Facebook data

1
Vart kan man surfa i vinter?
#85549 Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 1

warnemyr
graphgraph

Hello folks! Detta blir mitt första inlägg, och första ämne på detta forum. De enda vågorna jag har surfat är de efter båten. Med andra ord har jag inte någon erfarenhet när det gäller vågsurfing, men jag vill, och ska lära mig.

Men jag har några saker jag undrar över:

Jag har funderat på om man ska iväg på något surfläger/surfcamp, jag har kollat in surfakademin, surfcampindonesia, lapoint m.fl. Men jag undrar - är detta nödvändigt? Är det rekommenderat att man lär sig på egen hand istället?

Och nu till det kluriga, jag vill åka någonstans där jag inte behöver betala 10.000kr+ för en flygstol, någonstans där vågorna är hyffsat snälla under vinterhalvåret, och någonstans där man kan klara sig på några tusenlappar under en månad. Jag har kollat lite på surfcampindonesia som sagt, och jag tycker att deras priser är väldigt överkomliga, hur är vågorna på Lombok under oktober-februari?

Alla tips är välkomna!

Fred & kärlek

Logga in för att svara
#85551 Svar: Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Ska du lära dig snabbt så ska du gå kurs med bra utrustning och i ett vågsäkert område. Lombok verkar bra, vet dock inte om okt-feb är deras bästa säsong. Nån annan kan nog svara på den frågan.

Logga in för att svara
#85556 Svar: Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

du kan ju alltid dra upp till stdt i norge snälla fina vågor och kommer deventivt under 10.000 för allting ! =D

Logga in för att svara
#85753 Svar: Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 1

warnemyr
graphgraph

young surfer skrev:
du kan ju alltid dra upp till stdt i norge snälla fina vågor och kommer deventivt under 10.000 för allting ! =D
Självklart vill jag ha varmt vatten. Kan tänka mig att vattnet inte är särskilt varmt okt-feb i Norge?

Logga in för att svara
#85762 Svar: Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

NICARAGUA!

inte så billigt att åka dit men mycket surf för pengarna, realtivt uncrowded och realtivt snälla vågor. trevligt och annorlunda land...Bara plus, enligt mig iaf.

Buena suerte!

Logga in för att svara
#85772 Svar: Vart kan man surfa i vinter? 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

warnemyr skrev:
young surfer skrev:
Självklart vill jag ha varmt vatten. Kan tänka mig att vattnet inte är särskilt varmt okt-feb i Norge?

men golfströmmen går utanför så det blir typ inte kallare än 5 grader men annars håller jag med denm andre om nica !! har en polare som kommer där ifrån och det är inte mycket dåligt man hör därifrån=) som sagt flyget är dyrt men sen resten är fett!! ska själv dit i vinter kanske ses i lineupen aloha!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!