Facebook data

1
bräda på sas + malaysian airlines till bali
#85580 bräda på sas + malaysian airlines till bali 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

Hopp,
Blev en tripp till Indo igen med utgångspunkt från Bali, undrar om någon har erfarenhet från senare tid på kombinationen SAS till London därefter Malaysian till Bali.. Brädor på denna rutt? Kostnad? Två bolag? Har för mig att det blev krångligt och dyrt och att jag köpte ny bräda nere senast..
Tacksam för svar!!! Tycker de har oklar info på sin hemsida...

Logga in för att svara
#85581 Svar: bräda på sas + malaysian airlines till bali 14 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Om du inte redan har bokat. Så kör med Thai Air istället! De har ingen avgift alls om man flyger till Bali, Denpasar.

Logga in för att svara
#85587 Svar: bräda på sas + malaysian airlines till bali 14 år, 10 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tjena,

flog samma rutt, arlanda-frankfurt med sas, sen frankfurt - Kuala lumpur - denpasar med malaysian.

hade med mig en trippelboardbag med tva brador i, langsta 6'10. Jag sag bara till att vara tidig i checkin pa arlanda, checka in pa automaterna och sen ga till bag dropen for att fa bagage-tagsen, det gick utan problem, de vagde bara boardbagen och bad mig ga till specialbaggaget med den.

av erfarenhet sa kan det variera rejalt beroende pa humor pa personalen, tid pa dygnet, hur mkt folk det ar pa flygplatsen osv.

om de vill ha betalt ska du inte betala langre an till Frankfurt, eftersom malaysian kor gratis, och da ska beloppet vara 80 euro, enligt sas hemsida. vagen hem sa slipper du betala, de brukar vara valdigt tillmotesgaende pa denpasar flygplats.

lycka till
J

Logga in för att svara
#85633 Svar: bräda på sas + malaysian airlines till bali 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

Tack för bra svar jacob, hittade bäst pris med malaysian, så det är bokat...
Kör på dit tips och håller tummarna!

Logga in för att svara
#85680 Svar: bräda på sas + malaysian airlines till 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tuna
graphgraph

Hej Markus,
jag har åkt nästan den rutten som du ska göra för bara ett par månader sen (fast flög till KL) och kom undan utan extra kostnader. Hade 'förbokat' brädan. Men jag tror att de egentligen brukar ta ut en avgift på sas, nåt i stil med 40 euro enkelväg eller nåt sånt sa de innan jag åkte.
Malaysian har ingen kostnad om packning+bräda väger mindre än 20 kg (de vägde rätt noggrant på Heathrow)
Flög med en bräda, 190 cm lång
Ha en trevlig resa

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!