Svar: Peru 14 år, 10 månader sen Stoke: 3

gson
graphgraph

Mancora precis som bumbum skrev är ganska nice. Finns dessutom spots runtom Mancora dessutom som är riktigt bra, så man kan bo i Mancora och ta sej runt med mopedtaxi till andra spots!

Klassiska låååånga vänstervågen Chicama är asgrym men dock är byn rena rama vilda västern så om man är ensam rekommenderar jag inte att åka dit.

Huanchaco är ett schysst stället norr om Peru som är peruanernas egna turistort, knappt några gringos där vilket är härligt genuint! Lång schysst vänsterpoint.

Paccasmayo är ännu längre än Chicama, bryter ca 2 km när den bryter hela vägen, dock ganska ovanligt och när den väl bryter så långt så är yttersidan stort och strömt.

Lycka till! (lagom avundsjuk på att du ska surfa härliga vänsterpoints när man själv sitter fast i sverige ;o)

Logga in för att svara
#86308 Svar: Peru 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Jag är också intresserad av norra peru, som jag har fattat det verkar det vara många grymma vänstrar, men hur ser det ut med högrar där?

Logga in för att svara
#86406 Svar: Peru 14 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Tack för svar!!! Har ni något tips på boende? Jag funderar som sagt på surfcamp eftersom jag reser ensam, men jag är öppen för förslag. Och våtis, jag antar att det är 3 mm som gäller? Funderar också om jag ska ta med egen bräda eller försöka hyra. Beror förstås också på vilket bolag man flyger med.

Logga in för att svara
#86407 Svar: Peru 14 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

gson skrev:
Mancora precis som bumbum skrev är ganska nice. Finns dessutom spots runtom Mancora dessutom som är riktigt bra, så man kan bo i Mancora och ta sej runt med mopedtaxi till andra spots!

Går det att ta sig runt med mopedtaxi med bräda?

Logga in för att svara
#86412 Svar: Peru 14 år, 9 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

det är tuk-tukar som åker runt... o de e ofta inga problem, chaffisarna brukar ha rep med sig. jag bodde på hotel casablanca i mancora.. de va sjysst o rätt billigt.. vi fick ner rummet med typ halva priset så pruta!

i huanchaco finns ett ställe som heter huanchaco in som e rätt soft. men vattnet e mycket kallare där o de e ofta dimmigt. stötte på ett 200 kgs sjölejon i lineup riktigt fett! vattnet e grått o mörkt så man ser dem inte haha.

ta med egen bräda, finns lite shapers i lima, men det är en minst sagt hektisk stad, i mancora o runt om är brädutbudet dåligt och dyrt.

peru e grymt!

lycka till

Logga in för att svara
#86417 Svar: Peru 14 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jamen det ar ju underbart! Tack for all info! Annu mer taggad nu Sjolejon ar visserligen inte sa roligt sallskap (inte sa roligt som dom sjalva verkar tro) men det hor ju liksom till...

Logga in för att svara
#86418 Svar: Peru 14 år, 9 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

kapten känguru. finns visst några hägrar utanför lima.. men i norra delen tror jag dom är mkt sällsynta! men lima e en grym stad

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!