Facebook data

1
Reshape av board
#85514 Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 4

dansksurf
graphgraph

Hej.
Jag har en gammal Bic bräda, som jag tänkta om man kunna reshape till en kortare version?
Någon som vet om detta är möjligt? O hur gör man? Måste man på något sätt ta bort överste laget innan man börja shape? eller kan man bara shape o skära o sen gi brädan ett nytt överste lag?

Tacksam för svar.. Jacob.

Logga in för att svara
#85517 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag kan inte mkt om brädtillverkning men har snappat upp att om man förkortar en färdig bräda, då försvinner den ursprungliga rockern.

Logga in för att svara
#85560 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

och sen i en bic??? känns som den lilla känslan som finns i brädan kommer försvinna om du gör som du hade tänkte aloha!1

Logga in för att svara
#85578 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 4

dansksurf
graphgraph

Jo jag vet att det är ett problem med rockern.. Men tänkte att om man tar bort näsan på brädan, då blir rockern mer flat o volumen kommar fremåt... Då burde brädan bli snabbere o bättre i små vågor.. Vet inte om jag tänker helt fel.. Någon som kan säga om det kommar bli helt fel eller om det är värd det att prova..

Logga in för att svara
#85583 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Har shapat om en vanlig bräda och kan ge tipset att du måste skala dig ner till skummet för att kunna shapa alls. Sen lär du ha epoxy att laminera med, eftersom bic är gjord med något slags epoxy (har jag för mig) och kommer smälta om du använder polyester.

Rockern borde funka så länge det finns lite kvar, så välj rätt ställen att kapa på. Min reshape fish blev rätt platt o tjock, men funkar riktigt bra i små vågor.

Lyck till

Logga in för att svara
#85584 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

Är inte BIC-brädor i typ mjuk/hård plast, tror det kommer bli knasigt, jag skulle inte gjort det men om du gör det vill jag se hur det blir

Edit:
Alltså inte samma plast som epoxy utan mer mjuk-aktig, tyngre om ni får ihop det

Ändrat av Gerborn
Logga in för att svara
#85645 Svar: Reshape av board 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

japp säger bara lycka till =)) hoppas det går bra vill se resultatet =)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!