Facebook data

1
Surfare mot rasism - hyckleri
#85474 Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag tycker det är rent hyckleri, denna kampanj mot rasism av Tv4. ( Som nu har annonsplats här inne på SS. ) De har startat upp den BARA för att de enligt yttrandefriheten tvingats låta Sverigedemokraterna göra reklam för sig i rutan nu inför valet. Jag tror på en yttrandefrihet, men vad tillför Sverigedemokraterna för sunda inställningar i detta samhälle?

Logga in för att svara
#85475 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Det var mer än vad jag visste. Men hur som helst, TV4 är inte annonsörer här. Syftet med just den här bannern är att hjälpa Ungdomar mot Rasism att få bidrag och det initiativet tog vi själva. Men det är inget fel att diskutera vidare om yttrandefrihetens gränser om man har lust med det.

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#85476 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Saxat från SD:
* En kraftig förbättring av pensionärernas ekonomiska villkor
* En kraftig ökning av antalet trygghetsboenden
* En matreform för våra äldre

3 sunda inställningar bland ett 100-tal katastrofala.

Då är det väl bra att de lägger motvikt med en anti-rasist kampanj!

Gnäll inte på TV4, de sänder fotbolls VM!!!

Logga in för att svara
#85478 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

SD försöker ju bara mörka vad de egentligen står för genom att visa upp i ljuset några "goda" initiativ. Man får aldrig glömma varför de startat sitt parti fr början.

Och motvikt, nja. Snarare ett sätt att visa att även om vi inte vågar ta ställning så vill vi ju inget ont. Det är liksom lite fegt och kanske tjaa, typiskt svenskt.

Jag vill med detta understryka att inget av alternativen är bra. Tv4 sitter i en rävsax.

Logga in för att svara
#85479 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

finns det nåt parti som sponsrar med cash till surfresor o matrial??? och soppa? isåfall får dom min röst =)

Logga in för att svara
#85484 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Håll koll på vart alla SDare flyttar inför valet. Vet att medlemmar i partiet får bidrag för att bosätta sig på annan ort inför valet. Allt för att stärka SDs position i vissa kommuner.
Hade tänkt göra ett reportage om det men källan blev rädd och ville inte ställa upp på intervju...

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#85487 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Är du murvel Esta??

Logga in för att svara
#85488 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Liinus skrev:
Är du murvel Esta??
Inte så värst aktiv i vanliga fall men här vill jag inte se mellan fingrarna.
Låt dom inte komma in i riksdagen!!! Jag e sååå trött på alla främlingshatande idioter som skyller allt dåligt på invandrare när det samtidigt ligger slöa inhemska bidragstagare på sofflocket och inte gör ett skit och kostar samhället massa pengar.

Logga in för att svara
#85493 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Jag ser inget fegt i att stå för att upperätthålla yttrandefriheten. Snarare är det modigt av TV4 att inte vägra ett parti sin rätt att sprida sitt budskap, till och med ett sunkigt parti som SD har den rätten.
Att neka någon sin rätt att uttrycka sina åsikter är första steget emot ett samhälle som vi inte vill ha. Men kanske någon annan tycker något annat, vi har alla rätt till en åsikt

Logga in för att svara
#85495 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja, nu har ingen sagt något annat heller. Vad jag säger är att det är en minst sagt knivig situation. Nöj dig inte med enkla svar när det inte finns några.

Esta, du har helt rätt. Kolla på Nederländerna nu inför deras val... Synd att den du skulle intervjua backade ur. SÅ less på avsaknad av civilkurage...

Logga in för att svara
#85497 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 0

kitchen_windows
graphgraph

Instämmer Liinus!

Logga in för att svara
#85498 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Blindmoose skrev:
Att neka någon sin rätt att uttrycka sina åsikter är första steget emot ett samhälle som vi inte vill ha. Men kanske någon annan tycker något annat, vi har alla rätt till en åsikt
Absolut!
Men för en talare som behärskar retorikens konst, kan skillnaden mellan en åsikt och hets mot folkgrupp vara hårfin...
Dom e lömska dom dära politikerna!

