Måste tyvär hålla med Tyresö_soulsurfer en aning...... Finns så jäkla mycket idioter som sabbar var å varannan våg. Även folk som inte är helt nybörjare. Tittar inte alls till varken höger eller vänster. Vet inte vart folk sitter runt omkring dem heller. Utan bara....JAG.....JAG....JAG!!!!
Sen har vi folk som sitter på insidan. Inge fel med det. Kan vara ett smart drag ibland.
Men ser man någon utanför som tar vågen. Då SKA man fort som fan, försöka avlägsna sig å inte vara i vägen!
Om du sedan har gjort en fin wipeout å precis tittar upp i vattnet SKA du:
*1: Givetvis titta vart du är någonstans, titta dig omkring. Kommer det en annan surfare farande på vågen efter kanske...? Antagligen är det så!
*2: Samla ihop dina jäkla prylar som Bräda å Leash! Sök ögonkontakt. Å ge dig därifrån!
*3: Försök å bestäm dig ganska snabbt om du ska duckdajva dig tillbaka till Lineup, eller kanske paddla runt.
*4: Å när du har gjort ditt val. Fortsätt håll uppsikt!
*5: Väl ute i Lineup igen. Försök å kom ihåg vart folk sitter runt omkring dig. Å på så sätt snabbare kunna avgöra om det är DIN våg, eller någon annans!
Vill inte vara någon sur jäkla gubbe. Men igentligen är det enkelt. Visa hänsyn till andra. Så att alla får det roligt i vattnet.
Å så en Bonus: Istället för att visa hur jäkla duktig du är å försöka ta alla vågor. Så kan det faktiskt vara ett rätt juste å trevligt beteende å kanske släppa någon våg till din granne brevid. Denne kanske inte är lika duktig som du. Men blir antagligen väldigt glad. Även om vågen kanske bryter efter 2 sek....
Å sist å inte minst: ALLA gör misstag ibland. Be om ursäkt bara, fråga om det är OK!
Surf für alle!