Logga in för att svara
#85501 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Yttrandefriheten kommer först. Utan den finns inte demokrati.

TV4 anser jag gör rätt (första gången jag nånsin tyckt det). SD har en rätt att få sin röst hörd men då är det jävligt bra att TV4 sedan kör en kampanj där de visar på det dåliga som SD medför, att SD inte är ett parti som strävar efter att behandla människor lika.

Logga in för att svara
#85503 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

"Och motvikt, nja. Snarare ett sätt att visa att även om vi inte vågar ta ställning så vill vi ju inget ont. Det är liksom lite fegt och kanske tjaa, typiskt svenskt."

Svårt att se "det kniviga"...
TV4 är politiskt neutrala och tar inte ställning, det är inte fegt utan ett ansvarstagande av en stor tv-kanal. Som tur är så har vi inte kanaler som FOX i Sverige där det politiska budkapet är vinklat, och där opartiska kommentatorer inte existerar.
Anser att alla partier har rätt till att vädra sina åsikter så länge det inte strider mot svenska folklagen, vilket de uppenbarligen inte gör, för då hade de inte synts i rutan.

Politiker är hala, hade gärna sett en debatt med enbart ja och nej frågor, enda sättet att få ett vettigt svar.

Logga in för att svara
#85506 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag vet inte om att vara neutral alltid är så ansvarstagande. Jag vet inte det. Men det är vad vi fått lära oss i Sverige, som alltid varit neutralt. Neutral är lika med att inte ta ställning och DET tycker jag är ganska illa att jämt kunna gömma sig bakom som något fint och rätt.

Logga in för att svara
#85518 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Endast en bråkdel av vår tid som nation har vi varit neutrala... Innan vår neutralitet vandrade vi runt i Europa och slog ihjäl en massa människor. Resulterade i ett gäng döda kungar och ett fattigt och utarmat land.
Efter vi blev neutrala så har Sverige växt till en nation som beundras och används i jämförelse i huruvida en nation och dess befolkning anses lyckad eller inte.
Tycker nog att neutraliteten var ett lyckat drag

Logga in för att svara
#85520 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Definiera neutralitet! Är det att låta nazitåg passera genom landet? Är det att skicka tillbaka norska motståndsmän till sina bödlar? Är det att låta NATO öva på sina hemmarker? mm mm
Missförstå mig rätt, neutralitet kan vara bra men feghet inte!
Om neutraliteten inte e 100%, då finns det ingen sån. Min åsikt.

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#85522 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Så jäla gött med en feeeet debatt herrar !!! Keep it up !!!

Logga in för att svara
#85523 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

"the state or position of being impartial or not allied with or committed to either party or viewpoint in a conflict, especially a war or armed conflict"

Vissa regeringar har varit svaga och "tummat" på neutralieteten genom åren, och framförallt som du nämner under andra världskriget. Inte den stoltaste delen av svensk historia, och det skall definitivt inte glömmas.
Men tycker att vi har försökt att hjälpa människor i olika delar av världen sedan dess, genom olika FN-organ. Och det är en av fördelarna att vara neutrala att våra trupper används för att skydda och hjälpa till istället för att förstöra.

Logga in för att svara
#85524 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Liinus skrev:
Esta, du har helt rätt. Kolla på Nederländerna nu inför deras val... Synd att den du skulle intervjua backade ur. SÅ less på avsaknad av civilkurage...

Liinus, kan du förklara dig närmare?

Logga in för att svara
#85527 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Är inte Sverigedemkraterna och Danska folkeparti samma sak? Någon som bor i Danmark eller har erfarenhet hur det är där sedan folkeparti tog över?

Logga in för att svara
#85531 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Teun skrev:
Liinus skrev:

Drog en parallell t Nederländerna pga detta: www.dn.se/ledare/signerat/europas-varsting-1.1118346

Logga in för att svara
#85532 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 1

Zanzo
graphgraph

Liinus skrev:
Teun skrev:
Liinus skrev:

Drog en parallell t Nederländerna pga detta: www.dn.se/ledare/signerat/europas-varsting-1.1118346

Nja att jämföra SD med Wilder är väll kanske lite starkt? Partij voor de vrijheid är väll snarare Nederländernas svar på svenska ND.

Logga in för att svara
#85535 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

helt rätt zanzo !

Logga in för att svara
#85536 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jasså det säger du, Zanzo. Ja inte vet jag. Tycker inte vi behöver utforska det vidare heller genom att få in dem i politiken på allvar...

Logga in för att svara
#85537 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

ZANZO SURF TE HELGEN JIPPI!

Logga in för att svara
#85541 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Liinus: tro inte blind på det tidningarna skriver. Ja, Wilders är dum i huvudet men artikeln lämnar ut viktig information och väljer att fokusera på islamfrågan.

Zanzo: PVV är inte alls som ND. Högerextrema partier finns det i Holland också men har lika lite stöd som i Sverige. PVV har förutom islamfientligheten (som är helt uppåt väggarna) en riktig och genomtänkt partipolitik. Något som högerextrema partier, och till viss del SD, saknar.
PVV är framförallt ett "missnöjesparti". I många år har regeringspartierna i Holland tryckt sin vilja igenom på flera fronter trots kritik från samhället. F.d. "folkliga" partier har glömt bort vem dom representerar och blivit mer och mer elitär. Wilders talar klarspråk och går emot etablissemanget vilket tilltalar den gemene man. Jag tror att detta har lett till att hans parti har fått så många röster, inte att många plötsligt har blivit främlingsfientliga.

Bara för tydlighetens skull: jag har inte röstat på PVV. Jag håller inte med deras politik överhuvudtaget. Ville bara försvara valet.

Logga in för att svara
#85542 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Blindmoose skrev:
"the state or position of being impartial or not allied with or committed to either party or viewpoint in a conflict, especially a war or armed conflict"

Vissa regeringar har varit svaga och "tummat" på neutralieteten genom åren, och framförallt som du nämner under andra världskriget. Inte den stoltaste delen av svensk historia, och det skall definitivt inte glömmas.
Men tycker att vi har försökt att hjälpa människor i olika delar av världen sedan dess, genom olika FN-organ. Och det är en av fördelarna att vara neutrala att våra trupper används för att skydda och hjälpa till istället för att förstöra.

Bra sagt!

Logga in för att svara
#85546 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 1

Zanzo
graphgraph

Teun skrev:
Liinus: tro inte blind på det tidningarna skriver. Ja, Wilders är dum i huvudet men artikeln lämnar ut viktig information och väljer att fokusera på islamfrågan.

Zanzo: PVV är inte alls som ND. Högerextrema partier finns det i Holland också men har lika lite stöd som i Sverige. PVV har förutom islamfientligheten (som är helt uppåt väggarna) en riktig och genomtänkt partipolitik. Något som högerextrema partier, och till viss del SD, saknar.
PVV är framförallt ett "missnöjesparti". I många år har regeringspartierna i Holland tryckt sin vilja igenom på flera fronter trots kritik från samhället. F.d. "folkliga" partier har glömt bort vem dom representerar och blivit mer och mer elitär. Wilders talar klarspråk och går emot etablissemanget vilket tilltalar den gemene man. Jag tror att detta har lett till att hans parti har fått så många röster, inte att många plötsligt har blivit främlingsfientliga.

Bara för tydlighetens skull: jag har inte röstat på PVV. Jag håller inte med deras politik överhuvudtaget. Ville bara försvara valet.

Mja, det är väll dock invandringspolitiken som vi skulle diskutera? Och inom det området verkar Wilders vilja köra en mer konservativ politik än Åkesson.

Logga in för att svara
#85547 Svar: Surfare mot rasism - hyckleri 14 år, 10 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Jovisst, på den delen håller jag med dig. Reagerade bara på din jämförelse med ND som är riktiga skitstövlar.
Jaja, varken SD, ND eller PVV får min röst i alla fall..........

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!